![]() |
|
|
#11 | |
|
Actief Lid
|
Wanneer je ergens buitenaf in Tsjechië een hotelletje pakt kun je het nog wel eens slecht treffen.
Maarja als wij rondreizen heb ik zelf vaak doekjes mee om de wc te poetsen en meestal ook wel een of 2 handdoeken voor die momenten dat het nodig is. Dat wil niet zeggen dat ze achterlopen, denk dat het op veel plaatsen in de wereld het nog wel slecht kan treffen. En als het in Nederland gebeurt is het voor ons gewoon makkelijker er wat van te zeggen dan in het tsjechiesch... Citaat:
Ook niet als ik in een hotel zit, en in Nederland kun je dat tegenwoordig ook steeds meer zelf bepalen in een hotel, want alleen wanneer je de handdoek op de grond achterlaat wordt hij gewassen. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Actief Lid
|
Handdoeken.
Dus als ik het allemaal zo lees, moet ik wel handdoeken meenemen van Nederland naar Tsjechie?. Of is het maar flauwekul over die handdoeken, want ik ga er voor de eerste keer heen. Wie o wie geeft het goede antwoord?
![]() |
|
|
|
|
#13 |
|
Moderator
|
Er is niet één universeel antwoord op deze vraag Patrick..
![]() Sommige hotels/pensions hebben prima en royale handdoeken die elke dag gewisseld worden terwijl anderen je afschepen met een handdoek van poppenhuisformaat waar je je een hele week mee moet redden. Wil je 100% zeker zijn, neem dan voor de zekerheid één of twee extra handdoeken van huis mee. ![]() PS Slecht en vuil sanitair ben ik in vele landen tegengekomen, daarin is Tsjechië niet uniek. Laatst aangepast door Gorrit; 14-06-08 om 11:46. Reden: ps |
|
|
|
|
#14 |
|
Nieuw Lid
|
Veel dank voor de reacties.
Natuurlijk beschouw ik Tsjechie niet als een ontwikkelingsland. Ik verwacht juist een schat aan cultuur te vinden. Ik heb er ook geen probleem mee als ik niet iedere dag een schone handdoek op mijn kamer vind, maar een lekkere grote schone handdoek bij aankomst is in elk geval prettig. Ik vind het juist prettig als ik tips krijg van mijn reisbureau, maar omdat deze mij ook wat verbaasde, schreef ik een berichtje op het forum. Nog vier weken, voor vertrek..ik heb er veeeel zin in! Laatst aangepast door jessic; 14-06-08 om 19:28. |
|
|
|
|
#15 |
|
Actief Lid
|
Jessic, ik weet zeker dat je gaat genieten!
Fijne vakantie. |
|
|
|
|
#17 |
|
Actief Lid
|
Ik vind het wel opvallend dat sommige Nederlanders niet zien dat ze zelf ook heftig reageren als er iets over hun land verteld wordt. Er wordt dan vaak gezegd dat iedereen recht heeft op een eigen mening. Hebben de Tsjechen die hier iets komen zeggen dat niet? Het zijn bovendien vaak mensen die een ruime ervaring hebben met allebei landen en niet slechts incidenteel van "een paar keer met vakantie zijn" maar van het dagelijks leven in NL en CZ. Zelf vind ik iedere dag een schone handdoek zeer milieuonvriendelijk, om bij het thema te blijven.
|
|
|
|
|
#18 |
|
Actief Lid
|
Ik vind elke dag een schone handdoek ook niet nodig. Echter krijg je soms zo'n klein dun handoekje dat ik het dan wel prettig zou vinden.
Ik ben een voorstander van een behoorlijke handdoek, aangezien wij zelf groot zijn. Dan is een klein handdoekje al drijf en drijf nat als ik alleen mijn haar afdroog. En dat is knap lastig... Gelukkig kun je hier in Nederland steeds vaker aangeven wanneer je handoek wel en niet vervangen moet worden. Dat ben ik in Tsjechië nog nooit in een hotel tegengekomen. |
|
|
|
|
#19 | |
|
Actief Lid
|
Citaat:
dat is toch lekker ![]() |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Actief Lid
|
Het gaat niet zozeer over zeuren maar er worden snelle conclusies getrokken gebaseerd op zeer incidentele ervaringen. Een keer geen verse handdoek in een hotel meegemaakt? Oja, dat zal een nationale afwijking in Tsjechië zijn!
|
|
|