Registreren
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Vakantiehuizen
Agenda Ledenlijst FAQ Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Terug   het Tsjechisch Forum - Algemeen - Diversen
Besmette teken in Tsjechië?

Besmette teken in Tsjechië?

Antwoord

Onderwerp-opties In onderwerp zoeken Weergave
Oud 09-06-07, 08:03   #121
PuNkEnStEiN
Moderator

PuNkEnStEiN's avatar

Nationaliteit:
En nog een prettige vakantie!

Tjongejonge zeg, ik vind dit hele gedoe nu wel heel erg overdreven worden... Zit elkaar toch niet zo op te naaien, mensen. Jullie gaan maar op vakantie naar Tsjechië, hoor, niet naar een oorlogsgebied of Tsjernobyl!

Ja, in Tsjechië bestaat er een kans(je) dat je - net als in Nederland of waar dan ook - ooit door een teek gebeten wordt. Mij nog nooit overkomen, maar het zou kunnen. Maar laten we daar nou niet zo'n belachelijke drukte om maken...
PuNkEnStEiN is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 09-06-07, 08:21   #122
Gorrit
Moderator

Gorrit's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
PuNkEnStEiN schreef:
En nog een prettige vakantie!
Bron: De Bokwerder Courant

Negatief reisadvies Tsjechië

Het Ministerie van Buitenlandse Zaken heeft een negatief reisadvies afgekondigd voor Tsjechië. Bij het passeren van de grens wordt de reiziger door agressieve vlooien en teken in een hinderlaag gelokt en vervolgens door de met ziektes besmette beestjes besprongen en gebeten.

Als u toch naar Tsjechië wilt reizen, dient u ramen en deuren gesloten te houden en uw radio af te stemmen op de Wereldomroep voor nadere berichtgeving. De enige bekende remedie is het drinken van tenminste drie halve liters lokaal bier (pivo) per dag.
Gorrit is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 09-06-07, 08:38   #123
Josef
VIP Lid

Josef's avatar

Nationaliteit:
ik geef slechts informatie aan hen die dit wensen. als het je niet interesseert hoef je het niet te lezen

het risico is inderdaad klein, zoals ik al zei. maar niet voor niets zit in een aantal landen dit vaccin in het rijksvaccinatieprogramma (in gebieden waar deze besmette teken voorkomen)! scheelt toch weer een aantal ernstige hersenvliesontstekingen en doden per jaar...

als men naar een land gaat waar malaria voor KAN komen, neemt men toch ook bescherming? en dat terwijl malaria wel behandeld kan worden en teken-hersenvliesontsteking NIET. (alleen dus preventief)...

Bericht 09-06-07 om 08:48 aangepast door Josef.
Josef is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 09-06-07, 08:56   #124
PuNkEnStEiN
Moderator

PuNkEnStEiN's avatar

Nationaliteit:
Josef, het interesseert mij wel, maar dan in die zin dat ik vind dat dit topic zo langzamerhand onnodig angst kan inboezemen bij aankomende Tsjechië-gangers.

Wie dit topic leest, krijgt de (volkomen onterechte!!!) indruk dat je in Tsjechië je gezondheid niet zeker bent, tenzij je een overdosis aan inentingen en allerlei extreme preventieve maatregelen neemt.

Informatie geven is prima, maar laten we die wel een beetje relateren aan de werkelijke omstandigheden.
Oud 09-06-07, 08:59   #125
Tabe
Super Lid

Tabe's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Josef schreef:
Bericht bekijken
ik geef slechts informatie aan hen die dit wensen. als het je niet interesseert hoef je het niet te lezen

het risico is inderdaad klein, zoals ik al zei. ..........
Josef heeft gelijk. In ieder geval hoeft er niet kleinerend gedaan te worden op zijn bovenstaande bijdrage. Het blijft oppassen geblazen met die vervelende beestjes en als dan een " apotheker" een advies geeft dan is dat een goede zaak.
Tabe is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 09-06-07, 09:02   #126
Gorrit
Moderator

Gorrit's avatar

Nationaliteit:
Natuurlijk gaf je nuttige en interessante informatie Josef waarvoor dank.
Net als Punk wilde ik het angstaanjagende een beetje relativeren, met een vette
Ook wij nemen onze voorzorgsmaatregelen
Gorrit is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 09-06-07, 09:13   #127
Tabe
Super Lid

Tabe's avatar

Nationaliteit:
Gorrit, die knipoog die snap ik. Enige relativering is op zijn plaats.
De reactie van Goblin is m.i. dan ook wat overdreven, maar de bijdragen van Josef zijn volgens mij louter informatief. En dat is een goede zaak. We moeten elkaar inderdaad niet bang praten in deze topic. Dat is nu ook weer niet nodig.

Maar het blijft oppassen geblazen. Ik heb het met eigen ogen gezien bij een vriend van mij, die zo'n 20 minuten in het hoge gras had gezeten. Zes van die klerebeestjes op zijn huid, waarvan er 2 zich al aardig hadden vastgebeten. En ik weet ook wel dat niet iedere teek besmet is en dat de risico's ook wel meevallen, maar een stevige waarschuwing en advies is wel degelijk wenselijk.

Als je niet verder dan de begaande paden komt, of je je alleen maar ophoudt in steden etc, dan lijkt mij inenten ook niet nodig, maar als je, zoals vele forumgenoten de natuur in duikt zou je er over na kunnen denken om je in te enten.
Oud 09-06-07, 09:34   #128
PuNkEnStEiN
Moderator

PuNkEnStEiN's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Tabe schreef:
Bericht bekijken
Josef heeft gelijk. In ieder geval hoeft er niet kleinerend gedaan te worden op zijn bovenstaande bijdrage.
Gorrit geeft precies aan waarom ik zo reageerde als ik deed. Beslist niet om iemand te kleineren.

Maar feit is wel dat er inmiddels ZEVEN PAGINA'S (!!!) zijn volgeschreven over iets waarvan het risico redelijk klein is. Dat geeft een vertekend beeld en die hoeveelheid berichten, samen met de nogal alarmerende teksten over inentingen en andere (wat ik vind: extreme) voorzorgsmaatregelen, kunnen vakantiegangers de indruk geven dat het hier een zeer groot en reëel gevaar betreft.
Ik wilde daar enig tegenwicht aan bieden.
Oud 09-06-07, 09:36   #129
Tabe
Super Lid

Tabe's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
PuNkEnStEiN schreef:
Bericht bekijken
...........
Ik wilde daar enig tegenwicht aan bieden.
Ik denk en ik hoop dat je DAARIN wel geslaagd bent.
Oud 09-06-07, 09:37   #130
hilde_kees
VIP Lid

hilde_kees's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Josef schreef:
Bericht bekijken
Ik ben blij met je bijdrage.
En toen ik dit ooit startte gaf ik al aan dat het als info bedoelt was. Omdat er geen weg terug was en is

Velen kenden wel de Lyme-disease en dit gaf verwarring.
En helaas is die verwarring er nog steeds , ondanks vele bijdragen.

Ik kan alleen maar zeggen.
Goed lezen en je nuchtere verstand gebruiken.
Maar een gewaarschuwd mens telt nog steeds voor twee.

Hilde
hilde_kees is online now   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties In onderwerp zoeken
In onderwerp zoeken:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Nederlands Cesky English Deutch

© 2007 Tsjechie.net - Forum: vbulletin- Weather: In-pocasi.eu - Stats: Opentracker.net - SEO by vBSEO 3.0.0 - RSS Feed