het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 02-06-06, 08:50   #21
Super Lid

Tabe's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Gorrit schreef:
Dat laatste is slechts "van horen zeggen" maar als alles klopt zal hij zijn straf gewoon in CZ uit moeten zitten
Met enige interesse dit item gelezen. Vrolijk meneertje.

Overigens is het helemaal niet zeker dat deze "Bert" bij een eventuele veroordeling in hoger beroep zijn straf in Tsjechie zal uitzitten. Hij kan, zodra hij veroordeeld wordt, een verzoek indienen om in aanmerking te mogen komen voor de WOTS- regeling. WOTS = Wet Overdracht Tenuitvoerlegging Straffen. De Nederlandse staat neemt dan de in Tsjechie uitgesproken straf over, maar kan de straf dan aanpassen aan de Nederlandse wetgeving en kan hij na zijn veroordeling dus een deel van zijn straf in Nederland uitzitten.. Veelal wordt dan een deel van de straf niet ge-executeerd. Bovendien is het in Nederland beter "zitten"dan in Tsjechie.

Ben benieuwd hoe dit gaat aflopen.
Tabe is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 02-06-06, 09:30   #22
Moderator

Gorrit's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Tabe schreef:
Hij kan, zodra hij veroordeeld wordt, een verzoek indienen om in aanmerking te mogen komen voor de WOTS- regeling
Maar of hij daar gebruik van gaat maken??

Citaat:
Tabe schreef:
De tijd zal t leren, er wordt al zoveel gespeculeerd
Gorrit is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 26-06-06, 11:43   #23
Actief Lid

pekar's avatar

Ik heb nog maar net een verblijfsvergunning opgehaald, zou ik die kunnen verliezen als ik zulke stunten uithaal en veroordeeld wordt? En zou ik dan zonder verblijfsvergunning en met een strafblad nog Jednatel kunnen zijn? En wat voor gevolgen heeft dat dan als ik een SRO zou bezitten? of als ongewenste vreemdeling niet meer naar mijn huis kan?

Ben ook benieuwd wat eruit komt
pekar is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 26-06-06, 11:53   #24
Pivonist

Macek's avatar

Nationaliteit:
Even voor de goede orde, je hebt toch hopelijk geen "Hutterd" plannen, doe me een lol en wees een braaf en devoot burger, want je vraagstelling is ietwat verdacht.
Macek is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 26-06-06, 11:58   #25
Sas
Super Lid

Nationaliteit:
Citaat:
Tabe schreef:
Bovendien is het in Nederland beter "zitten"dan in Tsjechie.

Dus gewoon lekker in Tsjechie laten zitten.
Sas is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 26-06-06, 12:16   #26
Actief Lid

pekar's avatar

Citaat:
Macek schreef:
Even voor de goede orde, je hebt toch hopelijk geen "Hutterd" plannen, doe me een lol en wees een braaf en devoot burger, want je vraagstelling is ietwat verdacht.
Hahahahaha, gelukkig had Donner geen enkel probleem omtrent mijn gedrag geconstateerd. Nee, het ging mij meer om de gevolgen voor deze meneer die ik overigens helemaal niet ken, en of hij dit soort stunten nog eens kon uithalen in Tsjechie. Las vandaag voor het eerst hierover maar kan mij voorstellen dat de gevolgen verder gaan dan alleen het zitten in NL of CZ.
pekar is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 03-07-06, 16:54   #27
Lid

Citaat:
pekar schreef:
Ik heb nog maar net een verblijfsvergunning opgehaald, zou ik die kunnen verliezen als ik zulke stunten uithaal en veroordeeld wordt? En zou ik dan zonder verblijfsvergunning en met een strafblad nog Jednatel kunnen zijn? En wat voor gevolgen heeft dat dan als ik een SRO zou bezitten? of als ongewenste vreemdeling niet meer naar mijn huis kan?

Ben ook benieuwd wat eruit komt
Je verblijfsvergunning kan door de vreemdelingenpolitie ingetrokken worden als je je misgaat. Politie dreigt ook wel eens dat ze een aantekening in je vergunning kunnnen laten maken, en dat mogen ze niet in je NL-paspoort. Dus houdt die vergunning diep in je zak..

Voor een sro, en om jednatel daarvan te kunen blijven, heb je (theoretisch) minder zorg - immers je Nederlandse VOG is daar van belang, niet de tsjechische*. En de grap is dat de Nederlandse overheid eerst bekijkt of er een relatie is tussen je strafbaar feit en het doel waarvoor de VOG wordt afgegeven. Dus theoretisch krijgt een zware crimineel een schoon strafregister als het doel van de aanvraag (wasknijpers in elkaar zetten voor je eigen sro) zich daarmee verdraagt (rare jongens die hollanders..).

Maar niet getreurd, de straffen in CZ zijn gelukkig fors !
Estrabella is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 14-08-06, 11:56   #28
Moderator

PuNkEnStEiN's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Vašek schreef:
Een beetje maar nog een Nederlandse oplichter die bezig is in Tsjechie
Nou, die zien we waarschijnlijk voorlopig niet meer in Tsjechië.

Vijf jaar cel voor belegger Van den Berg

AMSTERDAM (ANP) - De rechtbank in Amsterdam heeft de Hilversumse zakenman René van den Berg maandag veroordeeld tot een onvoorwaardelijke gevangenisstraf van vijf jaar. De straf komt overeen met de eis van het Openbaar Ministerie.

Van den Berg zit sinds juli vorig jaar al vast omdat hij werd verdacht van oplichting van ruim 1400 beleggers. De gedupeerden zeggen dat zij nog 127 miljoen euro tegoed hebben. De rechter acht nu bewezen dat de zakenman zich schuldig heeft gemaakt aan oplichting, bedrieglijke bankbreuk, overtreding van de Wet toezicht kredietwezen, witwassen en het medeplegen van valsheid in geschrifte.

Volgens de rechtbank is het duidelijk dat Van den Berg zichzelf heeft bevoordeeld ,,ten koste van goedgelovige beleggers''. De rechter sprak in zijn vonnis van ,,menselijke hebzucht''. ,,Het valt u zwaar aan te rekenen dat u zoveel mensen heeft bedrogen en geld heeft verdonkeremaand'', zo sprak de rechter tot Van den Berg.

Schuldbekentenissen

De zakenman, die in het tenniscircuit veel bekendheid genoot als sponsor van toernooien en proftennissers, tuigde een soort piramidespel op waarbij de investeerders van het eerste uur nog wel forse rendementen kregen op hun inleg. Van den Berg tekende voor alle inleggelden schuldbekentenissen, maar een jaar geleden bleek dat hij zijn schuldeisers niet meer kon terugbetalen. De zakenman is persoonlijk failliet verklaard, evenals zijn belangrijkste ondernemingen.

Van de celstraf wordt het voorarrest afgetrokken. Van den Berg gaat in hoger beroep, zo kondigde zijn advocaat na het voorlezen van het vonnis aan.
PuNkEnStEiN is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 14-08-06, 12:13   #29
Legende

Vašek's avatar

Nationaliteit:
Van den Berg heeft toegegeven dat 'de zaken hem boven het hoofd zijn gegroeid'. Hij erkent fouten te hebben gemaakt, maar benadrukt dat het geld van zijn klanten wel degelijk is belegd. Het zou zijn geïnvesteerd in Tsjechische grondsanering. Zijn vermeende zakenpartner in Tsjechië, Dragan Petrovic, is echter altijd onvindbaar gebleven.
Vašek is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 31-08-06, 22:00   #30
VIP Lid

Krulletje's avatar

Nationaliteit:
Ik hoor een aantal opmerkingen over een Hutterd. Is dat die dikke vent op een Harley? Die makelaar?
Krulletje is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels