|
|
#1 |
|
Nieuw Lid
|
Regio Ustecky, plaats Lobendava
Goedemorgen,
Kan iemand mij info van deze plaats en omgeving geven wat betreft de werkeloosheid/armoede? Is er iemand die in deze buurt een vakantiehuis heeft gekocht en ervaringen kan delen? groet Passie |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Legende
|
Regio Ústecký Kraj heeft traditioneel de hoogste werkloosheid percentage van Tsjechie. Maar dat wil nog niet zeggen dat er armoede is.
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Pivonist
|
Dit gebied hoort tot de zg. zwarte driehoek, maar er zijn daar ook diverse schitterende natuurgebieden, oa Tsjechisch zwitserland. Tisa Steny en niet te vergeten de pravcicka brana, zie www.pbrana.cz.
|
|
|
|
#4 |
|
Legende
|
Overigens, Passie, hoe is het afgelopen met Merboltice?
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Moderator
|
Lobendava, Dolní en Horní Poustevna is een hele zwarte driehoek. Ik ben daar een beetje bekend en maak ook regelmatig gebruik van de grensovergang in Dolni Poustevna, omdat het daar vrachtwagenvrij en altijd rustig is.
De criminaliteit in Lobendava is zeer hoog, voornamelijk de inbraken in de vakantiewoningen, die er wel zijn, zijn bedenkelijk. Ik kom daar, omdat mijn familie in een dorp in de buurt woont. Daar is het wat veiliger, maar niet om te juichen. Het gebied rondom Lobendava floreert niet. Agrarisch niet, industrieel niet. Vroeger was dat anders, je kunt dat aan de sporen nog zien. Heel erg triest gevoel heb ik altijd, als ik van Lobendava naar Sluknov rij. Geen wintersport gebied, maar 300 m hoog. En die Pravčická brána is liefst 50 km verder, Macek! |
|
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Pivonist
|
50 km is toch niet ver, en het ligt toch wel in het bedoelde gebied Josef, of ben ik in de war.
|
|