![]() |
|
|
#151 |
|
VIP Lid
Nationaliteit:
|
Ga nou alstublieft niet aankomen met allerlei middeltjes waardoor de teek los gaat laten. Als iemand een teek in zijn huid heeft, moet deze er gewoon zo snel mogelijk uit. Dus, gewoon draaien met pincet/nagels/kam. En daarna goed opletten, maar dat is al eerder genoemd.
|
|
|
|
|
|
#152 |
|
Super Lid
|
dus niet met die dingen die jij noemt, dan heb je kans dat die afbreekt, je moet het doen met een tekentang die je geloof ik gewoon bij de drogist kan kopen
![]() |
|
|
|
|
|
#153 |
|
VIP Lid
|
van de week op nova gezien: een soort kam of vork van plastic om de teek te verwijderen. ze lieten zien hoe het werkte en het funktioneert zeer goed. zo zie je maar weer het ene moment tekentang dan weer een middeltje en nu de tekenvork. en morgen.......
|
|
|
|
|
|
#154 |
|
Nieuw Lid
|
het is wel gevaarlijk voor kleine kinderen en als je die teek er niet uithaalt bijv. als je ze niet ziet????????
|
|
|
|
|
|
#155 |
|
Moderator
|
Eerst lezen, dan vragen, chantie...
![]() |
|
|
|
|
|
#156 |
|
VIP Lid
Nationaliteit:
|
Er zijn diverse manieren om teken te verwijderen Noekie, en soms moet je roeien met de riemen die je hebt. Dat is soms een tekentang/pincet, soms een kam en soms je eigen nagels. Zaak is het ondier er zo snel mogelijk uit te krijgen.
|
|
|
|
|
|
#157 |
|
Nieuw Lid
|
FSME Vaccin
Ik had nog beloofd te posten hoe duur die dingen nou zijn...
Ik heb er welliswaar een maand op moeten wachten, omdat het steeds uitverkocht is, maar ik heb ze nu eindelijk binnen. Kosten: 34 euro per prik. |
|
|
|
|
|
#158 |
|
Super Lid
|
En, wie gaat er prikken?
![]() |
|
|
|
|
|
#159 |
|
Nieuw Lid
|
RE: prikken
Gewoon, mijn huisarts... Die heeft immers ook het recept uitgeschreven.
Kan het wel door een ander laten doen, maar dan ben je niet verzekerd als het fout gaat he... Eventueel kan m'n zus prikken, maar als het niet nodig is gewoon de huisarts. |
|
|
|
|
|
#160 |
|
Nieuw Lid
|
ziek geworden door tekenbeet
ben dit jaar voor het eerst met veel plezier op vakantie geweest in tsjechie midden juli.
In augustus ben ik erg ziek geworden. Het bleek de ziekte van lyme te zijn. Ik kreeg eerst pijn in mijn heup en daarna in mijn rug. Later is het doorgeschoten naar mijn hoofd en begon ik dubbel te zien. Een week later kreeg ik ook verlammingsverschijnselen in mijn gezicht. Ik ben toen in het ziekenhuis terecht gekomen en na een behandeling van 2 weken gelukkig weer een stuk beter. Ik ben benieuwd of dit meer mensen is overkomen dit op vakantie zijn geweest in tsjechie. Ben op dit moment nog steeds bezig om te herstellen. |
|
|
|