het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Gesloten onderwerp

Onderwerp-opties
Oud 15-06-08, 07:02   #21
Super Lid

Maria's avatar

Ach Lesnenka, voel je toch niet altijd zo aangevallen!
Maria is offline  
Oud 15-06-08, 09:53   #22
VIP Lid

Rika/Gerben's avatar

Nationaliteit:
staat toch ook altijd wel duidelijk vermeld in de gidsen van tsjechie,dat men niet iedere dag schone handdoeken komt brengen.
Als dit je niet bevalt,moet je ergens anders heen gaan op vakantie.
Thuis zei mijn pa altijd,heb je gedoucht,en je afgedroogd met een handoek,en die niet op de grond is gevallen,dan kan hij best aan het waslijntje in de douch,want het was schoon water wat je hebt afgedroogd.
Het scheelde mijn moeke denk ik wel erg veel was met drie kinderen thuis.
Nou stel je eens voor dat als je in een hotel bent hoeveel handdoeken dat zijn.
hieronder een klein stukje uit ons reispapieren

Bij reservering van een hotel of pension:
Dient u het voucher in te leveren bij de receptie, zonder deze kunt u nl. geweigerd worden,
Is de aankomst na 14:00 uur,
Is het vertrek in de regel voor 09:00 of 10:00 uur,
Adviseren wij U handdoeken mee te nemen. De wisseling is vaak niet iedere dag.
Bij reservering van een huis of appartement:
Rika/Gerben is offline  
Oud 15-06-08, 10:07   #23
Moderator

Gorrit's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Lesnìnka schreef:
Ik vind het wel opvallend dat sommige Nederlanders niet zien dat ze zelf ook heftig reageren als er iets over hun land verteld wordt. .
Daar heb ik in dit onderwerp niets van gemerkt Lesnìnka De enige felle reactie op een doodnormale vraag hier was van Tsjechische origine

Citaat:
Er wordt dan vaak gezegd dat iedereen recht heeft op een eigen mening. Hebben de Tsjechen die hier iets komen zeggen dat niet?
Uiteraard, maar je kunt 't ook iets minder onvriendelijk brengen

Citaat:
Het zijn bovendien vaak mensen die een ruime ervaring hebben met allebei landen en niet slechts incidenteel van "een paar keer met vakantie zijn" maar van het dagelijks leven in NL en CZ.
Uit de reacties blijkt dat het in Tsjechië niet vanzelfsprekend is dat iedere dag schone en grote handdoeken worden verstrekt. Dat zegt niets over de staat van ontwikkeling, alleen maar over Tsjechische gewoonten en gebruiken. Zelf heb ik vrij veel landen binnen en buiten Europa bezocht en Tsjechië is echt niet het enige land waar je soms wat minder bedeeld wordt met schone handdoeken.

Citaat:
Zelf vind ik iedere dag een schone handdoek zeer milieuonvriendelijk, om bij het thema te blijven
Een uitstekend argument, elke dag een schone onderbroek mag wel toch??

Overigens lijkt mij de vraag van de topicstarter prima beantwoord. De discussie over nationale trots en (over)gevoeligheden kan elders voortgezet worden als daar nog behoefte aan is.
Gorrit is offline  
Oud 15-06-08, 10:52   #24
Actief Lid

Nationaliteit:
Het is echt niet zo'n slechte tip hoor van de reisorganisatie, ook wij hebben het meegemaakt dat we 2x per week een schone handdoek kregen.
En natuurlijk is elk hotel anders.
els van den Heuvel is offline  
Oud 15-06-08, 10:59   #25
Actief Lid

Antonio's avatar

Nationaliteit:
Heb je de gemiddelde handdoek in Tsjechië meegemaakt, twee armen drogen en hij is kleddernat en dan moet de rest nog. Een extra handdoek past altijd wel in je koffer, lekker vertrouwd.
Antonio is offline  
Oud 15-06-08, 11:59   #26
Nieuw Lid

Nationaliteit:
handdoek probleem/rucnik problem

hoi, kom er al jaren,ik snap het allemaal niet zo heb nog nooit problemen gehad over handdoeken het probleem ligt gewoon vaak bij ons(jullie) nederlanders zelf altijd zeuren en klagen,vaak voor een duppie op de eerste rij zitten.
pas je gewoon aan(eerst kijken wat andere mensen doen)en als je een probleem heb leg het gewoon neer bij de eigenaar van het hotel/pension waar je bent als je een beetje slim ben probeer het dan in het tsjechisch te vertellen desnoods met behulp van een woordenboek gaan alle deuren voor je open.
maar gebruik je thuis ook iedere dag een schone handoek??.
In de meeste west europeese ***** hotels hebben ze toch allemaal zo een sticker hangen spaar het mileu gebruik je handoek vaker dan 1 keer??
roterdamu is offline  
Oud 15-06-08, 12:09   #27
Nieuw Lid

jessic's avatar

Nationaliteit:
Er worden hier nogal wat verkeerde concusies getrokken.

Voor de vragenstellers: ik verwijs naar mijn eerder geschreven berichten in dit topic.

Mijn vraag is verder helder en duidelijk beantwoord, daarvoor bedank ik de mensen die de moeite hebben genomen om dat te doen.

Wat mij betreft kan het topic gesloten worden...of zoiets
jessic is offline  
Oud 15-06-08, 12:36   #28
Moderator

Gorrit's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
jessic schreef:
Wat mij betreft kan het topic gesloten worden...of zoiets
Lijkt me een goed idee
Gorrit is offline  
Gesloten onderwerp