![]() |
|
|
#91 |
|
Super Lid
|
Omdat ook wij regelmatig voor langere tijd in Tsjechie zijn, hebben wij op een gegeven moment besloten om onze hoogbejaarde kat mee te nemen. Het arme beest ( 19 jaar ) miste namelijk de warmte van de honden. Ze lag altijd tegen de honden om zichzelf warm te houden. Alleen thuis ging niet meer, dus dan maar meenemen.
In Tsjechie heeft het beestje zich prima vermaakt. Ze kwam zelfs meer buiten dan in Nederland, maar de kippen van de buurman waren toch wel erg eng. Om zo'n beest te gaan vangen lukte niet en durfde ze ook niet. Toch is ze niet van de honger omgekomen, want er was in de dierenspeciaalzaak bij de Kaufland in Trutnov senior-kattenvoer te koop. Dat had het beestje ook wel nodig, want met nog maar een tand is het vervelend om harde brokjes te eten. Onze kat is een paar keer meegeweest, maar heeft nu toch het leven gelaten. Ze is overleden in Tsjechie. Geen kaarten, geen bloemen, geen toespraken. |
|
|
|
|
|
#92 |
|
Moderator
|
Waarmee het beestje dus een mooi en gepast sluitstuk aan haar leventje heeft kunnen breien. Er zijn slechtere plekken om dood te gaan dan lekker tegen de warme vacht van je vertrouwde hondenvriendjes in Tsjechië.
![]() |
|
|
|
|
|
#93 |
|
VIP Lid
|
mooi verhaal Jan,ik krijg er kippenvel van wij moesten vorig jaar op een trieste manier afscheid nemen van onze hond die altijd mee ging hij kende het woord tsjechie zelfs
niet voor niks is het spreekwoord,dierenrijk en mensdom |
|
|
|
|
|
#94 |
|
Volwaardig Lid
|
Kat (e.a.) mee naar Tsjechië.
Hoi Suus,
Je hebt gelijk, de kat kan beter niet los in de auto. Ik vergeet altijd dat wij anders rijden omdat we heel vaak met paarden onderweg zijn... en een paard dwars door de trailer is evenmin wenselijk. Bovendien reden we ten tijde van de verhuizing altijd 's nachts over de 61 en dat doet ook wonderen. Woeps lag op de meegenomen kussens (mafkat :slaap: ) op de vloer achter de bestuurdersstoel. Overigens is Woeps 13 en doet het uitstekend op de Whiskas Adult. Ze was ten tijde van de verhuizing 11. Vergeet het paspoort niet want je weet waarschijnlijk wel dat de Tsjechen gek zijn op papieren, liefst met zo veel mogelijk stempels Overigens is daar nog wel een kleine anekdote over; we reden ook eens met 3 honden, 5 mensen en 7 paarden, kwamen bij de grens Rozwadov, ik zwaaide met alle paspoorten en somde op wat we bij ons hadden en de douane stamelde "rij maar gauw door, 't is al goed". Mooi, dacht ik, dat heb ik even resoluut geregeld. Wat ik niet wist was dat onze Bonje (kruising herder-saarloos wolfshond) tegelijkertijd over mijn schouder de beambte aan staarde... Wie had nou wat geregeld??? Rij voorzichtig en een fijne vakantie, Natelka. |
|
|
|
|
|
#95 |
|
Actief Lid
|
Suus
Ik heb een printje van dit bericht mee. Morgenavond vertrek ik en ben 11/6 weer terug. Tussentijds kom ik nog wel eens op internet en zodra ik wat weet stuur ik je wel een PMetje. groet Theo |
|
|
|
|
|
#96 | |
|
Legende
|
Citaat:
![]() |
|
|
|
|
|
|
#97 | |
|
Nieuw Lid
|
Citaat:
![]() Misschien dat we toch maar moeten overwegen een aanhangwagen mee te nemen!!!!!! Maarre..... Geweldig al jullie tips! Suus |
|
|
|
|
|
|
#98 |
|
Actief Lid
|
Vandaag vroeg mijn schoonzus die 2 grote honden heeft of ik hier op het forum eens wilde vragen of iemand weet of je hond in Duitsland, onderweg naar Tsjechië, verplicht met een tuig vast moet zitten in de auto? Ze hoorde dat je anders een bekeuring van 1000 euro staat te wachten (in Duitsland). Ze hebben een busje waar de honden achterin ruimte hebben om te liggen. Het is natuurlijk altijd beter om je huisdier niet los te vervoeren. Maar mag het?
|
|
|
|
|
|
#100 |
|
Forum Freak
|
goed dat ik dat nu lees. Ik heb een Golden Retriever(overbodig want ze staat hiernaast). Mazzel gaat altijd mee op vakantie en ligt of in de achterbak, of tussen mijn benen voorin. Ik begrijp dus nu dat ze echt vast moeten zitten ergens aan. Nooit geweten. Bedankt!!
|
|
|
|