![]() |
|
|
#11 |
|
Nieuw Lid
|
Vlooienmarkten
Hallo allemaal
In Engeland bezochten we regelmatig carboot sales(vlooienmarkten) bestaat zoiets in tsjechië ook Groetjes Marleen en Nadine |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Moderator
|
car boot sales zijn de kofferbak markten. Zoiets heb ik nog nooit in Tsjechie gezien, nooit iets hierover gehoord.
Gewone vlooienmarkt is in het Tsjechisch: Bleší trh. Letterlijk betekent dat vlooienmarkt. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Forum Freak
|
Betekend dat ook vlooienmarkt??
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Legende
|
Burza zouden beurzen zijn.
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Forum Freak
|
Ja, dat zag ik ook in mijn woordenboekje, vandaar mijn vraag.
Het kan natuurlijk best zo zijn dat hier in Tsjechie toch rommelmarktjes mee worden bedoeld. |
|
|
|
|
|
#18 | |
|
Moderator
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Nieuw Lid
|
Bedankt voor jullie reacties
wij geen dit jaar voor het eerst naar Tsjechië we hebben er, zeker naar het lezen van jullie berichtjes, erg veel zin in. Zoals we al eerder schreven gingen wij vaak naar Engeland, maar dat is niet meer te betalen.:traan: Een gemiddelde prijs voor een huisje is 1400,00 euro. Nu betalen we nog geen 400,00 euro. We zijn dus erg benieuwd, of Tsjechië ons net zo bevalt als Engeland. We nemen in ieder geval de twee woorden ( Butza en Blesi trh) mee. Want de taal is voor ons nog nog niet te onthouden. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Gast
|
Markten omgeving Praag
weet er toevallig iemand of er ook markt is in tsjechie in Dobris, stukje van Praag af? of waar ik dat op kan zoeken?groetiezz
![]() |
|