![]() |
|
|
#21 |
|
Actief Lid
|
Het maakt natuurlijk uit waar je huis staat, niet alle plaatsen zijn even gezond, dat is in NL zo maar ook in CZ. De autogassen zijn niet gezond maar de buinkool ook niet. Geen roetfilters en een drukke weg in de buurt is ook minder. Stress is ook een negatieve factor.
Verder kan ik het niet onderbouwen. Mijn gevoel:op vakantie in het reuzengebergte kan ik goed slapen en de lucht lijkt me gezond. Misschien door de bergen of het minder dicht bevolkte gebied. De mensen die op vakantie gaan in het reuzengebergte die ik ken denken hier het zelfde over! Ik kan dit niet beter onderbouwen dan ik bovenstaand heb gedaan. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Actief Lid
Nationaliteit:
|
Hmm... voor mij geld iets anders Kukel. Twee dingen:
In Nederland had ik altijd vaste ontlasting, hier is het gewoonlijk diaree. Als ik in NL aankom wordt het na een paar dagen weer vast, kom ik terug thuis dan heb ik een paar dagen nodig en hoppa, weer diarree. In Nederland had ik een beetje last van hooikoorts. Hier heb ik er een scala van allergische reacties bijgekregen, doorlopend allerlei huidproblemen en (alleen in 2006) een golf van bacteriële infecties. De diarree heeft volgens een Nederlandse huisarts te maken te hebben met een allergische reactie, terwijl de Tsjechische huisarts zegt ... ach ... komt vaker voor ... en geeft een pilletje om de boel wat op te stoppen. Blijkbaar heeft een andere omgeving effect. Ik heb ook het gevoel dat de lucht hier zuiverder is als in Nederland. Tegelijk snap ik niet waarom er na onze emigratie gezondheidsklachten zijn ontstaan. Gewoon ouder worden, of misschien wel stoffen in onze omgeving waar we eerst niet/nauwelijks mee in contact kwamen? |
|
|
|
|
|
#23 |
|
VIP Lid
|
hier in nederland zijn we niks meer gewent,er worden geen afweerstoffen meer opgebouwd.
Toen ik nog klein was (ben ik nog wel een beetje)dronken we uit dezelfde fles,ging de kauwgom s'nachts op het nachtkastje en jawel op het stof wat er lag,en we kauwden de volgende dag vrolijk verder,konden we nog met 10 man sterk gebruik maken van 1 plastic beker ,kon ik nog gewoon mijn moeders lepel voor de vla gebruiken,nu pakken we een schone Dat kan nu niet meer...alles is vies,het moet zelfs met detol worden schoongemaakt. En willen we dan eens naar een ander land gaan ,moeten we eerst naar de ggd om injectie's te halen,want zelf hebben we geen afweerstoffen meer. Als je 1 week verkouden bent,dat is dan al 3 dagen te lang,dan krijgen we een kuur,en zo kan je uren door gaan. Volgens mij staat er in tsjechie niemand met een flesje detol de plee schoon te maken,en worden de nachtkastjes niet met een chemisch goedje schoongemaakt (want die stoffen blijven ook hangen,en daar slaap je de hele nacht in)water met groene zeep,en het ruikt nog lekker ook. Broodjes worden ook nog met de blote hand ingepakt,nou je mag ze thuis eerst nog wel eens verhitten tot 200 graden want wie weet wat erop zit. Mensen weten niet meer wat vies is en wat niet vies is. Nou dit hele verhaal slaat misschien nergens op,maar ik wilde het wel even kwijt. ( o ja,mocht je in Anjum langs willen komen voor een kopje koffie,de kopjes zijn gewassen in de afwasmachine op 70 graden dus ze zijn schoon) |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Super Lid
|
Sorry hoor, overdrijf je niet wat? Detol? Kuur voor verkoudheid? Chemisch goedje op je nachtkastje? Je kunt natuurlijk alles mooier (en lijker) praten! (schrijven).
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
VIP Lid
|
nee zo zie ik het steeds meer om mij heen,toevallig hadden we laats hier op de bassisschool nog een uitleg over al die goedjes enz enz , en daaruit blijkt het ook echt zo te zijn.
Maar natuurlijk mag een ieder daar zijn eigen mening over hebben,maar zo zie ik het ,maar ook ik gebruik wel eens van die chemische goedjes. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Actief Lid
|
Vliegtuigen en Kerkklokken
Dan hebben we een paar weken Tsjechie achter de rug, gewend aan het leven daar, uit je normale ritme van Nederland. Lekker ontregelt. Lange autorit naar huis en dan?: de volgende, meestal, zondagochtend.
Ineens het besef waar je, voor dat je naar Tsjechie ging, helemaal niet bij stil stond. Vliegtuigen, af en aan vliegtuigen. Om de 2 minuten een nieuwe. En echt, we wonen niet aan het einde van de Polderbaan maar zo'n 30 kilometer van schiphol. En alsof dat nog niet genoeg is gaan de Katholieke Dye Hards, want het zijn er nog een paar, is even flink aan de klokken hangen en het hele dorp melden dat zij vandaag de touwtjes in handen hebben .Nee, dan mijn gezondheid in Tsjechie. Wakker worden door vliegende vogels en grazende herten. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
VIP Lid
|
Hij is mooi Liesje!
Jouw post.... Char. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Volwaardig Lid
|
Droom maar lekker verder! Hier nog zo maar een citaatje van in dit geval een forumlid.
Gaat toch echt niet over het Ertsgebergte. Tsjechie is een heel mooi land maar laat je niet meeslepen door onjuiste verhalen. We zijn met de kabelbaan naar boven geweest en je weet niet wat je ziet. Allemaal dode bomen (zure regen heb ik gelezen)! Bovendien vond in de lucht die je inademde niet echt frisse berglucht, er zat een "luchtje" aan.. Toch hebben we de laatste dagen wel heerlijk gelopen. Ook zijn we nog naar Trutnov geweest. Leuke plaats. We hebben al met al een zalige vakantie gehad en gaan volgend jaar zeker weer! Yolanda |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Moderator
|
En met wat losse voorbeelden is jouw stelling "Tsjechië is een vervuild land met een zeer slechte luchtkwaliteit" bewezen? Er zullen ongetwijfeld, net als in vele andere landen, vervuilde gebieden zijn, maar om dan gelijk maar te beweren dat het hele land verziekt is, gaat wel erg ver.
|
|
|
|