het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 27-02-06, 10:59   #11
Nieuw Lid

Hotel/appartementencomplex Karolina in Harrachov

Wij gaan in mei een weekje wandelen in Harrachov en omgeving. Wie heeft er ervaring met appartement Karolina
Lagerweij is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 27-02-06, 17:53   #12
Moderator

PuNkEnStEiN's avatar

Nationaliteit:
Bedoel je hotel Karolina? Zo ja, dan kan je er hier meer over lezen.
PuNkEnStEiN is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 27-02-06, 18:17   #13
Legende

Vašek's avatar

Nationaliteit:
Hier iets over de appartementen Karolina in Harrachov.
Vašek is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 27-02-06, 18:57   #14
Nieuw Lid

Dank je wel voor de informatie,het ging inderdaad over de appartementen. Groetjes
Lagerweij is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 27-02-06, 22:44   #15
Moderator

PuNkEnStEiN's avatar

Nationaliteit:
En de appartementen zijn onderdeel van het hotel, zo blijkt uit de omschrijving op die website.

Citaat:
Newly built apartment house Karolina is situated at hotel Karolina.
Ik voeg dit dus samen met de eerder door mij genoemde topic over Karolina...
Oud 26-07-06, 18:48   #16
Nieuw Lid

Ik ga eind deze week voor het eerst naar Tsjechië en we verblijven dan 11 dagen in dit hotel. Dat t oubollig is had ik al gezien aan de foto's, viel me eerlijk gezegd wat tegen maarja ons eerste keus hotel staat in de stijgers, en het apartementen gedeelte was al vol dus zitten we in het hotel gedeelte.
Nu vraag ik me een aantal dingen af:
- We zijn met 3 pers. en we hebben 1 kamer, hebben ze ook 3 pers. kamers of wordt er een bed bij gepropt? Dat is me nog steeds niet duidelijk :S
- Zijn er kluisjes op de kamer of ergens waar ik mn ipod en andere waardevolle dingen kan opbergen?
- Er staat op hun site dat je de mogelijkheid hebt om internet te nemen op de kamer, weet iemand hoe duur dat is en wat voor een verbinding dat is?
dudie is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 26-07-06, 18:52   #17
Moderator

PuNkEnStEiN's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Lagerweij schreef:
Wij gaan in mei een weekje wandelen in Harrachov en omgeving. Wie heeft er ervaring met appartement Karolina
En? Kan je ons iets meer vertellen over Karolina? Hebben jullie het naar je zin gehad? Hoe was het appartement?
*kijkt nieuwsgierig*
Oud 31-07-06, 13:02   #18
Nieuw Lid

Nationaliteit:
ik kom al 6 jaar in harrachov ga deze winter weer. Ik heb 2 keer in karolina geslapen wij kozen elk jaar voor de luxe kamer die zijn goed, ze zijn redelijk groot. het ontbijt is bijna overal het zelfde in harrachov, avond eten niet er bij nemen het eten in harrachov is goed en spotgoedkoop (tot vorig jaar toe). ik weet namelijk niet of de prijzen omhoog zijn.
roy_tsjechie is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 10-08-06, 23:55   #19
Nieuw Lid

Als ik er nog een keer heen ga zou ik denk ik alleen het ontbijt pakken maar niet het avondeten. Omdat je dan weinig keuze hebt. Het toetje staat al vast en het voorgerecht is meestal een soep of salade bestande uit paprika, tomaat en komkommer. En dan heb je 3 keuzes hoofdgerecht wat vaak ook ongeveer hetzelde is, bijvoorbeeld runderlapje met brood, rijst of aardappelen. Soms heb je wat meer afwisseling maar dat verschilt van dag tot dag. Ook noemen ze dezelfde gerechten soms verschillend.
Zo had ik een keer goulash soep en een keer een of andere soep van Rusland wat t zelfde smaakte, en zo ook goulash met runderlapje was hetzelfde als runderragout met runderlapje alleen zat er extra ei door. En ze hebben vaak van die 'soep' saus/ragout. Dat je denk van he bah omdat het vlees erin drijft wat er niet zo smakelijk uitziet soms. Maar uiteindelijk is het best wel te eten. We hebben een beetje prijzen vergeleken en een maaltijd in Hotel Karolina is een van de duurste, behalve bij een hotel verderop maar die had zowat een hele beautyfarm dus tja dan moeten ze ergens extra geld vandaan halen

We dachten ook eerst dat we alleen ontbijt erbij hadden geboekt (half pension is toch vaak ontbijt of avondeten?) maar we hadden dus beide.

Verder is het zwembad heel klein en ijskoud maar het bubbelbad is wel erg fijn. Heb de kleine sauna niet uitgeprobeerd. Een groot minpunt vond ik dat er geen kleedhokjes waren..gewoon een kleine ruimte(rechte pijp, hooguit 3 a 4 mensen konder er in) met douche,wc en wat kluisjes om je om te kleden en 2 deuren.

Het is er ook erg gehorig en het kraakt. Ik werd gek van de duitse buren af en toe, die hadden hele rare slaap tijden volgens mij, overdag waren ze stil(of weg?) en als je dan wil slapen begonnen ze ineens hard te praten en te schreeuwen, helemaal toen ze een of anndere voetbal wedstrijd aan t kijken waren. En sochtends werd ik soms ook wakker door hun gepraat.

Verder aardig personeel en de manager van het hotel maakt regelmatig wel eens een praatje met de gasten en geeft je tips als je erom vraagt en geeft uitleg hoe je het beste erheen kunt rijden als ie teminste tijd heeft.

Verder ruime kamers met bed, kast, zitje en een TVtje met 4 of 5 zenders (o.a eurosport en ZDF) badkamer met alle dingen die je nodig hebt incl. verwarming.
Ik geef wel nog ff een tip, neem ook een groot strandlaken mee voor de zekerheid. Ik had op mijn kamer alleen een glasgordijntje maar gelukkig had ik een groot strandlaken bij die ik dus mooi als gordijn kon gebruiken snachts anders zou ik gek zijn geworden van dat licht van buiten.
dudie is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 11-08-06, 10:15   #20
Forum Freak

Corrie's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
dudie schreef:
We dachten ook eerst dat we alleen ontbijt erbij hadden geboekt (half pension is toch vaak ontbijt of avondeten?) maar we hadden dus beide.
Nee hoor, half pension is alleen geen middageten, zodat je een hele dag weg kan gaan zonder iets te "missen".
Corrie is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels