het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 13-08-05, 19:07   #41
Gast

miehiepie's avatar

Re: Wat ben ik geschrokken

Daar ben ik weer.Helemaal happy dat ik weer terug ben in mijn eigen huisje.Nee nee...dit heb ik altijd hoor als ik een tijdje weg ben geweest.We zouden vanmorgen om half 10 de sleutel terug geven,maar besloten dat we liever gisteren al aanreden.Dus vannacht rond 2 uur waren we weer thuis.

Nou de vakantie was helemaal geweldig hoor.Van de Tsjechen heb ik een beeld gekregen van hele vriendelijke maar vooral hard werkende mensen.Beetje nederland jaren 60/70. jaja,moet je moeke horen.Amper 33 en zit nu al over vroeger te zeveren...
Ik vond het ook een heel mooi land en daar merkte ik wel dat ik al aardig ver-westerst en super verwend ben.
We hebben deze 2 weken heel wat kilometers gemaakt om maar niet veel te moeten missen.
Praag,Marianske lazne,Konstantinovy lazne,Karlovy vary,cheb,Strbro,Plsen,Domazlice,Klatovy,Pisek,Str akonice...via Nepomuk.Overal neuzen...foto maken.... flink de tourist uitgehangen.

Eerste huisje was Blanka.In Horny Kozolupy.Tussen Stribro en Konstantinovy Lazne.
Heel mooi rustig gelegen,grote tuin.Aardige verhuurders...inderdaad handen en voeten werk.We kregen een stuk meloen.Dat was erg welkom na zo'n autorit.
Huisje zag er goed uit.Geen luxe,maar alles was er.Daar gaat het om.De bedden waren erg hard en in kreeg het al benauwd als ik aan de tweede week dacht.Maar het lag prima hoor.Goed geslapen.Alleen jammer dat het warm water het niet deed en dat we steeds de wc dicht moeten draaien omdat hij door bleef lopen.Tuurlijk hebben we daar niet over geklaagd.Er valt goed mee te leven hoor.Wel even gemeld bij de verhuurders...konden ze er mee doen wat ze wilden.

Toen een week later na het beruchte huisje.Anne In Smolov bij Domazlice.
Hele vriendelijk verhuurders stonden ons met zijn 5-en op het balkon op te wachten.
De zoon sprak prima duits en dat was wel even lekker moet ik zeggen.Ik kreeg er erg het gevoel dat ik die mensen gewoon uit hun huis jaagde.Er stonden zoveel persoonlijke spullen(denk ik wel 5 serviezen)dat ik me er de eerste dag niet helemaal happy voelde.
En dan overal posters...David hasselhoff op de wc boven.Was wel geinig hoor.
Later bleek dat die mensen dus inderdaad daar woondden en in de zomer tijdelijk uitweken voor wat extra centjes.
Alle bedden waren wel te doen behalve het 2 persoons bed.Wat hebben we liggen steunen en kreunen die eerste nacht.En dan niet vanwege de romantiek!!!!
Nacht twee dook mijn man in het bed van mijn zoontje en kreeg ik hem bij mij in bed.Er lagen gewoon een hoop stukken matras in dat bed en je lag altijd op een randje...
ook dat wenden best.We hebben het 6 nachten volgehouden en toen zijn we vrijdag middag ipv.zaterdagochtend terug gereden.

Maar ik vond het een enorm leuke vakantie hoor en ook de huisjes kijk ik goed op terug.
Zou ze zo weer boeken.

Groetjes miehiepie
miehiepie is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 13-08-05, 20:44   #42
Lid

Klinkt als een fijne vakantie miehiepie....
Loekie is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 15-08-05, 20:38   #43
Gast

miehiepie's avatar

Ja hoor...begin nu steeds meer te bedenken wat we allemaal wel niet gedaan en gezien hebben.Geniet volop van de na-vakantie van de gedachten!
miehiepie is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 12-11-05, 18:50   #44
Nieuw Lid

He Peter,
wat vervelend voor je dat je dit moest meemaken. Wij hebben een huisje op het oog van Belvilla , om dit niet nog eens mee te maken wil ik je vragen welk huisje je gehuurd had. Alvast bedankt voor je reactie.

Marie-Anne
marieanne is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 13-11-05, 22:07   #45
Actief Lid

brno05's avatar

Nationaliteit:
er zijn altijd mensen die over de rug van gewone mensen geld willen verdienen, is het niet met het verhuur van huisjes dan is het wel met oprichten van sro, om een huis te kunnen kopen, mijn tip is voor het huren van een huisje, 1 huur direct bij nederlanders die een huis hebben in tsjechie..en vraag om informatie..foto,s en eventuele telefoonnummersvan mensen die er al zijn geweest 2 de andere mogelijkheid is bij erkende bedrijven te verhuren met kwaliteits garanties, en niet bij allerei mickey mouse bedrijven die toevallig een mooie website hebben,, want de eigenaar wat er niet beter van alleen de mensen die bemiddelen en dat is precies hetzelfde bij de begeleiding bij het aankopen van een huis,,hoop praatjes veel beloftes en een hoop gelul.....en vaak een hoop leed

er zijn altijd uitzonderingen van mensen die de zaakjes wel goed voor elkaar hebben en waar het bovengenoemde verhaal niet voor geldt

prettige vakantie in een van de mooiste landen van europa
brno05 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 14-11-05, 19:22   #46
Actief Lid

sylvia's avatar

Nationaliteit:
Wij hebben nu ook onze boerderij in de verhuur.
Na 3 jaar er aan te hebben gwerkt hebben we 1 wooneenheid klaar.
Zie in mijn profiel die verwijst u naar de website.
We hebben er met verschillende familileden en vrienden aan gewerkt.
Dus na een dag hard gewerkt te hebben ben je toch wel blij met een lekker bed.
Ik heb herhaaldelijk gevraagd hoe ze vonden dat de bedden lagen en
het antwoord is: oké!

IK heb zelf gewerkt in een beddenzaak dus ik weet hoe moeilijk het is om het iedereen naar de zin te maken want de een wil een hard matras de ander een zachte.
Dus ik hoop dat de familie's die bij ons boeken tevreden zullen zijn.
U kunt dan ook rechtstreeks bij ons boeken want er zit geen tussen persoon tussen.

Groetjes Sylvia
sylvia is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 28-12-05, 20:42   #47
Nieuw Lid

andries's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
katus schreef:
Nog even over huisje van Marcela,het gaat nu over omgeving.Wat daar niet staat dat in Liberec is heel leuk Aquapark Babylon,surf even naar http://www.babylon-lbc.cz/cz/
en Prachovsky-rotsen,tsjechisch is dat Prachovske skaly,dat is echt heel leuk om te wandelen tussen rotsen.Mijn kinderen waren helemaal weg van rotsen en Trosky en natuurlijk ook van Babylon.
Jammer dat het niet meer vrij is,raad ik echt volgende jaar doen!
Groetjes
Katka
waarom naar een huisje? bij een camping verhuren ze vaak kamers, deze zijn vaak heel mooi en niet duur, ook vlak bij trosky, je kan de burcht zijn liggen vanaf de camping. bij de rotsen niet de groene route nemen, je komt dan uit bij het andere restaurant, maar je kunt dan via rood en blauw weer terugkeren. bij babylon is aan de achterkant een hotel, vanaf de receptie kun je daar een taxi bestellen, taxi is goedkoop, huurauto ook. groeten andries
andries is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 21-01-06, 18:04   #48
Lid

NathalieRonja's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
peterb schreef:
Ik moet jullie eerlijk zeggen dat ik geschrokken ben van de armoede in bepaalde delen van Tsjechie.
.....
Wat is nou normaal?
Waar moet je op letten als je boekt in Tsjechie?
Het hoeft helemaal niet luxe te zijn maar een normaal bed en een normale keuken is wel erg belangrijk met een gezin.
Wie heeft er tips??
het beste is om gewoon een betrouwbaar hotel te boeken. Je kan wel nagaan dat mensen in een land zoals tsjechie geld willen omdat ze niet veel hebben en dan ook werkelijk waar er alles voor doen en zelfs zelf weggaan dus...Ik ben net terug uit tsjechie en ik heb verder geen problemen gehad ofzo maar dat kwam omdat ik in een hotel verbleef...het enige waar je wel op moet letten is dat je geen waardevolle spullen in je hotel laat liggen want de schoonmaaksters rippen zo je mp3 of portomonee of whatever, dat is heus waar. De mentaliteit in dat land is heel erg anders...maargoed dat had je natuurlijk kunnen weten... anyway zonde van je vakantie....
NathalieRonja is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 21-01-06, 18:11   #49
Legende

Freddy2005's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
NathalieRonja schreef:
omdat ik in een hotel verbleef...het enige waar je wel op moet letten is dat je geen waardevolle spullen in je hotel laat liggen want de schoonmaaksters rippen zo je mp3 of portomonee of whatever, dat is heus waar. De mentaliteit in dat land is heel erg anders...maargoed dat had je natuurlijk kunnen weten... anyway zonde van je vakantie....
Hela,hela juffrouw, is zoiets in jullie hotel gebeurd, kom op met die naam van het hotel dan ! Laat ons dat eens weten, daar doen we dan iets aan.
Freddy2005 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 21-01-06, 18:15   #50
VIP Lid

jan nijdam's avatar

Nationaliteit:
'Beetje' overdreven reactie???????????????
Niet van Freddy.
jan nijdam is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels