|
|
![]() |
||||||
|
|
Onderwerp-opties | In onderwerp zoeken | Weergave |
|
|
#11 |
|
Nieuw Lid
|
Beste Jozef,
dat bedrag wat je in een keer uit de muur kunt halen, is dit niet afhankelijk bij welke bank je dit doet in Tsjechie? Of zijn ze daar allemaal gelijk in? En krijg je dus ook tegen de voorwaarden en de koers van abn amro je kroontjes (20.000 max)? bedankt voor je antwoord Paul |
|
|
|
|
|
#12 |
|
VIP Lid
|
ik heb bij verschillende banken dit soort bedragen uit de muur getoverd (ivm aanbetaling aankoop onroerend goed, met meerdere passen op 1 dag). ik kan je niet garanderen dat 't bij elke Tsjechische bank kan helaas.
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Nieuw Lid
|
ik heb net met de abn gebeld, ze zeiden kronen kopen in nederland is het goedkoopst, (echter daar is het nu te laat voor, want ze moeten nog worden besteld, en ik ga vrijdag) want in tsjechie betaal je 2.25 euro per transactie plus een 1.2 percent opslag op de al lagere koers dan de officiele van vandaag 26. en nog wat http://www.iccfx.com/nl/convert.php, hier kun je die koers vinden. dus ze pakken nog eens extra, kun je dan niet beter daar euro's pinnen en daar een bank binnenlopen? wie heeft er ervaringen met postbank (is in bulgarije goed met wisselen)
het zijn echt ratten die banken! Paul |
|
|
|
|
|
#14 |
|
VIP Lid
|
er moet toch geld verdiend worden? personeel moet betaald worden etc.
je kunt je er ook gewoon bij neerleggen dat geld wisselen geld kost en verder jezelf erop verheugen dat je weer naar Tsjechie mag/moet. ![]() Bericht 19-12-07 om 14:40 aangepast door Josef. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Administrator
|
Maar om hoeveel geld gaat het Paul? Ik begreep eerst dat het om een heel groot bedrag ging, vandaar ook mijn suggestie dit bij een wisselkantoor te wisselen. Nu heb ik de indruk dat het maar om een paar honderd euro gaat en dan denk ik "waar maak je je druk om" ??
|
|
|
|
#17 |
|
Lid
|
exchange office
CHARAFLI s.r.o. Address: Jungmannova 28 praha 1 deze tip heb ik een 1,5 jaar terug gekregen ze hebben vaak zelfs betere koersen dan de banken de wisselkoers die staat aangegeven is ook daadwerkelijk de koers die ze gebruiken dus gewoon een eerlijke koers veel wisselkantoren in het centrum geven niet de koers die op de borden vermeld staan maar een veel slechtere |
|
|
|
|
|
#18 |
|
VIP Lid
|
Weet iemand hoelang het duurt voordat Zivnostenska/Unicredit bank erover doet om geld over te storten naar de Postbank? Donderdag gedaan, vrijdag is het verwerkt en tot op heden nog niets op m'n Postbankrekening. Achteraf gezien had ik het beter in Nederland kunnen pinnen. Bah...
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Actief Lid
|
en in de stad zelf dan?
Wat ik me afvraag is hoe het in de stad Praag zelf zit dan?
Afgelopen zomer had ik geld gewisseld bj het GWK en ik kreeg netto iets meer dan 26,8 kronen voor een euro. Toen we in Praag waren zag ik verschillende borden waarop stond Wisselen 1 euro is 29 kronen en zelf een enkele keer 30 kronen. Is dat dan niet gewoon het goedkoopst? |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Lid
|
je moet dan wel weten of die koers koop of verkoop is dat vertellen ze pas als je al gewisseld hebt
en niet eens bent met het bedrag wat je gekregen hebt geloof me er is geen een wisselkantoor die 29 of 30 kronen geeft voor 1 euro dat is allemaal nep |
|
|
|