|
|
![]() |
||||||
|
|
Onderwerp-opties | In onderwerp zoeken | Weergave |
|
|
#1 |
|
Gast
|
Prijzen van cd's en (ondertiteling bij) dvd's
ik wou graag weten hoe het zit met de prijzen van de cd's en dvd's, en hoe zit het met de ondertiteling van de dvd's van tsjechie? (staat nederlands er ook wel es bij?)
|
|
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Super Lid
|
Voor de prijzen zou je kunnen kijken op de website van Bontonland. www.bontonland.cz Dat is zeg maar de Tsjechische Freerecordshop.
Ik kom niet vaak DVD's met ondertiteling tegen. Meestal worden de films nasynchronyseerd. Niet alleen de film zelf, maar de titels worden soms ook wel eens vertaald! Laatst zocht ik in Bontonland naar de film Stargate. Moest ik bij de H kijken: Hvezdna brana Maar films in de originele taal hebben ze ook. Wat betreft de CD's: die kosten denk ik ongeveer hetzelfde als in Nederland
|
|
|
#3 |
|
Moderator
|
De prijzen van cd's en dvd's zijn nagenoeg hetzelfde als in Nederland.
|
|
|
#5 |
|
Moderator
|
Ik vermoed dat ook dat niet veel zal schelen. Electronica, hifi, computers, software, e.d. zijn bij mijn weten in Tsjechië niet goedkoper.
|
|
|
#6 |
|
Volwaardig Lid
Nationaliteit:
|
Onbespeelde wel...
Onbespeelde CD's en DVD's zijn wel een stuk goedkoper dan in Nederland. Zal met Buma-rechten te doen hebben.
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Volwaardig Lid
Nationaliteit:
|
Kwaliteit
Ik heb er geen klachten over
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Actief Lid
|
Ik kijk regelmatig films op DVD met mijn vrienden en zij kiezen dan altijd voor engelse tekst en tsjechische ondertiteling (kan meestal ook andersom). Nederlandse ondertiteling is lastig, maar ik heb in Nederland ook films gekocht met tsjechische ondertiteling.
De prijzen zijn over het algemeen gelijk. Van populaire CD's zijn de prijzen in Nederland (MediaMarkt) soms zelfs goedkoper. |
|
|
|