![]() |
|
|
#11 |
|
Super Lid
|
2000 en meer kronen.
Nee Mickey. Echt omgerekend in Euro's. Niet te filmen maar waar !!
Het was ons ook al opgevallen dat er, vooral in de dorpjes, erg rustig werd gereden. Geen gejakker met 80 km per uur, maar 45 of 50. Even bij onze Tsjechische vrienden nagevraagd wat de oorzaak was van dit fantastische rijgedrag van de Tsjechen. Blijkt dat de politie veel mobile raderdingen heeft gekregen die ze vooral in de dorpen gebruiken. Een zoon van onze vriend was er al ingetuind. 4 Kilometer te snel en een bekeuring van 2000 kronen. Vooral als je een dorpje binnenrijdt waar de weg wat naar beneden loopt, loop je grote risico in een radarval terecht te komen. Overigens ben ik wel blij met deze strenge regels. ook dit jaar is weer een kennis met een motorongeluk in Tsjechie om het leven gekomen. Het is eigenlijk elk jaar wel raak. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Nieuw Lid
Nationaliteit:
|
goeie tip!
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Lid
|
Ja, en dat is heel veel geld voor de Tsjechen (trouwens voor mij ook wel hoor).
Zoiets zouden ze toch in nederland in moeten voeren. Nou, in Tsjechie stonden we gelijk bij t plaatsnaambord op onze rem, en dan niet harder dan 50 km. |
|
|
|
|
|
#15 | |
|
Legende
|
Citaat:
|
|
|
|
#16 |
|
Nieuw Lid
|
Kijk kijk kijk! Vandaar deze discipline!
Wij snapten er niks van, dat men gewoon boven op zijn rem ging staan, we vonden het al zeer netjes, daar konden wij Hollanders nog wat van leren! Trouwens van 5 tot 12 aug geweest, en ik heb nog nooit zo verschrikkelijk veel regen naar beneden zien komen. Daarna knapte het weer wel aardig op. Wij zaten in Pec Pod op een eenzame berg in een vakantie woning. PRACHTIGE omgeving overigens. En die wandeling naar de Snezka.....wat een roteind klimmen zeg! Wel zeer de moeite waard. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Forum Freak
|
regen, regen, regen
Hoi Jetje66, ik lees net je verhaal en bedankt hiervoot. Heerlijk om vakantieverhalen te lezen. Wij waren in dezelfde periode en ook heel veel regen, maar stug blijven zitten. Ondanks dat de tent van mij dochter bijna wegdreef. Ik wilde nog niet weg en moest nog zoveel bekijken. rondom oms heen braken mensen hun tenten af, waren de regen ook zat.
|
|
|
#18 |
|
Super Lid
|
hoi ik had ook veel regen dit jaar maar ook wel zon de eerste week was de regen aleen savonds of snachts maar vanaf de tweede zaterdag regende het overdag ook wel maar ja op deze dagen gingen we naar steden toe en vluchten we de winkels in als het ging regenen of gingen we naar een kasteel toe. we hebben ook gemerkt dat de afwatering niet goed is want een keer stroomde het water tussentwee meren over de weg en stonden bij de sportvelden alles blank hebben meer mensen dit soort tafarelen gezien?
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Nieuw Lid
|
regen regen regen
Tja, voor de 2de keer op de camping in Vidlak, toen we aan kwamen was het warm net als thuis 34gr. Maar naar zonneschijn komt regen
veel regen en dat in augustus en het was ook nog eens koud . Maar goed waar moest je heen. Heel europa was nat. Dan kan je alleen nog maar naar huis. Maar dat doe je ook niet, je heb het hele jaar naar uitgekeken. Je moest je tijd gewoon uitzitten. We konden wel janken maar dat deed het buiten al. Nu voor de 3de keer naar Tsjechie maar nu naar het Lipno. We zullen dan zeggen 3 maal is scheeps ..... op het meer van Lipno .
|
|