het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 09-08-06, 09:41   #1
Lid

nanja's avatar

Nationaliteit:
Amateurorkest gezocht

Kent er iemand ook heel toevallig een leuk (studenten) amateur orkest in de omgeving Prachatice/C. Budejovice (Chko Sumava). Mijn harp staat nog een beetje eenzaam en alleen thuis........en samen muziek maken is altijd leuk!

Nadja
Oud 09-08-06, 10:51   #2
VIP Lid

Smajlík_M's avatar

Nationaliteit:
helaas is dat moeilijk te beantwoorden; ten eerste is het aantal "amateur- of studentenorkesten" wat kleiner (ongebruikelijker) dan in NL, en bovendien bestaat er geen tegenhanger van de FASO die zoiets publiceert. Vaak hebben dit soort orkesten niet eens de middelen om een website te beheren.
Vanwege je harp, denk ik niet dat je een "hoempa-blaaskapel" zoekt

In Ceske Budejovice is er wel een "studentenorkest" maar dat is van het conservatorium (konzervatoř). Misschien dat je als gast-speler zou kunnen meespelen, maar hun programmering is vastgesteld, ook vanwege hun samenwerking met conservatorium Linz of opera¨-projecten.

Zomaar je harp daar naartoe slepen en even ertussenin gana musiceren zal niet erg realistisch zijn.

Ik zal nog even verderkijken, misschien vind ik wel wat via via.
Oud 09-08-06, 11:22   #3
Lid

nanja's avatar

Nationaliteit:
Ja, ik heb al wat studenten van C. B. univ. ontmoet. Die weten misschien meer van dit orkest. Een blaaskapel nee, harmonie: misschien wel. Is voor mij vooral belangrijk om beetje met mijn instrument bezig te blijven en mensen te leren kennen!

(en muziek is een internationale taal, ook fijn met mijn -nog- handen/voeten Tsjechisch!)

Gek eigenlijk dat er minder amateur orkesten zijn. Ik heb altijd het gevoel gehad dat het muziekonderwijs hier wijdverbreid was! En, misschien ligt het aan mij, maar ik kom ook veel mensen (ook jonge kinderen!) tegen die een instrument spelen...

Maar inderdaad, een Engelse dirigent 'roemde' ook al het Nederlandse amateur-muziekleven....
Oud 09-08-06, 11:59   #4
Lid

Tomm's avatar

Nationaliteit:
Harmonie is niet echt te doen met een harp lijkt me.. misschien is het Europera jeugdorkest was? Ik weet niet precies waar ze reperteren, maar het is een orkest met mensen uit Polen, Tsjechie en Duitsland. Ik heb ze gezien deze zomer in Florence , waar wij een paar dagen ook een concert gaven.

Site: www.europera.org
Tomm is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 09-08-06, 12:11   #5
Lid

nanja's avatar

Nationaliteit:
Met een goede harmonie (niet te luid...) en de juiste stukken (concours) gaat het redelijk goed. Danks voor link naar europera orkest (al voorzien van harp). Maar ik zoek ook eigenlijk meer iets op het gebied van "goede amateurs".
Oud 09-08-06, 13:34   #6
Mus
Actief Lid

Mus's avatar

Nationaliteit:
jep, 't nederlandse amateur-vereniging leven is heeel wijdverbreid, maar toch weet ik zeker dat er een orkest te vinden moet zijn. ik ga zelf een jaar naar Polen, en toen ik mailde dat ik klarinet speel (en dit in orkestverband ook erg leuk vind), kreeg ik meteen een mail terug dat er wel meerdere amateur-orkesten te vinden waren waar ik terecht kan. Ik denk dat dat in Tsjechië ook wel zo is, en Prachatice is groot genoeg voor minstens 1 amateurorkest. Misschien lukt t beter als je ter plaatse wat rondvraagt?
succes iniedergeval!
groetjes
Mus is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels