het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 23-04-04, 08:09   #1
Moderator

PuNkEnStEiN's avatar

Nationaliteit:
Becher Limet

Tot een jaar of twee terug werd er in Tsjechië een kruidendrankje, Limet, verkocht van de maker van Becherovka. Erg lekker en ik heb er menige flacon doorheen gejaagd op doktersvoorschrift. Vorig jaar kon ik het echter nergens meer vinden en als ik er in winkels naar vroeg, werd ik aangekeken of ik gek was. Nou ben ik dat ook wel, maar dat doet er nu ff niet toe...

Weet iemand van jullie of deze godendrank uit de handel is genomen? Of heb ik het allemaal opgedronken?
Op de site van Jan Becher is er ook niets meer over te vinden.

PS. Hier valt meer te lezen (in het Tsjechisch) over dit drankje: http://www.michelska.cz/nabidka/becher/limet.htm

Citaat:
LIMET - delikátní novinka od firmy Jan Becher
Nová chuť bylinného likéru s ovocnou a citrusovou příchutí vás osvěží!

LIMET je lehký a osvěžující nápoj, který se má pít buď s ledem, nebo ihned po vyjmutí z chladničky. LIMET však rozhodně není jen likér s ovocnou a citrusovou příchutí. K jeho výrobě je použito výtažku z jemných delikátních limetek, skořice, zázvoru a lékořice. Složení bylo inspirováno receptem z obsáhlého, téměř 200 let starého archivu společnosti Jan Becher.

"Určitě se nevyhneme srovnávání s určitými konkurenčními nápoji, ale naše produkty - včetne Becherovky a Rapidu - jsou vždy nezaměnitelné. Jsou významnou měrou založeny na bylinné bázi, používají více přírodních složek a vycházejí z naší dnes již téměř dvě stě let dlouhé zkušenosti s výrobou bylinných alkoholických nápojů. LIMET v tomto trendu pokračuje.", vysvětluje manažer značky David Bůzek.

Jde o lihovinu citrusového typu, které v posledních letech v České republice slaví velké úspěchy a jejich obliba neustále roste. Firma Jan Becher má s výrobou podobných nápojů rozsáhlé, témeř dvě stě let staré zkušenosti. Proto se rozhodla vytvořit produkt, který Vám nabízí vedle Becherovky a Rapidu další unikátní chuťový požitek.

LIMET je výsledkem dlouhého vývoje v labořatorích firmy Jan Becher. Spojuje v sobě moderní chuť s dvě století dlouhými zkušenostmi.

Charakteristika:
Balení: 0,5 l po 12 ks v kartonu, Obsah alkoholu: 30 %,
Obsah cukru: 10%, více informací naleznete na www.janbecher.cz
PuNkEnStEiN is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 23-04-04, 08:50   #2
Actief Lid

Re: Becher Limet

Afgelopen herfst en winter was het gewoon verkrijgbaar, o.a. bij de Hypernova. Ook tijdens een rondleiding in het Becherovka museum werd dit drankje geschonken, ik neem aan dat ze dat niet doen als het niet meer wordt verkocht.
Marianne is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 23-04-04, 08:54   #3
Moderator

PuNkEnStEiN's avatar

Nationaliteit:

Hummm... Dan zou het inderdaad nog moeten bestaan. Dat geeft de burger moed!

Toch vreemd dan dat de maker zelf het product niet meer noemt op z'n site.
Oud 23-04-04, 17:28   #4
Actief Lid

judith's avatar

Nationaliteit:

Vorige maand ben ik in het eerder door Marianne genoemde museum van Becher in Karlovy Vary geweest.
Daar kreeg ik te horen dat Limet niet meer geproduceerd wordt. Er was te weinig afzetmarkt voor. Becher heeft nog wel een aardige voorraad in hun kelder, dus als echte fan (burger?) kun je daar terecht.
En de prijs is in de museum winkel, per literfles, ook gunstiger! Da's voor de echte hollanders onder ons weer interessant, denk ik?
judith is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 23-04-04, 18:02   #5
Moderator

PuNkEnStEiN's avatar

Nationaliteit:

*barst in snikken uit* Dat gebeurt nou altijd als ik iets lekker vind!

Nou ja, moet ik maar zien of ik volgende week ff een dagje kan uittrekken voor museumbezoek. Een beetje cultuur kan nooit kwaad, zeker niet als het uit een flesje komt...
Oud 08-05-04, 18:26   #6
Moderator

PuNkEnStEiN's avatar

Nationaliteit:

Het spul is inderdaad uit productie genomen, maar met enig doorzettingsvermogen zijn er in Praag nog diverse winkels te vinden waar het in de schappen staat. Zodoende heb ik er de afgelopen week weer een redelijke portie van kunnen nuttigen...
Oud 22-06-06, 20:10   #7
Moderator

PuNkEnStEiN's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
judith schreef:
Vorige maand ben ik in het eerder door Marianne genoemde museum van Becher in Karlovy Vary geweest.
Daar kreeg ik te horen dat Limet niet meer geproduceerd wordt. Er was te weinig afzetmarkt voor.
Ik kreeg onlangs in het museum een ander verhaal te horen: de firma Jan Becher is tegenwoordig in handen van het Franse drankenconcern Pernod-Ricard en dat is van mening dat Becher zich moet beperken tot het product waardoor ze beroemd zijn geworden, namelijk Becherovka. De kans is dan ook aanwezig dat alle andere, nog wel in productie zijnde drankjes, uiteindelijk ook het loodje zullen leggen.
Ik ben daar niet blij mee... :traan:

PS. Ik heb uiteraard wel een fikse hoeveelheid Limet ingeslagen toen ik daar was. Maar het gaat (te) hard; de laatste fles is alweer aangebroken...
Oud 22-06-06, 20:32   #8
Legende

Freddy2005's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
PuNkEnStEiN schreef:
PS. Ik heb uiteraard wel een fikse hoeveelheid Limet ingeslagen toen ik daar was. Maar het gaat (te) hard; de laatste fles is alweer aangebroken...
Hier is het woord "verslaving" echt op zijn plaats.
Freddy2005 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 22-06-06, 20:56   #9
Moderator

PuNkEnStEiN's avatar

Nationaliteit:
Ikzelf voel meer voor het woordje "levensgenieter", dat klinkt net wat opgewekter dan "verslaafde" of "junkie".
Anders denkt men dat ik onder een kartonnen doos slaap, enzo. Niet doen, mensen! Dit forum heeft een uiterst beschaafd en select gezelschap *kijkt bescheiden* moderators!
Oud 23-06-06, 18:08   #10
Moderator

Arno's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
PuNkEnStEiN schreef:
Dit forum heeft een uiterst beschaafd en select gezelschap *kijkt bescheiden* moderators!
Helemaal mee eens...... Wat wil je ook met zó'n voorbeeld
Arno is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels