Registreren
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Vakantiehuizen
Agenda Ledenlijst FAQ Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Terug   het Tsjechisch Forum - Algemeen - Diversen
Besmette teken in Tsjechië?

Besmette teken in Tsjechië?

Antwoord

Onderwerp-opties In onderwerp zoeken Weergave
Oud 26-05-07, 10:39   #111
Actief Lid

Nationaliteit:
Teken zijn altijd vervelend. Controleer elke dag je lichaam. Trek nooit een teek uit je lichaam, maar draai met een tekenpen tegen de richting van de klok in, zorg dat je alle pootjes hebt. Wanneer je er tijdig bij bent is er vaak niets aan de hand. Mochten er rode kringen om je tekenbeet komen, ga dan even langs de dokter. Het meest besmet zijn de teken dicht bij het water. Hoe hoger je komt hoe minder kans op besmette teken. Voor de honden helpt een goede tekenband goed. Je kan je natuurlijk ook in laten enten.
nancy is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 28-05-07, 12:37   #112
Nieuw Lid

prinCess....X's avatar

Nationaliteit:
oke bedankt!!!
Oud 28-05-07, 18:59   #113
VIP Lid

hilde_kees's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
nancy schreef:
Bericht bekijken
Je kan je natuurlijk ook in laten enten.
Het enten kan zoals uitgebreid door velen is beschreven tegen de hersenvliesontsteking, maar niet tegen de ziekte van Lyme.
Maar deze is itt de hersenvliesontsteking bij snelle behandeling goed te genezen.

Hilde
hilde_kees is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 28-05-07, 21:21   #114
Super Lid

Tabe's avatar

Nationaliteit:
Afgelopen zondag even gekeken bij de voetbalwedstrijd Zbyslav 1 tegen Zbyslav 2 (de jonkies tegen de oudjes). Hoog gras aan de zijkanten van het voetbalveld. Vriend Jan zat lekker in het zonnetje in het hoge gras met als gevolg..? Als vlooien besprongen ze hem.

Dus het is oppassen geblazen.
Oud 29-05-07, 08:51   #115
VIP Lid

hilde_kees's avatar

Nationaliteit:
Dat wordt dus smeren met Deet-houdende middelen.
Of ook in de zon lange broek en sokken.

Hilde
hilde_kees is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 05-06-07, 16:42   #116
Nieuw Lid

Nationaliteit:
Inenten

Ter info:
Ik heb na lang tobben besloten me in te laten enten.
Artsen spreken elkaar voortdurend tegen als je vraagt of het zinvol is.
Mijn eigen huisarts vond het een goed idee... Een ander vond het weer volstrekt belachelijk.
Bij de GGD wensten ze me veel succes, omdat het vaccin in heel Europa uitverkocht zou zijn...

Ik heb een recept van de huisarts en het middel is in bestelling bij de apotheek. Ze konden daar niet zeggen hoe lang het zou duren en of het leverbaar is...
De huisarts vertelde me dat het ong. 30 euro zou kosten excl. consult-kosten. Dit dan dus x3 zou neer komen op ongeveer 100 euro.

Ik zal nog laten weten hoe lang het geduurd heeft en hoeveel het kost.
Goblin is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 05-06-07, 16:50   #117
VIP Lid

Josef's avatar

Nationaliteit:
volgens onze groothandel is het inderdaad niet leverbaar. dus succes inderdaad. mijn vrouw en ik zijn zelf wel ingeent 2 jaar geleden en moeten volgend jaar 1x op herhaling.

het is een zinvolle inenting als je meerdere keren per jaar echt de natuur in gaat in gebieden waar de FSME-besmette teken voorkomen (zie kaartje eerder in topic). voor eenmalige vakantie is het niet aan te raden. we hebben zelf een huisje met grote (bos)tuin waar we dus veel in werken.

groet,
Josef, apotheker
Josef is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 05-06-07, 17:08   #118
Nieuw Lid

Nationaliteit:
Ik kom wel vaker in besmette gebieden en het gebied wordt als maar groter. Daarnaast wil ik gewoon geen enkel risico lopen...
Goblin is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 05-06-07, 20:23   #119
Super Lid

Maria's avatar

Citaat:
nancy schreef:
Bericht bekijken
Trek nooit een teek uit je lichaam, maar draai met een tekenpen tegen de richting van de klok in, zorg dat je alle pootjes hebt.
Niet draaien, maar er recht uittrekken, is het meest recente advies (heb ik hier ergens al eerder gepost). Of/waarom dat beter is weet ik eigenlijk ook niet!

Citaat:
Goblin schreef:
Bericht bekijken
De huisarts vertelde me dat het ong. 30 euro zou kosten excl. consult-kosten. Dit dan dus x3 zou neer komen op ongeveer 100 euro.
Wat reken je voor het consult dan? Ken je niet iemand die kan prikken? (verpleegkundige of zo). Spaar je dat mooi weer uit!
Maria is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 06-06-07, 10:14   #120
VIP Lid

Josef's avatar

Nationaliteit:
Bron: Baxter
Datum: 1 juni 2007

Door grote vraag naar FSME-Immun® en FSME-Immun Junior® in het buitenland is er een tijdelijk tekort aan deze twee vaccins tegen tekenencefalitis. Als gevolg hiervan kan de aanlevering stagneren. De fabrikant verwacht dat het vaccin vanaf eind september weer beschikbaar zal zijn.

Advies:

- Gebruik de beschikbare vaccins bij voorkeur om reeds ingezette schema's af te maken.

- Reizigers die naar endemische gebieden gaan en niet gevaccineerd kunnen worden dienen geadviseerd te worden over de volgende preventieve maatregelen:

Blijf op de paden en vermijd hoog gras en struikgewas.
Draag bedekkende kleding (lange broek, broekspijpen in de sokken, shirts met lange mouwen).
Zet (met name kinderen) een pet op. Hoewel teken zich laag bij de grond (tot maximaal anderhalve meter hoogte) ophouden, worden ze regelmatig op het hoofd aangetroffen.
Smeer de onbedekte huid in met insectenwerende middelen die DEET bevatten.
Kampeer niet aan de bosrand of de omzoming van een camping
Impregneer kleding eventueel met permetrine. Dit middel is in Nederland niet verkrijgbaar, maar wordt in het buitenland vaak in spuitbusvorm verkocht.
Drink geen ongepasteuriseerde melk afkomstig uit endemische gebieden (behalve via teken kan het virus ook via melk worden overgedragen).

Anders dan bij de ziekte van Lyme is het dagelijks controleren en eventueel verwijderen van teken geen afdoende maatregel. De overdracht van het FSME-virus kan namelijk al snel na de tekenbeet plaatsvinden.

http://www.travelalert.nl/Nieuws/nws...?nws_id=500272
Josef is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties In onderwerp zoeken
In onderwerp zoeken:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Forumnavigatie

Nederlands Cesky English Deutch

© 2007 Tsjechie.net - Forum: vbulletin- Weather: In-pocasi.eu - Stats: Opentracker.net - SEO by vBSEO 3.2.0 - RSS Feed