![]() |
|
|
#41 |
|
Moderator
|
Dan is Ardspach inderdaad een goede plek voor jullie, veel zandstenen rotsen tussen hoge dennebomen, rotsen langs een meertje, watervalletjes...(zie ook de fotogalerij over Ardspach). Het gebied rond Ardspach kent wel uitgestippelde routes, maar in het najaar (nazomer) zal het toerisme er een stuk minder zijn dan op dit moment. Het is goed te bereiken met het openbaar vervoer...
Je kan met de trein van Praag naar Trutnov (weet niet of dat met overstappen moet) en dan van Trutnov met het boemeltje naar Ardspach... In dit topic staat over het laatste stukje al het één en ander geschreven. In Tsjechisch Zwitserland (omg. Decin, Hrensko) vind je geen zandstenen rotsen, maar lava rotsen, daar vind je ook een stenen brug over een ravijn... Dit gebied staat bekend om de kleine dorpjes en de houten huisjes.... op deze site vind je alles over die omgeving. Ik weet alleen niet of dat te doen is het OV, waarschijnlijk zal het tot in Decin geen probleem zijn.... (ook van dit gebied vind je een hoop foto's in de fotogalerij) |
|
|
|
|
|
#42 |
|
Nieuw Lid
|
Lijkt me heel leuk om daarheen te gaan... maar dat zit er waarschijnlijk niet in. we gaan misschien nog wel naar tsjechie deze vakantie maar de rest van het gezin wil niet te ver, dus waarschijnlijk tot ergens vlak over de grens...
Weet iemand eigenlijk hoe lang het rijden is? (wij hebben wel een oud busje dus die gaat niet zo hard als een moderne auto...) |
|
|
|
|
|
#44 |
|
Moderator
|
Wildebloem, Culemborg - Decin is een kleine 800 km rijden. Dus dan ben je met een oud busje wel een stevige tijd onderweg, ben ik bang...
![]() |
|
|
|
|
|
#45 |
|
Nieuw Lid
|
Tsjechisch Zwitserland lijkt me ook heel mooi. Is dat minder toeristisch dan Adrspach?
Al eerder had ik via deze site de jizdnirady openbaarvervoer planner ontdekt; Hrensko is best makkelijk vanuit Praag. Bedankt voor de tip. |
|
|
|
|
|
#46 |
|
Moderator
|
Neuh. Tsj. zwitserland is net zo toeristisch...
al is het gebied wel een stuk groter dan de rotsformaties bij Ardspach.... 't is natuurlijk ook maar net waar je komt... Hrensko is super toeristisch... om eng van te worden, maar je kan ook vanuit Mezni Louka vertrekken, da's al een stuk beter te doen.... Trouwens, meer over Tsjeschisch Zwitserland en de Pravcická Brána vind je in dit topic! |
|
|
|
|
|
#48 |
|
Legende
|
Neen, het ligt er 195 km vandaan.
|
|