|
|
#41 |
|
Lid
|
Oops..Helemaal vergeten..Ik moet zeggen dat ik daar eigenlijk ook niet zo vaak kom, dus daarom ben ik em vergeten waarschijnlijk..
Nogmaals sorry |
|
|
|
|
|
|
|
#42 |
|
Nieuw Lid
|
Gatekeeper, heel erg bedankt voor het toesturen van de plattegronden en de overige links. Zeker nuttige informatie !!!
|
|
|
#43 |
|
Lid
|
Ik heb 4 plattegrondjes in mijn foto album gezet voor de stadswandeling. Ze zijn een beetje eenvoudig maar doordat het luchtfoto's zijn is de omgeving makkelijk te herkennen en "loopt" de route lekker...
Greetz Roy |
|
|
|
|
|
#44 |
|
Legende
|
Technisch museum staat voor totale vernieuwing
Inwoners en bezoekers van Praag hebben nog ongeveer een maand tijd om het nationaal technisch museum te bezoeken. Op 10 september opent het voor het laatst zijn deuren vooraleer de grote renovatiewerken aanvangen. Op deze dag is ook een aangepast programma voorzien. De renovatie zal gebeuren aan de hand van plannen uit de dertiger jaren om het museum zijn oorspronkelijk gezicht terug te geven. De werken zullen pas in de eerste helft van 2008 afgesloten worden.
radio.cz ntm.cz Volgens de website van het museum gebeurd de sluiting echter op 12 september. Dit klopt want dit is de dinsdag en op maandag is het zowieso niet open. Dus zondag 10 september is de laatste dag van de huidige toestand.
|
|
|
#45 |
|
Actief Lid
Nationaliteit:
|
Ik zag afgelopen week in Praag dat er nu een drie-in-één ticket te koop is voor Troja (noord-Praag): Dierentuin, botanische tuin en kasteel óp één ticket. Verderop op het forum staat ook een tip hoe je er met de boot kunt komen. Alledrie de dingen liggen bij elkaar op een pleintje, waar ook nog een restaurantje zit. Hier geven ze wel eerlijk toe dat ze een kaart hebben voor Tsjechen en één vor toeristen (minimaal het dubbele qua prijs).
|
|
|
|
|
|
#46 | |
|
Moderator
|
Citaat:
![]()
|
|
|
|
#47 |
|
Nieuw Lid
|
Nou, om Praag te ontdekken heb je heel wat dagen nodig. Hangt bovendien van je interesse af wat je daar wilt bezichtigen. Voornamelijk toch kunst en cultuur zijn m.i. de sterke punten van Praag.
In de omgeving, ten zuidoosten van Praag, ligt het slot Konopiste, jachtslot van Frans Ferdinand, in een groot park (jan.-feb. gesloten). Meer info over plaatsen, zie http://www.thedutchlion.nl/plaatsen.php
|
|
|
#48 |
|
Actief Lid
|
De dierentuin is naast groot ook heel mooi. Een erg grote dierentuin met heel veel dieren Je hebt bovenaan een prachtig uitzicht over een groot gedeelte van Praag waar het ook nog eens zeer rustig is ondanks dat er 7500 bezoekers waren op de dag dat wij er waren. En voor de prijs hoef je het niet te laten: voor 2 volwassenen en een kind van 14, een hond en een parkeer ticket waren we nog geen €10,= totaal kwijt. En heb je dus nog een paar kronen over om zelfs op het "duurdere"terras te gaan zitten
|
|
|
#49 |
|
Nieuw Lid
|
bezienswaardigheden in praag
hallo iedereen,
ik ga voor mijn eerste keer naar praag ( 4dagen ) Maar zou er mij soms iemand kunne helpen mert wat namen, van plaatsen in praag en bezienswaardigheden in praag doorsturen a.u.b. weet wel al paar dingen om te bezichtigen maar niet genoeg om mijn 4dagen te vullen. en met jullie hulp lukt me dat wel, ik heb stadsplan enz o, dus met namen en adressen trek ik verder mijn plan wel. alvast bedankt groeten bjorn |
|
|
|
|
|
#50 |
|
Legende
|
van harte welkom bjorn,als je aangeeft wat je al wel weet, dat scheelt in het geven van onnodige tips. via de zoek-functie, rechts boven in het scherm, kan je ook heel veel vinden. veel plezier op het forum én in praag !!! grtz marcel
|
|