|
|
![]() |
||||||
|
|
Onderwerp-opties | In onderwerp zoeken | Weergave |
|
|
#31 |
|
Nieuw Lid
|
Riddertoernooi bij Hluboka
Hallo allemaal,
Is er iemand die mij iets meer kan vertellen over het bezoeken van riddertoernooien die bij Hluboka zouden zijn in de maanden juli en augustus? Ik heb van diverse mensen gehoord dat die toneelstukken daar worden opgevoerd maar niemand kan mij tot dusver concrete informatie geven. Ook de site van Hluboka nad Vlatvou kan mij niet uit de brand helpen want de pagina in het nederlands is alleen algemeen en de rest is in het tsjechisch. Alhoewel ik al 4 jaar les heb is het echter nog niet van een niveau dat ik het makkelijk kan vertalen. Ik heb twee jongens van 15 en 17 bij me (12 tot 26 augustus) die daar graag naar toe zouden willen, dus graag jullie hulp in deze Groetjes Ineke ![]() |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Geroyeerd Lid
|
ja dat is zeker leuk, hebben wij jaren geleden ook eens meegemaakt, maar er vallen onder de ridders zelf ook nog weleens gewonden hoor.
wij hadden de grote kist met verbanmiddelen naast ons staan. Ze vechten namelijk met echte zwaarden! Vraag het gewoon eens bij de plaatselijke vvv, ter plaatse. wij hebben het trouwens ergens anders gezien. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Nieuw Lid
|
Leuk dat je het leuk vond maar nu ben ik nog geen steek verder.
Van de vvv kreeg ik de site van Hluboka op maar die is nog steeds niet volledig vertaald dus ... Is het bv. op zaterdagen of.... nu ja vul maar in. gr. Ineke |
|
|
|
|
|
|
|
#34 |
|
Forum Freak
|
Als het een tournooi is zal het wel een heel weekeind of misschien een hele week zijn. En ik denk dat je de VVV in Hluboka moet vragen, die weten het wel.
|
|
|
#35 |
|
Actief Lid
|
Het duurste tot nog toe was voor ons het kasteel in Cesky Krumlov vorig jaar. 3 volwassenen en 2 kinderen plm 20 euro.Als ik dan lees dat we hier voor soestdijk 12,50 euro gaan betalen p.p zal dat verschil nog wel even blijven.
Kaartjes voor de Zoo in Dvur kralove,3 volw 2 kind 15 euro. Diergaarde blijdorp hier in rotterdam 15,50 voor 1 volw. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Volwaardig Lid
|
Wij vonden het ook prachtig.
|
|
|
#38 |
|
Nieuw Lid
|
Wij zijn er 7 dagen geleden voor het eerst geweest, het was GEWELDIG!
|
|
|
|
|
|
#39 |
|
Moderator
|
Het is wel een oude foto trouwens.... het Kasteel is inmiddels schoongemaakt en is nu "echt" wit....
Vergeet ook zeker de kasteeltuinen / park niet als je er bent.... Kan me trouwens niet voorstellen dat iemand dit kasteel over het hoofd ziet als ze in het zuiden van Tsjechië aan het vakantie vieren zijn, hij staat in elke reisgids, informatiefolder e.d. vermeld.....
|
|
|
#40 |
|
Actief Lid
|
Ik vond het een beetje kitscherig aandoen. Wel grappig waren de busladingen dikke duitse bejaarden die zich een heel stuk de berg op moesten hijsen om daar te komen.
|
|