Registreren
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Vakantiehuizen
Agenda Ledenlijst FAQ Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Terug   het Tsjechisch Forum - Algemeen - Diversen
(Gebrek aan) klantvriendelijkheid

(Gebrek aan) klantvriendelijkheid

Antwoord

Onderwerp-opties In onderwerp zoeken Weergave
Oud 10-05-07, 22:19   #31
dieter
Super Lid

dieter's avatar

Nationaliteit:
Vriendelijkheid moet altijd van twee kanten komen.

Ten eerste is het niet netjes om iemand in een ander land in een vreemde taal aan te spreken, je mag niet verwachten dat een slechtbetaalde winkelbediende doctor in de talen is.

En ten tweede, hier in Amsterdam ben ik niet anders gewend. De toon is evenzo onvriendelijk. Het lijkt helaas de toon van de grote stad, de toon van het opgejaagde volk dat teveel op een kluitje moet zijn.

Door zelf vriendelijk te zijn en me niet hautain op te stellen oogst ik veel vriendelijkheid. En ach die enkele keer niet, ik heb ook wel eens een rotdag.
dieter is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 10-05-07, 23:03   #32
mayca
Forum Freak

mayca's avatar

Nationaliteit:
Mij mag je eigenlijk niet rekenen, ben pas 1 keer in Tsjechië geweest en mijn eerste ontmoeting met een Tsjech was "mijn" bloemenman, dus ik kon er 4 weken tegen. Natuurlijk zijn er ook minder gezellige mensen, hier, daar en overal. Ik sleepte mijn "Wat&hoe" boekje overal mee naar toe en meestal, na mijn belabberde uitspraak, begrepen de mensen me en kreeg ik toch wel een glimlach of meer. En soms ook niet, jammer, maar je hebt niet alles in de hand. Ik stond er niet te lang bij stil omdat ik niet het idee was dat het tegen mij gericht was. En de volgende dag stond er een Tsjech de "vogeltjesdans" voor me te doen.
mayca is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 10-05-07, 23:09   #33
pepo
Moderator

pepo's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
dieter schreef:
Bericht bekijken
Vriendelijkheid moet altijd van twee kanten komen.

Ten eerste is het niet netjes om iemand in een ander land in een vreemde taal aan te spreken, je mag niet verwachten dat een slechtbetaalde winkelbediende doctor in de talen is.

En ten tweede, hier in Amsterdam ben ik niet anders gewend. De toon is evenzo onvriendelijk. Het lijkt helaas de toon van de grote stad, de toon van het opgejaagde volk dat teveel op een kluitje moet zijn.

Door zelf vriendelijk te zijn en me niet hautain op te stellen oogst ik veel vriendelijkheid. En ach die enkele keer niet, ik heb ook wel eens een rotdag.
.. en dan komen de Nederlanders, die menen, dat de Tsjechen nog veel moeten leren. Laat die Tsjechen maar zelf ontdekken, wat goed voor hun is en wat niet.
pepo is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 11-05-07, 00:15   #34
pekar
Actief Lid

pekar's avatar

Ik zal de volgende keer eens opletten of ze vriendelijk of onvriendelijk tegen me doen. Ik heb er eigenlijk nooit iets van gemerkt behalve die keer bij de baumax in KV waar iemand met een scherp voorwerp mijn auto heeft aangevallen
pekar is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 11-05-07, 06:48   #35
peter
Lid

Hallo Pekar, dan maar even naar de OBI in KV, al hebben ze daar weer niet alles wat ze bij de Baumax hebben, maar dit terzijde. Zelf ben ik al 16 jaar conducteur bij de NS en heb een hoop ervaring met klantvriendelijkheid en ik moet zeggen dat het in Tsjechie echt niet veel anders is al in Nederland, wat je geeft ktijg je vaak ook terug, dat is in Tsjechie niet veel anders alleen wordt het goed zichtbaar als ik aan de kassa sta bij de Tesco, daar heb ik werkelijk nog niemand zien lachen, maar het beedje hakketak Tsjechiesch dat ik machtig ben doet wonderen, en bij de potravini in Chodov beginnen ze al te lachen als we aan komen rijden.
peter is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 11-05-07, 13:22   #36
natasja
Nieuw Lid

Nationaliteit:
Kom nu voor het derde jaar in Tsjechie en hoor dus al die tijd dat men er niet vriendelijk zou zijn. Weinig van gemerkt, inderdaad je eigen houding doet veel.

Onlangs aten weij s avonden in het zelfde hotel, de service was prima en vriendelijk ,en een ieder (dus ook wij zelf) deed zijn best om de ander te begrijpen.
Totdat er op een avond een stel zeer luidruchtige nederlanders zaten die zich ook niet zo beleefd opstelden, zeg maar gewoon onbeschoft.
Gevolg was wel dat wij de volgende keer ook niet meer zo vriendelijk behandeld werden en inderdaad ook zelfs genegeerd. (behalve toen het op betalen kwam)

Wat ik wil zeggen dat er misschien (in de toeristen gebieden) mensen zijn die de luidruchtige nederlanders met hun vrije gedrag (en alles nog te duur vinden) een beetje zat zijn ????!!!!

Ik blijf erbij met beleefdheid kom je heel ver
natasja is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 11-05-07, 13:35   #37
Macek
Pivonist

Macek's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
pekar schreef:
Bericht bekijken
Ik zal de volgende keer eens opletten of ze vriendelijk of onvriendelijk tegen me doen. Ik heb er eigenlijk nooit iets van gemerkt behalve die keer bij de baumax in KV waar iemand met een scherp voorwerp mijn auto heeft aangevallen
Was dat iemand van het personeel, dat is wel heel onvriendelijk!
Macek is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 12-05-07, 18:58   #38
Maria
Super Lid

Maria's avatar

Toen ik (te?) aardig deed tegen de skiliftschotelaangeefmeneer werd hij de keren daarop heeeeel handtastelijk! Zo kan het dus ook!
Maria is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 13-05-07, 08:16   #39
Macek
Pivonist

Macek's avatar

Nationaliteit:
Skiliftschotelaangeefmeneren kunnen in de regel bij de dames zéér handtastelijk zijn, iets voor onze rokkenjager
Macek is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 13-05-07, 08:18   #40
PuNkEnStEiN
Moderator

PuNkEnStEiN's avatar

Nationaliteit:
Het wordt ze dan ook op een schoteltje aangereikt, hè? Zeg daar maar eens nee tegen!
PuNkEnStEiN is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties In onderwerp zoeken
In onderwerp zoeken:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Nederlands Cesky English Deutch

© 2007 Tsjechie.net - Forum: vbulletin- Weather: In-pocasi.eu - Stats: Opentracker.net - SEO by vBSEO 3.0.0 - RSS Feed