het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 04-08-06, 19:10   #91
Legende

Vašek's avatar

Nationaliteit:
Zitka: 'Ik denk alleen aan nu'

Daniël Zitka is dezer dagen de onbewiste nummer één in het doel van Anderlecht. Dat heeft de Tsjech uiteraard aan de blessure van Silvio Proto te danken. Maar hoe voelt Zitka zich, wetende dat hij bij de terugkeer van Proto wellicht weer naar de bank verwezen wordt?

"Ik weet dat we straks weer met vier keepers zijn", antwoordt Zitka in Het Laatste Nieuws. "Maar daar denk ik niet aan. Wie om zes uur 's ochtends moet gaan werken, is slechter af dan ik. Ik geniet van elke match."

"Ik heb vorig seizoen het begin meegemaakt en de titelviering, plus Champions League-voetbal. Zelfs als bankzittter mag ik niet klagen: 30 minuutjes opwarmen is goed voor een wedstrijdpremie. Meer dan altijd klaar staan, moet ik niet doen. Wie 's morgens om zes uur moet gaan werken, heeft het moeilijker dan ik. Echt: er zijn ergere dingen in het leven dan op de bank zitten bij Anderlecht. Ik denk alleen aan nu. En ik geniet."

voetbalkrant.com
Vašek is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 05-08-06, 12:04   #92
Forum Freak

Martin Kolar speelt volgend seizoen dan toch niet op huurbasis voor Iraklis (Griekenland). De Tsjechische flankspeler past plots niet in de plannen van trainer Sawas Kofidies, meldt HNB.

Bron : Teletekst één
Lukas15 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 07-08-06, 11:50   #93
Legende

Vašek's avatar

Nationaliteit:
Martin Kolar richting Zuid-Frankrijk?

Martin Kolar, de 22-jarige Tsjech van Anderlecht, lijkt op weg te zijn naar de Franse tweedeklasser Ajaccio. Ruud Krol, de trainer van de Zuid-Franse club, lijkt zijn zinnen gezet te hebben op snelle linkerflankspeler.

Volgens Anderlechts trainer Frank Vercauteren is er geen plaats meer voor Kolar in de kern van de 27-voudige landskampioen. Eerder deze week zag Kolar in laatste instantie een transfer naar het Griekse Iraklis afspringen. Nu lijkt Ajaccio dus geïnteresseerd te zijn. De Nederlandse oud-international Ruud Krol ziet wel wat in de wendbare Tsjech.

Als de transfer naar Ajaccio doorgaat is het voor Kolar al de vierde club in 2 jaar. Vorig seizoen werd hij door Anderlecht ook al uitgeleend aan Het Belgische Westerlo en het Engelse Stoke City. Nu lijkt een definitieve transfer dus in de maak.

Bron: v-bal.nl
Vašek is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 08-08-06, 10:07   #94
Forum Freak

Torino in gesprek met Ajax over Grygera

Geen Grygera bij Ajax op de eerste speeldag? Het kan. Een paar dagen geleden liet het Italiaanse Torino al weten interesse te hebben in de 26-jarige Tsjech. Nu lijkt Torino eindelijk ook groen licht gekregen te hebben van Ajax. Volgens de website tribalfootball zou de Italiaanse promovendus al volop in gesprek zijn met de club van Grygera.

Moest de transfer doorgaan dan zou de Italiaanse droom van Grygera toch in vervulling gaan. Eerder deze transferperiode kon Grygera ook naar de ‘grote broer’ van Torino, Juventus. Maar door de recente ontwikkelingen in het MoggioPoli-schandaal werd die transfer dus van de baan geveegd. Nu lijkt een transfer naar Italië voor Grygera dus toch mogelijk. Torino liet al weten dat het nog deze maand een bod gaat uitbrengen op de polyvalente verdediger om hem alsnog naar Italië te halen.

Ajax lijkt alvast niet weigerachtig te staan tegenover een transfer. Het contract van de Tsjech loopt volgende zomer immers af. Vermits Grygera nog altijd niet wil bijtekenen zou dit wel eens de laatste zomer kunnen worden waarin Ajax nog geld kan vangen voor de 42-voudige international. Een transfer lijkt dus in de maak.
Voor Grygera zou Torino zijn 4e club worden. Eerder speelde hij al voor de Tsjechische clubs FK Drnovice en Sparta Praag. Sinds 2003 staat hij onder contract bij Ajax.

Bron: V-Bal
Oud 08-08-06, 13:11   #95
Geblokkeerde account

Beste Lukas,

Ajax wil Grygera kwijt en wel om 2 redenen:
De laatste wedstrijd was zijn inzet beneden peil en voetbalde hij meer naar achteren dan naar voren, hiervoor kreeg hij dan ook 55 minuten de tijd.
De 4 miljoen die hij oplevert ,investeren zij liever in een opkomende back.

Vonny van de F-Side
Vonny is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 08-08-06, 13:13   #96
Forum Freak

Beste Vonny,

(helaas), ik moet toegeven dat je helemaal gelijk bent. Grygera is bij Ajax ook nooit op de goede manier gebruikt, ik denk dat hij beter is als centrale man, als mandekker.

Lukas
Oud 08-08-06, 13:38   #97
Geblokkeerde account

Hoi Lukas,

Is Grygera dan als een centrale achterhoedespeler gekocht?, op die plaats staat hij nooit en dwingt die plaatst in het veld ook niet af, hij speelt zijn balletje liever opzij dan met een lange pass naar voren.

Hij is zeker een waardevolle speler en kopt op zijn tijd een balletje erin, hij ziet er ook nog :::goed ::: uit.

Vonny van de F-side met ajax shirt.
Oud 08-08-06, 15:30   #98
Forum Freak

Hij is destijds toch echt als all-round verdediger gekocht. Tegen Juventus (2004-2005 CL) thuis speelde hij als centrale man tegenover Zlatan en dat deed hij voortreffelijk.

Een centrale man hoeft trouwens niet altijd de lange bal te spelen.

Lukas ( met een Tsjechië shirtje en sjaaltje )
Oud 08-08-06, 16:39   #99
Geblokkeerde account

Okido.

Een centrale stopper dient wel degelijk lange balllen te spelen, ongeveer de rol van de Boer bij Ajax, stevige pass en niet te bang zijn voor een afzwaaier.

Vonny van de F-Side en Ajax das gratis en voor niets gekregen bij het 10 jarig lidmaatschap.
Oud 08-08-06, 16:44   #100
Forum Freak

Inderdaad, meestal moet dat ook, maar Grygera is opbouwend anders. Hij is echter verdedigend het beste als centrale man.

Grygera kan als linksback een spookrijder in eigen defensie zijn, aldus Voetbal Magazine

Lukas die vakantie heeft en ook nog een Tsjechië short, gratis bij het sjaaltje + shirt
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels