het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 19-03-08, 15:52   #11
Nieuw Lid

Nationaliteit:
Inmiddels een antwoord ontvangen van een Belvilla medewerker.

"De gemeente beslist de kosten van de toeristenbelasting, U kunt dus uit gaan van een bedrag van € 1 per persoon/ per dag."

Ik hoop dat dit ook zo zal zijn. Het stelt me in ieder geval wat gerust.
p750mmx is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 19-03-08, 16:11   #12
Super Lid

jan nijdam's avatar

Nationaliteit:
Toch een beetje vreemd. Want als ik het goed begrepen heb, moest je eerst 2 euro pppd betalen en nu wordt dat bedrag opeens gehalveerd???
jan nijdam is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 19-03-08, 20:17   #13
Actief Lid

Joss's avatar

Nationaliteit:
Wij hebben niet zulke goede ervaringen met Belvilla . Wij hebben jaren geleden eens een huisje gehuurd via Belvilla in België. Dat huisje was de term huisje nauwelijks waard. Flink wat stampij gemaakt maar het enige dat we kregen was een tegoedbon van 25 (toen nog) gulden die we konden gebruiken als we weer iets zouden huren. De tegoedbon is nooit gebruikt.
Joss is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 19-03-08, 20:24   #14
Nieuw Lid

Nationaliteit:
We hebben tot nu toe niets te klagen gehad en we huren al zo'n 12 jaar via Belvilla .
Ik denk persoonlijk ook niet dat de hoogte van bedoelde belasting door hen geregeld wordt.
Oud 19-03-08, 22:06   #15
VIP Lid

char's avatar

Nationaliteit:
Ik vind 2 Euro p.p.p.d. heel erg veel geld. Ik geloof dat de gemiddelde norm, nu in Tsjechie, ligt op maximaal 15 kronen. ( Euro- 0,60 ). Er zijn natuurlijk steden/gebieden, waar het iets hoger kan zijn. Wij hebben, 2 jaar geleden, een huisje gehuurd in Cista-Cerny dull. Met 6 personen waren wij, voor een week, 420 kronen kwijt, midden in het Reuzengebergte..

Char.
char is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 20-03-08, 08:24   #16
VIP Lid

Rika/Gerben's avatar

Nationaliteit:
ik heb even in de papieren gekeken voor onze reservering in harrachov,en daar staat niet eens toeristenbeslasting bij
(misschien al meegerekend ??)
Rika/Gerben is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 20-03-08, 08:37   #17
Volwaardig Lid

dickjansen's avatar

Nationaliteit:
Ook wij betaalden in Svoboda n.U. 15 kronen p/p per dag en kinderen tot 12 jr. zelfs "nada, niente, noppes". Da's vrij normaal, 2 Euro per dag lijkt me echt wat aan de hoge kant. Ik ben benieuwd wie dan zijn zakken aan het vullen is ...

Laatst aangepast door dickjansen; 20-03-08 om 08:49.
dickjansen is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 20-03-08, 08:41   #18
Volwaardig Lid

dickjansen's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Joss schreef:
Bericht bekijken
Wij hebben niet zulke goede ervaringen met Belvilla . Wij hebben jaren geleden eens een huisje gehuurd via Belvilla in België. Dat huisje was de term huisje nauwelijks waard. Flink wat stampij gemaakt maar het enige dat we kregen was een tegoedbon van 25 (toen nog) gulden die we konden gebruiken als we weer iets zouden huren. De tegoedbon is nooit gebruikt.
Ook zeer slechte ervaringen met BelVilla in De Ardennen gehad, weliswaar jaren geleden: deuren hingen uit de scharnieren, oude deuren als lattenbodem, een lekkende douchebak en nog erger: rattengif in de keukenkastjes tussen de pannen (fijn met kleine kinderen!). Hebben er toch maar het beste van gemaakt en na klagen 200 gulden retour gekregen. Allemaal flauwe excuses die kant noch wal raakten. Nooit meer BelVilla voor ons dus.
Oud 14-05-08, 15:15   #19
Nieuw Lid

Nationaliteit:
Ter info: de door ons betaalde toeristenbelasting bedroeg totaal 6 euro.
Oud 14-05-08, 15:22   #20
Volwaardig Lid

dickjansen's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Zijn er meer forum-bezoekers die dit soort bedragen moesten betalen in Tsjechië?
Wij betaalden al meerdere malen een schijntje van dit bedrag. Dit riekt naar 'oplichting'. Wellicht verrekend de verhuurder andere kosten in dit bedrag. Ik zou het zeker niet accepteren en contact zoeken bij BelVilla . Suc6
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels