|
|
![]() |
||||||
|
|
Onderwerp-opties | In onderwerp zoeken | Weergave |
|
|
#1 |
|
Nieuw Lid
|
Wandelkaart Reuzengebergte
Wie heeft er voor mij een wandelkaart van het Reuzengebergte ? Of een adres waar ik deze kopen kan ? Liefst zo gedetailleerd mogelijk.
vr. gr. Peter Koeman |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Volwaardig Lid
|
Re: Wandelkaart Reuzengebergte
Peter
Kaarten kun je beter in Tsjechie kopen, Gedetaileerder en goedkoper. Ik heb er een paar en waarschijnlijk Jolanda ook nog, dus mocht je ze eerder nodig hebben ........ Henk |
|
|
|
|
|
#5 |
|
|
Ken in Nederland een adres die ze zeker net zo gedatailleerd heeft als in Tsjechie: De Atlas in Tilburg.
Toch zou ik ervoor kiezen ze bij een plaatselijke boekhandelaar te halen, alleen al qua prijs en waarschijnlijk heb je dan ook de meest recente uitgave, daarbij komt dan ook nog dat je al in het gebied bent en selectiever kunt kopen. Wees gerust de goede wandelkaarten in Tsjechie zijn uitstekend gedetailleerd. |
|
|
|
#6 |
|
Volwaardig Lid
|
De wandelkaarten kun je het beste ter plaatse kopen. Ze zijn heel goed. Een ander voordeel is dat de wandelroutes bijzonder goed zijn gemarkeerd. Je kunt bijna niet verdwalen.
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Pivonist
|
Nou, ik ook nog even, wandelkaarten van het reuzengebergte zijn bij vele gelegenheden te koop, zelfs in restaurants.
Ze zijn goed gedetailleerd, de wandelroutes staan er gekleurd op, rood, blauw, geel groen. In het wandelgebied staan regelmatig wegwijzers met de corressponderende kleuren en de afstand. De Pivonist is nog nooit verdwaald, kopen ter plaatse dus. vr. gr. Macek. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Lid
|
Misschien heb je hier iets aan; http://www.mapycabalka.cz/ramy.php?druh=1
in combinatie met deze; http://landkarten.mittelosteuropa.com/ Op de eerste site zie je heel CZ onderverdeeld in nummers, en bij de tweede kun je onder andere deze kaarten bestellen, hoewel ik moet toegeven dat ik daar zelf (nog) niets heb besteld... Maar ik heb wel een aantal kaarten van dit 'merk', gekocht in Tsjechie, en ik ben er heel blij mee. Er staat echt alles op, behalve hoe laat we gaan eten ![]() Succes, Peter |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Nieuw Lid
|
Wandelroutes Reuzengebergte
Ik ga eind deze week naar Harrachov op vakantie en ik heb er zin. Ik vind het altijd wel leuk om wandelingen langs de bergen enzo te maken.. Helaas was dat in Noorwegen niet zo geslaagd, heel veel losse stenen waar je overheen moest en ik ben al niet zo goed in evenwicht bewaren op losse dingen
veel slecht begaanbare routes.Hoe zit dat in het Reuzengebergte? Zijn die wandelroutes wel goed begaanbaar over het algemeen? Wij zijn van plan een bepaalde route doen waar om de 3KM ofzo een cafetje of zoiets zat, stond in een reisgids ben alleen vergeten hoe die heet Kortom moet ik bergschoenen meenemen of kan het ook op mn sneakers ![]() |
|
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Forum Freak
|
Het kan ook op je blote voeten, alleen is dat natuurlijk wel erg dom!!!
Als ik persoonlijk in (onbekende) bergen ga lopen, trek ik mijn wandel(berg)schoenen aan, beter te veel dan te weinig!!! |
|
|
|