![]() |
|
|
#41 |
|
Actief Lid
|
Re: huisdieren mee op vakantie
Over Hondvriendelijkheid gesproken in Tsjechie. Wij hebben in de omgeving van Cesky Krumlov de berg de Klet beklommen van bijna 1100 meter hoog. Het laatste stuk gaat over grote brokken steen met een klein klimpaadje ertussen. Toen wij bovenaan kwamen waren de uitzichtoren en de kabelbaan al gesloten om 17.15u Wij gingen het restaurant binnen om een ijsje te kopen en een beetje op adem te komen. Helaas werd ons te verstaan gegeven dat het restaurant gesloten was en dat het ook niet meer mogelijk was om ons een ijsje te verkopen. Toen wij buiten maar eventjes gingen zitten om uit te rusten voordat we weer naar beneden gingen, kwam er iemand van het restaurant naar buiten met een bak koud drinkwater voor de hond. Wij dus niet maar de hond wel, als dat niet hondvriendelijk is
|
|
|
|
|
|
#42 |
|
Actief Lid
|
wij hebben twee caveliertjes en nemen ze altijd mee op vakantie en krijgen heel veel reacties over de hondjes.
we hebben geen muilkorven en ze worden bijna nooit geweigerd. vorig jaar waren we bij een kabelbaan in het reuzengebergte en daar moesten de honden betalen voor de kabelbaan en kinderen waren gratis,en dus hebben we verteld dat de honden 1jaar en 3 jaar waren en toen mochten ze gratis mee. groetjes jacquelien. |
|
|
|
|
|
#43 |
|
Nieuw Lid
|
Dus de hond moet aangelijnd en met muilkorf de vakantie door? Zal ze zéér blij van worden. Goed dit te lezen! Wij nemen namelijk onze hond mee op vakantie en het zou toch triest zijn als ze ineens dood in een bos ligt.
|
|
|
|
|
|
#44 |
|
Super Lid
|
dat is nu weer het andere uiterste.wij zijn jaren met onze honden naar cz geweest nooit geen muilkorf omgehad.je ziet bijna geen hond meer lopen m,et een muilkorf,tenzij de hond aggressief is of i.d.
|
|
|
|
|
|
#45 |
|
VIP Lid
|
Wij komen nu al heel wat jaren met onze hond in Tsjechie, we hebben niet eens een muilkorf.We gaan ook niet met het openbaar vervoer hoor met de hond.Nee geen muilkorf, ook nog niet eerder problemen mee gehad.
|
|
|
|
|
|
#46 |
|
Nieuw Lid
|
Kan je in Tsjechië overal met de hond terecht?
Hallo allemaal,
Afgelopen jaar voor het eerst naar Tsjechië geweest met de auto en de hond. Een huisje gehuurd. Door het slechte weer zijn we na 1 1/2 week weer vertrokken. Zonde van het huisje. Nu willen we graag weer naar Tsjechië maar niet gebonden zijn doordat je huisje gehuurd hebt. We willen graag gaan rondtrekken alleen denken wij doordat we de hond meenemen niet overal terecht kunnen. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik hoor het graag want Tsjechië is echt een leuk vakantie land en gaan dus graag terug !! Gr. Michou en elsira Alvast bedankt ! |
|
|
|
|
|
#47 |
|
Actief Lid
|
waarom zou je een hond niet overal mee kunnen nemen? Tsjechié is zeer hondvriendelijk en wij hebben dan ook nog nooit problemen gehad met onze viervoeter (ze is gelukkig wel klein, dus gemakkelijker op te pakken) Alleen in sommige musea en grotten mag je niet in met een hond, maar dan blijft iemand van ons buiten. Maar als je hond in de zoekmachine invult komen er volgens mij genoeg suggesties en ervaringen
|
|
|
|
|
|
#48 |
|
Super Lid
|
Gaarne wil ik enige nuance brengen aan de reactie van Eltjored. Over het algemeen is men in Tsjechie erg hondvriendelijk. De afgelopen 15 jaar heb ik het hondenbestand bij de Tsjechen alleen maar zien groeien. Maar.. laat een hond nooit alleen in het veld of in de bossen. En zeker niet als het jachtseizoen is. Dat wordt zeker door de jagers niet gewaardeerd. Ik weet het niet zeker, maar volgens mij is er voor grote honden nog steeds een muilkorf gebod.
|
|
|
|
|
|
#49 |
|
Nieuw Lid
|
Hoi,
Inderdaad een muilkorf is verplicht maar alleen in het openbaar vervoer moet je deze gebruiken. En volgens mij moet je hem altijd kunnen tonen als er om gevraagd wordt. Ik wil graag alleen weten of er mensen zijn die een rondreis gemaakt hebben met de hond en in verschillende pensions overnacht hebben. Zijn deze ondanks de hond makkelijk te vinden? Gr. Michou |
|
|
|
|
|
#50 |
|
Actief Lid
|
Hallo,
wij gaan ook altijd met onze 2 honden naar Tsjechie, en hebben altijd al overnachting gevonden. Er zijn natuurlijk net als overal plaatsen waar geen honden gewenst zijn, maar er zijn er genoeg waar het wel kan...geen probleem. Ook in restaurants en dergelijk, in sommige plaatsen heeft men ze liever niet maar dan neem je gewoon het volgende restaurant, er zijn er meer waar het wel mag dan niet. Welke streek wil je bezoeken ? |
|
|
|