|
|
![]() |
||||||
|
|
Onderwerp-opties | In onderwerp zoeken | Weergave |
|
|
#1 |
|
Nieuw Lid
|
Mooie plek dicht over de grens?
Hallo allemaal!
Ik ben net lid van dit forum want ik zou deze vakantie heel graag naar tscjechie willen. Maar mijn broer en mijn zus hoeven niet zo nodig op vakantie, en mijn vader en moeder ook niet echt. Maar als het nou een leuke plek is en niet te ver reizen willen ze wel. Weet iemand waar het heel mooi is en wat niet al te ver reizen is? Ik hoop dat ik snel reacties krijg want als we nog gaan gaan we waarschijnlijk zo snel mogelijk, voor de vakantie alweer voorbij is... |
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Volwaardig Lid
Nationaliteit:
|
Citaat:
Als je al niet zelf kan rijden: gewoon de A3 volgen, bij Deggendorf er af en bij Bayrisch Eisenstein / Zelezna Ruda de grens over. Wat rest, zijn de vragen wat je er wilt. Concerten of natuur, pensions, kamperen of hotels, overnachten bij vrienden? Wil je naar stille stadjes of wil je naar de beroemde steden. Zoek eens verder op dit forum. Er is genoeg. ( Als jullie gaan, neem dan een goede fiets mee!) |
|
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Volwaardig Lid
|
Citaat:
Maar helemaal mee eens. Karlovy Vary is vrij 'dichtbij' en is een schitterende stad. Het ligt in het Oregebergte en daar kun je heerlijk kanoen - wandelen - fietsen of in zo'n leuk (ietwat ouderwets) treintje. Vergeet niet langs een vietnamese markt te gaan in Potucky bijvoorbeeld. Super grappig hoe je daar kan afdingen op nep merkkleding. Ik woon hier in de buurt, dus als je vragen hebt, hoor ik het wel tanja |
|
|
|
|
|
|
#6 | |
|
Moderator
|
Citaat:
![]() Karlovy Vary is inderdaad een hele mooie stad, wij hebben het ook een keer in 7 uur gereden, maar dat was inderdaad flink het gas erop houden hoor En ik heb begrepen dat ze bij wildebloem thuis gebruik maken van een oud busje... Dus een uurtje of 9 komt dan denk ik beter in de buurt..
|
|
|
|
#7 |
|
Nieuw Lid
|
bedankt voor de reacties, ik zal ook nog wat verder rond kijken hier. Maar het lastige is dat als ik iets lees over een mooie plek dan weet ik niet meteen waar dat ligt dus dat moet ik dan eerst gaan opzoeken en dan ligt het vaak helemaal aan de andere kant van tsjechië...
We kamperen trouwens altijdt, (in het busje kunnen er ook twee maar met zijn allen past niet meer) en ik hou van mooie natuur, mijn zus zou wel oude ruines willen bekijken (dus niet ingerichte complete kastelen of paleizen). Weet iemand misschien mooie plekken met watervallen en rotsen en kloven enzo? Verder is het ook zo dat we nooit van te voren precies plannen waar we heen gaan. (behalve toen we een tijdje geleden een plek hadden waar het gewoon ontzettend leuk was in frankrijk) meestal rijden we gewoon een stukje, s'avonds tentje op een camping. Als het er leuk is blijven we een tijdje anders de volgende morgen weer verder. Wandelen hou ik ook erg van. Alleen deze keer willen de anderen juist niet zo rondtrekken maar liever op 1 plek blijven. (ikke niet maar ja...) Het leukste vindt ik om plekken te zien die echt totaal anders zijn dan in nederland, en van die unieke rotspartijen enzo... en grotten... Nou ja, ik ga nog wel wat rondkijken en misschien dat er nog iemand wat tips heeft. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Moderator
|
Dan blijf ik er toch bij dat je het beste naar de omgeving Karlovy Vary kan gaan.. er zijn daar ook een 2-tal ruïnes en er is een kasteel waar je zonder rondleiding naar binnen kan (Loket).
Verder heb je aardige natuur in het natuurgebiedje Soos.... Grote steden in de buurt zijn naast Karlovy Vary, Plzen en Marianske Lazne... Zelfs Praag is goed aan te rijden vanaf Karlovy Vary...
|