![]() |
|
|
#241 |
|
Actief Lid
|
|
|
|
|
|
|
#242 |
|
Actief Lid
|
Ik doe het met de allergoedkoopste en zelfs met deze gaat het moeiteloos,moeten de honden wel goed stil zitten natuurlijk.
Gelukkig heb ik dit jaar maar 2 teken bij de reu verwijderd en 1 bij de teef...was verleden jaar wel anders,we lopen nu dan ook niet meer in het bos,plukte ze er gewoon van af...brrr!!! Ik verbrand de etterbakjes trouwens onder kokend heet water uit de boiler...DAT ZAL ZE LEREN!!! ![]() Na de teek te hebben verwijderd doe ik biologische Tea-three olie op de beet ter ontsmetting. Helpt trouwens vreselijk goed bij allerlei soorten wondjes/infecties/allergien etc. |
|
|
|
|
|
#244 |
|
Actief Lid
|
Rika, wat fijn, ik dacht er van de week nog aan of jullie er al last van hadden gehad maar gelukkig niet.
En kom je er nog ééntje tegen dan ben je in ieder geval goed voorbereidt! |
|
|
|
|
|
#245 |
|
Volwaardig Lid
|
ben gebeten door een teek...niet vandag denk ik, want ben vandaag niet buiten geweest...hij was al aardig groot en het gebied lijkt op een rood puistje...wist niet dat het een teek was dus gewoon eraf gekrabt en toen mn vrouw zei dat het een teek was..pas dit onderwerp hier opgezocht...zou ik naar de dokter moeten?
|
|
|
|
|
|
#247 |
|
Actief Lid
|
Ik heb begrepen dat Tsjechische teken nog meer ziektes bij zich kunnen dragen dan alleen Lyme, ik zou het zekere voor het onzekere kiezen en contact opnemen met de dokter.
|
|
|
|
|
|
#248 |
|
Super Lid
|
Als het plekje er onschuldig uitziet, als onderstaand plaatje of kleiner, dan is er nog geen reden voor paniek. Houdt het plekje de komende tijd in ieder geval goed in de gaten en schrijf de datum van de beet op.
tekenbeet.jpg Wanneer de plek groter is, zoals onder, geïrriteerd, of er verschijnt een rode rand, dan zou ik zeker zo spoedig mogelijk een antibioticakuur halen bij je huisarts. tekenbeet2.jpg Ps: Bij twijfel natuurlijk altijd even langs je huisarts gaan. |
|
|
|
|
|
#249 |
|
Volwaardig Lid
|
bedankt Lina, ondertussen heeft mn vrouw haar nicht gebeld die nurse is en hetzelfde vertelde..ik hou het dus in de gaten...door die stomme teek wil mn vrouw morgen geen paddestoeltjes meer zoeken...helaas!
|
|
|
|