het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 10-07-06, 20:34   #1
Lid

bobo's avatar

Nationaliteit:
Waterkaart of almanak van Tsjechië gezocht

Hoi allemaal,

We zijn van plan om begin augustus Tsjechie te "bevaren". Op een gewone landkaart ziet het er allemaal natuurlijk redelijk begaanbaar uit... maar waar de dammen en sluizen nou precies zitten...

Weet iemand hoe ik aan een waterkaart of almanak kan komen?
Ik heb http://www.kartografie.cz/ geprobeerd maar niets kunnen vinden.

Bedankt alvast!

bobo
bobo is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 10-07-06, 21:26   #2
Volwaardig Lid

esiegers's avatar

Nationaliteit:
hele goede vraag? maar ik heb niet veel bootjes zien varen ik dacht trouwens dat je ook niet veel motor bootjes ziet hoor in tsjechie?
esiegers is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 11-07-06, 07:21   #3
Actief Lid

Veel te bevaren met motor is er niet afgezien van meren en de Vltava/Labe.

Kies hier je rivier: Onder het eerste vakje keuze maken voor Èechy of Morava, dan de rivier kiezen. Aan de rechterkant van de website kun je dan gedetaileerde info opvragen, bijvoorbeeld bij kilometráž. Dan krijg je per kilometer de eigenschappen voor de rivier, met alle dammen en stroomversnellingen en andere obstakels.

Het is op het water (kano, raft) het gebruik om elkaar uitbundig te begroeten met een AHOJ. Verder is een fles Fernet een essentieel onderdeel om vrienden te maken. Kempy langs het water zijn helemaal geweldig.

Zie net dat je ook rechtsboven in de site "EN" kan kiezen voor engels, mss wel handig
utopenec is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 08-07-07, 12:02   #4
Nieuw Lid

Nationaliteit:
Varen

Dagallemaal. Ik kwam bovenstaand onderwerp via "zoeken" tegen. De gegevens van de genoemde website zijn voor mij helaas onbegrijpelijk, want ik ben geen kano-vaarder, en spreek geen Tsjechies. Ik zoek wel ongeveer dezelfde gegevens. Mijn broer woont nl. in Trebon, en ik woon op een varend woonschip. Dan ontstaan dolle plannen. Varend kan ik naar het zuiden tot voorbij Praag komen op de Vltava/Moldau, maar tot hoever (wegens stuwdammen en daarin wel of niet openbare sluizen) kon ik nog nergens vinden. Wie helpt mij aan een webstek, kaart (D of E bij voorkeur) of andere informatie ? Mijn tjalk is 20 m lang, 3,80 m breed en heeft een kruiplijn (doorvaarthoogte) van min. 2.30 m. Dank en groetz, Vanjan.
Jan Eend is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 08-07-07, 16:12   #5
Forum Freak

Pelhøimov's avatar

Nationaliteit:
Jan, mijn vriend werkt op het Scheepvaart en Transport College in Rotterdam en hij wil een dezer dagen wel voor je informeren op school of ze daar een kaart hebben voor de binnenvaart.

Maar toevallig een jaar of 4 geleden zagen we een binnenvaartschip bij Decin aan de grond zitten en daardoor lekgeslagen omdat het daar al te ondiep was vanwege de extreme droogte.

(Hierbij ook een website met waterstanden, maar die is meer voor hoogwaterstanden)
Pelhøimov is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 09-07-07, 10:46   #6
Actief Lid

kaart(en) heb ik niet, wel helaas een teleurstelling want in Trebon ga je echt niet komen met een tjalk. Denk dat je Praag wel gaat bereiken en mss nog tot iets van 20km ten zuiden, maar dan wordt het toch over stappen op een kano en tegen de stroom op roeien...
utopenec is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 10-07-07, 00:09   #7
Nieuw Lid

Nationaliteit:
Citaat:
Pelhøimov schreef:
Bericht bekijken
Jan, mijn vriend werkt op het Scheepvaart en Transport College in Rotterdam en hij wil een dezer dagen wel voor je informeren op school of ze daar een kaart hebben voor de binnenvaart.
Dag. Het zou mooi zijn als dat wat opleverde. 'k Wacht het in spanning af. . . Overigens: Met een diepgang van 65 cm kom ik een eind. . . Groetz, Vanjan.

Citaat:
utopenec schreef:
Bericht bekijken
kaart(en) heb ik niet, wel helaas een teleurstelling want in Trebon ga je echt niet komen met een tjalk.
Hadagdan. Nee, Trebon haal ik niet, zelfs C.Krumlov niet, dat weet ik. Maar hoever dan wel precies ? ? ? Groetz, Vanjan.
Oud 16-07-07, 13:15   #8
Forum Freak

Pelhøimov's avatar

Nationaliteit:
Jan, ik heb je een email gestuurd. Maar misschien dat je op deze website ook wel wat kunt vinden: Lavdis.cz

Het plaatsje heet Kórensko. Er is een mailtje met wat foto's van een vaarwegenkaart onderweg naar je. Het hier plaatsen lukt me niet.

Groetjes

Jeanne
Oud 17-07-07, 08:37   #9
Nieuw Lid

Nationaliteit:
Hamoidan. Fotoos in goede staat aangetroffen Dankjewel ! ! !
"U hoort nog van ons" ! Groetz, Vanjan.
Oud 18-07-07, 11:19   #10
Forum Freak

Pelhøimov's avatar

Nationaliteit:
Jan, ik heb nog een website gevonden waar waterkaarten (vodácké mapy) te koop zijn: http://www.imapy.eu/Vodacke-mapy/
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels