het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 08-07-08, 09:50   #51
Nieuw Lid

Nationaliteit:
Hallo.

Dat was zeker niet de bedoeling, maar omdat we voor de eerste keer gaan, wil het toch niet meteen zeggen, dat wij aso's zijn ??
Vind ik een beetje erg kort door de bocht, hoor, deze opmerking !!!
Wij gedragen ons altijd netjes en zeker niet luidruchtig, want als ouders van 3 kinderen, waarvan 1 gehandicapt, moet je zeker het toonbeeld van rust en verdraagzaamheid zijn.

Groeten van Gerrit.
gcvanwerd is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 08-07-08, 10:07   #52
Actief Lid

Nationaliteit:
Er is zeker een categorie mensen die naar CZ op vakantie gingen/gaan gewoon omdat het goedkoper was/is. Als tourist heb ik me best weleens geschaamd dat ik Nederlander was - gezien het gedrag van andere Nederlanders. Tegelijk, de wisselkoers verandert snel, het goedkope is er echt af. Wat overblijft is een land wat interessant is om eens te zien. Mooie natuur, grappig taaltje, interessante geschiedenis etc.

Dus markousovice: de aso's gaan andere landen opzoeken die goedkoper zijn.
En gcvanwerd: Voel je niet aangesproken. Wie de schoen past trekke hem aan. Toch?
nick_db is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 08-07-08, 10:14   #53
Nieuw Lid

Nationaliteit:
Tsjechische kroon etc.

Citaat:
gcvanwerd schreef:
Bericht bekijken
Hallo.

Dat was zeker niet de bedoeling, maar omdat we voor de eerste keer gaan, wil het toch niet meteen zeggen, dat wij aso's zijn ??
Vind ik een beetje erg kort door de bocht, hoor, deze opmerking !!!
Wij gedragen ons altijd netjes en zeker niet luidruchtig, want als ouders van 3 kinderen, waarvan 1 gehandicapt, moet je zeker het toonbeeld van rust en verdraagzaamheid zijn.

Groeten van Gerrit.
Hallo Gerrit,
Natuurlijk is het heerlijk als je met 5 personen op vakantie bent en heerlijk (en nog steeds goedkoop) met zijn allen uit eten kunt gaan. Mijn man en ik en onze inmiddels volwassen kinderen komen vaak in Tsjechië gedurende vele jaren en wij ontmoeten eigenlijk alleen maar keurige Nederlanders. Luidruchtige en asociale Nederlanders tref je vooral aan waar het massa-toerisme is. Gerrit, geniet van jullie vakantie in Tsjechië. Tsjechië is wonderschoon en als een ijsje omgerekend nog geen vijftig eurocent kost, is dat toch mooi meegenomen.

Groeten van Minie.
Minie is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 08-07-08, 10:18   #54
Super Lid

Maria's avatar

Gerrit, ga gewoon lekker genieten!
Maria is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 08-07-08, 10:30   #55
Legende

Freddy2005's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
markousovice schreef:
Bericht bekijken
Verklaart die hopen hardschreeuwende aso's die ik in Trutnov tegenkom.
Ik lees dit graag, ze leren het nooit af. En er zijn er nog veel hoor van die soort.
Freddy2005 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 08-07-08, 11:13   #56
VIP Lid

loura's avatar

Nationaliteit:
Maar niet alleen in Tsjechië!
loura is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 08-07-08, 11:26   #57
VIP Lid

hilde_kees's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Freddy2005 schreef:
Bericht bekijken
Ik lees dit graag, ze leren het nooit af. En er zijn er nog veel hoor van die soort.

Ik lees zoiets juist niet graag.

Zijn het enkel de Nederlanders die zich niet weten te gedragen in Trutnov?

Hilde
hilde_kees is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 08-07-08, 13:45   #58
Lid

markousovice's avatar

Het zijn alleen maar Nederlanders die ik zie in Trutnov. Duitsers, Belgen, Fransen, je kunt ze op 1 hand tellen, alhoewel ik er steeds meer zie.

Ik heb het niet alleen in Trutnov meegemaakt, ook bv. in Ceské Budejovice bv. en als ik ga kamperen, vermijd ik in ieder geval ANWB campings, ook daar heb ik nare ervaringen. Luidpratend en alleen maar op zoek naar andere Nederlanders.

Ook zie ik ze weinig bij de obèerstvení van de camping, maar meer onder hun luifels van hun caravans, hun meegebrachte Heinekens & Senseo te drinken. Angst voor het onbekende en/of taal?

OK OK, wij zijn misschien niet de gemiddelde NL kampeerders, ik geef 't toe maar ik zie gewoon weinig respect, bescheidenheid en initiatief bij mijn landgenoten (nou ja, over 3 maanden zijn het ook voor ons Nederlandse toeristen, als we eenmaal in CZ wonen )

Niet alleen toeristen, maar ook bij mensen die wij kennen met een SRO, een huurhuis of pension zie ik bepaalde zaken waarvan ik denk, toon in eens wat meer respect voor je Tsjechische medemens en probeer niet altijd maar de mazen van de wetten te vinden. Door dit soort voorvallen hebben wij behoorlijk lang moeten wachten op een vergunning, omdat de wethouder in onze okres niet gecharmeerd was van vorige Nederlanders.

Eergisteren reed ik van Karlovy Vary naar Chemnitz en zag ik een verkeersbord met daarop 'Camping - NL'. Eerst dacht ik nog, 't zal we een code wezen ofzo, maar 500 meter later zag ik weer zo'n normaal, blauw campingbord -je weet wel met zo'n tentje- en daaronder in het groot een NL sticker die je ook op je auto plakt.

Ook zie ik bij huizen veel NL vlaggen (en dan géén CZ vlag ernaast).

Ik snap dat niet. Hoe zou jij het vinden als je Turkse buren voortdurend de Turkse vlag hebben uithangen?

Ik ken een aantal mensen, van wie de Nederlandse borden van hun hekken zijn gehaald en vernield weer ergens anders gedumpt.

Affijn, ik raak off-topic geloof ik, maar moest dit ff kwijt
markousovice is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 08-07-08, 13:51   #59
Moderator

PuNkEnStEiN's avatar

Nationaliteit:
Vanaf bericht 49 heb ik de bijdragen hierheen verplaatst vanuit het topic "Tsjechische Kroon/Tsjechië inmiddels even duur als andere landen?"

Deze discussie past beter in dit topic thuis. Vandaar.
PuNkEnStEiN is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 08-07-08, 15:03   #60
VIP Lid

loura's avatar

Nationaliteit:
Wat een raar volk zijn we toch hè?
Dit is echt al jaren zo.
In ieder geval was het 30 jaar geleden al zo. Omdat wij niet gelijk als Nederlanders herkend wilden worden dekten we onze nummerborden af.
Sinds een jaar of 10 gaan we alleen nog in het voorjaar en in het najaar op vakantie, dan kom je zo wie zo minder toeristen tegen.
loura is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels