het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 30-06-08, 22:38   #211
VIP Lid

Rika/Gerben's avatar

Nationaliteit:
nou ik ben vanmiddag even naar de drogist geweest,en heb mijzelf even laen adviseren.
Het volgende neem ik mee op vakantie....
autan met deet (peg 8) een tekentang van het merk trix www.tickremover.com en betadine lotion (want de mevrouw zij dat je geen alcohol erop mocht doen)
Natuurlijk als we in de bossen zullen gaan lopen zullen we een lichte lange broek aandoen.
Volgens mij kan je ook niet veel meer doen,en anders moet je thuis blijven ..... en ja,dat willen we natuurlijk niet
wat denken jullie ????

Laatst aangepast door Rika/Gerben; 01-07-08 om 00:03.
Rika/Gerben is online now   Bericht citeren in antwoord
Oud 30-06-08, 22:42   #212
VIP Lid

loura's avatar

Nationaliteit:
Ach Rika, het gaat vast goed. Na een boswandeling elkaar even goed controleren en klaar! Ze bijten zich immers niet gelijk vast.
loura is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 30-06-08, 22:46   #213
Actief Lid

unita's avatar

Nationaliteit:
Beste Rika/Gerben,

Ga vooral lekker genieten tijdens je vakantie en neem zoals je al van plan bent je voorzorgsmaatregelen, meer kun je gewoon niet doen!
Ben je naar de bossen geweest zou ik gewoon iedereen even goed controleren op teken. Ik was nog vergeten te melden dat een petje op ook nog wel wil helpen.
Jou link moet denk ik zijn www.tickremover.com zonder de r ertussen.
Wij noemen hem hier thuis de lasso en halen zelfs de kleinste mini teken weg met dat ding, een prima keuze.
Ik wens jullie een hele fijne vakantie toe!

Laatst aangepast door unita; 30-06-08 om 22:55.
unita is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 01-07-08, 00:04   #214
VIP Lid

Rika/Gerben's avatar

Nationaliteit:
je hebt gelijk,ik heb het veranderd
bedankt en die fijne vakantie gaat vast en zeker lukken
Oud 09-07-08, 17:36   #215
Forum Freak

Corrie's avatar

Nationaliteit:
Bij het zien van de demo van die tekenlasso schrok ik toch wel erg!!
Ik zou die teek toch echt eerst dooddrukken (en dat moet echt met flinke kracht gebeuren want ze zijn niet zomaar dood) voor ik hem in de prullenbak gooi.
Als je het naar vind om aan een teek te zitten kan je hem ook in een papiertje pakken en verbranden.
Maar om hem levend in een prullenbak te gooien vind ik echt te stom voor woorden!!!
Corrie is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 09-07-08, 21:34   #216
Actief Lid

unita's avatar

Nationaliteit:
Nog niet zoveel contact met teken gehad Corrie? Gelukkig maar.
Je gaat er wel aan wennen hoor als je ze zo vaak tegenkomt, je moet toch van die beestjes af. Wij spoelen de kleintjes door de gootsteen met behulp van heel heet water. De hele grote zijn bij ons wel eens door het toilet verdwenen, die vinden we ook best goor maar ja je moet toch wat............
Oud 09-07-08, 22:20   #217
VIP Lid

Rika/Gerben's avatar

Nationaliteit:
maar bij die laso staat ook dat je de laso moet laten vallen met de punt naar beneden of opde rand van de tafel slaan.
Dan schijnen ze dood te zijn ????
Oud 10-07-08, 08:11   #218
Nieuw Lid

Nationaliteit:
Gewoon inenten zoals alle mensen hier doen. Wel moet het drie keer gebeuren (elk jaar een keer) voor dat men een paar jaar beschermt wordt. Vegeet geen teken band voor de hond of kat te nemen, de beste is van Bayer.
bally is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 10-07-08, 10:32   #219
Actief Lid

unita's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Rika/Gerben schreef:
Bericht bekijken
maar bij die laso staat ook dat je de laso moet laten vallen met de punt naar beneden of opde rand van de tafel slaan.
Dan schijnen ze dood te zijn ????
Ik geloof niet dat de teken door het laten vallen van de lasso met de punt naar beneden de teken allemaal dood zijn, het zijn vaak taaie beestjes. Die hele grote volgezogen teken zijn denk ik eerder dood maar de nymfen zijn zo ieniemienie klein die kunnen heel wat hebben. Deze kleintjes knap ik onder mijn nagels kapot om zeker te zijn dat ze ons niet meer lastig kunnen vallen.
Ik kan me voorstellen dat jullie dat heel vies vinden maar ik was daarna goed mijn handen. Wij worden hier bijna dagelijks geconfronteerd met teken en dan wordt het net zoiets als spinnen, torren of ander kruipend insect, alleen die verdomde teken bijten zich vast als je niet oppast en daarom moet je thuis in ieder geval uitroeien
Oud 10-07-08, 11:03   #220
Nieuw Lid

Nationaliteit:
Beste Mensen

Teken moet je niet dood drukken dan vergroot je de kans dat je ziek wordt.Het verschil tussen kleine teken en grote teken is dat de kleine teken nog niet volzitten met bloed, dus als de grote teken dood druk dan spuit je je eigen bloed met het vergif van de teken terug in je lichaam.
Altijd teken weg halen met een tekentang met een draaibeweging anders blijft de kop met weerhaken achter en kans op onsteking zeer is zeer groot.
bally is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels