![]() |
|
|
#61 |
|
Lid
|
ach, misschien ligt 't nog in onze kolonisatie genen
, territorium afbakenen. |
|
|
|
|
|
#62 |
|
Nieuw Lid
|
ANWB-campings moet je zeker vermijden. Eén keer stonden we bijna op zo'n camping met bijna alleen Nederlanders, maar toen zijn we direkt verder gegaan. Wij stonden altijd met de kinderen op kleine campings diep in de natuur. Soms waren wij de enige Nederlanders. Nu 10 jaar later hebben wij nog steeds een bijzonder goed kontakt met Tsjechen die wij vroeger op campings in CZ hebben ontmoet. De kinderen gaan nu zelf op vakantie, maar hebben ook enkele zeer goede Tsjechische vrienden leren kennen die ze tijdens hun vakanties ontmoeten. Nederlandse vlaggen horen niet thuis op een camping in Tsjechië. Een Tsjechische en een Nederlandse vlag samen kan wel, is mijn mening.
|
|
|
|
|
|
#63 |
|
Actief Lid
|
Wij hebben verleden jaar in Dolni Lanov gestaan en volgens ons waren de meeste mensen Nederlander. En ik moet zeggen alles liep daar op rolletjes. De mensen gedroegen zich keurig. Elkaar helpen als het nodig was. Op een zaterdagavond is er een bbq georganiseerd en iedereen die op de camping stond was aanwezig. Toppie toch! Zo kan het ook.
Wel heeft Dick in de Lidl in Vchlabi Nederlanders terecht gewezen. De kinderen van deze mensen zaten in alle broodjes en broden te knijpen en commentaar te leveren. Schaamteloos. Dick heeft gevraagd of ze dat in Nederland ook doen. Met schaamrood op de kaken zijn ze afgedropen. ![]() |
|
|
|
|
|
#64 |
|
Forum Freak
|
Wij zijn net bijna 6 weken in Tsjechie met vakantie geweest en hebben hoofdzakelijk op camping Babi Hora bij Hluk gestaan, dat doen we normaal nooit zolang op één camping staan, maar de omstandigheden waren nu zo dat we het wel gedaan hebben.
We komen vaker op deze camping en de mensen die hier wel eens geweest zijn weten dat het een camping is waar bijna alleen Nederlanders komen, zo ook nu en door de tijd van het jaar was het ook erg grijs Nederland dat hier was neergestreken. Nu hebben er twee Tsjechische echtparen gestaan in de tijd dat wij er waren, een jong en een ouder echtpaar, en echt waar, het oudere echtpaar (vlak naast ons) presteerden het om de (auto) radio én een televisie(tje) samen aan te zetten! Jan heeft er met de campingeigenaresse over gesproken en haar antwoord was, "ja, logisch, dat zijn Tsjechen, die zijn asociaal!". Nu moet ik zeggen dat Lad'ka een echte "Moravische" is en zichzelf dus geen "Tsjechische" vindt. ![]() Verder hebben we een geweldige vakantie gehad met weer geweldige feesten. |
|
|
|
|
|
#65 |
|
VIP Lid
|
Wij hebben ons dit jaar weer geërgerd aan groepen Tsjechische jongeren. Als ze komen en gaan zie je de begeleiding, daartussen niet. Ze zopen zich 's avonds een slag in de rondte en maakten tot in de kleine uurtjes veel lawaai.
(dit was in Jablonné v. Podjestedi) |
|
|
|
|
|
#66 | |||||
|
VIP Lid
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar ik denk dat je zo reageert omdat je, op een of andere manier, belazerd bent door een Nederlander.. Citaat:
En ik bedoel het verder goed hoor!!!.. Bovendien: Je HOEFT toch niet naar Trutnov.. Je kunt ook prima boodschappen in de buurt doen. En voor een pivo of wat eten, kun je uitstekend in het dorp terecht, halverwege de weg naar boven. Rechts aan de weg. Is hun verbouwing al klaar? ( aardige mensen trouwens )... Char. __________________________________________________ ___ Char. ...blijft Nederlander... Laatst aangepast door PuNkEnStEiN; 09-07-08 om 06:38. Reden: Quotes hier en daar ter verduidelijking aangepast. |
|||||
|
|
|
|
|
#68 |
|
Actief Lid
|
Hier in Amsterdam erger ik mij ook vaak aan het gedrag van bepaalde toeristen (ik zal geen landen noemen).
Dankzij het verkeersinzicht van een Italiaan zit ik nu met gekneusde ribben. Maar als je het goed bekijkt zijn de meeste van hen prima mensen, en moeten wij ze niet allemaal over 1 kam scheren. Ik maak mij daar ook schuldig aan omdat je dagelijks met deze mensen te maken hebt........gaat onbewust. Maar dan de Hollanders die hier in Amsterdam hun vrijgezellen feestje komen vieren.......je schaamt je dood. ![]() Omdat zij verkleed, in de meest belachelijke outfits, door de stad zwalken denken zij dat ze de dienst kunnen uitmaken en vinden dat iedereen ze grappig moet vinden en zich daardoor alles kunnen permitteren. Maar zoals met zoveel dingen, het zijn er een paar die het verpesten voor de rest. En moet je niet naar het land van herkomst kijken maar naar het gedrag de persoon zelf........(ik zal mijn best doen ) |
|
|
|
|
|
#69 |
|
Moderator
|
Elke keer bij discussies als deze valt het me op dat het bij veel reakties het verhaal is van "de grote meute Nederlanders gedragen zich lomp en luidruchtig, maar wij zijn geen doorsnee-Nederlanders".
Gebruiken wij dat vergelijken misschien stiekem om onszelf een prettig gevoel te geven? ![]() Nederlanders kunnen lomp zijn, ja (en ik waarschijnlijk ook), maar gelukkig is dat irritante gedrag niet exclusief voor Nederlanders weggelegd. Elk volk heeft z'n assholes - en in overvloed! ![]() |
|
|
|
|
|
#70 | |
|
Lid
|
Citaat:
Wat moet ik met het asociaal gedragen van landgenoten. Iedereen heeft zijn/haar redenen om naar in dit geval Tsjechië op vakantie te gaan. De mijne is echt het land, het goedkope uit eten gaan ( ik heb bijv. de laatste jaren nooit meer gekookt dan water voor koffie op de camping) en het heerlijke leven daar. Gedraag me overal net zoals thuis. Ga al camperen vanaf dat ik me herinneren kan en weet denk ik hoe je je moet gedragen. Dit jaar zelfs meegemaakt dat er een tjech naar me toekwam en naar later bleek hij mij nog herkende. Ik MOET volgensd jaar weer terug komen. Gek he. Gelukkig was er een andere behulpzame tjech die duits sprak en ons heeft geholpen met het gesprek. Ook ik ben wel nederlanders tegengekomen waarvan ik dacht wat moet je hier dan ook. Tsjechisch versta ik amper dus wie weet zou ik dat ook over Tsjechen kunnen zeggen toch??? Anekdote?? Amsterdammer die op plat amsterdams zegt dat ie nooit meer in dit land terugkomt. zijn vrouw elke dag ( ik was daar 3 dagen) in de caravan kookte. Ik heb blauw gelegen van het lachen. 10 minuten rijden en wij aten met zijn 2 tjes voor nog geen 10 euro, drank en toetje inclusief. Heb de man toen wij vertrokken geadviseerd de pootjes van zijn caravan in te draaien en lekker in duitsland te gaan staan. Daar zou ik ook zelf koken. Hij was met stomheid geslagen en volgens mij zit ie nu nog perplex op zijn stoeltje voor zijn sleurhut. Ik hoop dat er tot de invoering van de euro nog heel veel nederlanders mogen genieten van het heerlijke goedkope eten en drinken en het prachtige land. |
|
|
|
|