![]() |
|
|
#12 |
|
Forum Freak
|
Beije, welke cursus heb je gevonden?
Voor de cursus op het forum moet je jezelf eerst even aanmelden. Freddy schreef elders hoe je jezelf aan kunt melden: ....je moet je gewoon zelf aanmelden in "Mijn profiel". Klik op "Mijn profiel", ga daarna onderaan bij "Diversen" en klik op "Groepslidmaatschap", dan zie je rechts bovenaan staan: "Cursisten Tsjechie.net Leden die meedoen aan onze cursus Tsjechisch ", klik rechts "Word lid"en bevestig dit. Als je nu terug klikt op "Forums", dan zie je onderaan "Hezky Èesky!", met de rubrieken "Cursusinformatie&Lesbesprekingen" en het "Klaslokaal" Succes met de aanmelding en de studie..... |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Nieuw Lid
|
Hallo Pelhrimov
De cursus die ik gevonden heb vind je op de site www.byki.com. Heel summier wordt hier ingegaan op wat ik noem "een klein beetje Tsjechisch leren". Erg leuk ook, om de uitspraak te leren. Alleen jammer, dat het Engels-Tsjechisch is. Mijn Engels is niet goed genoeg om deze cursus te kopen. Ik heb me nu aangemeld bij het groepslidmaatschap (overigens nog bedankt voor je hulp). Ik stond versteld van de hoeveelheid letters in het alfabet. Erg leuk.... En nu maar oefenen..... Tsjechisch is zo moeilijk, dat ik me niet kan voorstellen, dat ik de mensen, waar ik regelmatig contact mee heb, ooit zal kunnen verstaan, maar de aanhouder wint en het wordt heel erg gewaardeerd, dat ik het in ieder geval probeer. Beije |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Nieuw Lid
|
Hallo Marcel,
Bedankt voor je suggestie. Ik zal op zoek gaan naar zo'n dvd. In Tsjechie kijken mijn man en ik regelmatig naar de Tsjechische tv en het is leuk, als je woorden herkent. (Zijn er niet veel, hoor) Wat zijn jullie trouwens een leuke groep. Fijn, dat je als leek serieus genomen wordt.... Bedankt Beije |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Legende
|
op zoek gaan hoeft niet, elke grote supermarkt heeft wel dvd's te koop. je kan zelfs in polen dvd's kopen met tsjechische + nederlandse + engels gesproken cq voettitels ....
alle dvd's die in nederland kan kopen (oude en nieuwe titels) zijn in tsjechie en polen verkrijgbaar. zelfs in nederland kan je soms CZ gesproken cq ondertitels vinden. zo onderhand hebben wij een kleine verzameling van zo'n 20 dvd's opgebouwd met CZ spraak / ondertiteling. iedereen wordt uiteraard serieus genomen, we zijn allemaal begonnen hier als beginnende tsjechofieltjes ... ![]() |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Actief Lid
|
www.byki.com heb ik gedownlowd maar het werkt niet.
Weet iemand wat ik fout heb gedaan. JIJ beije 756? Groetjes Sylvia |
|
|
|
|
|
#17 | |
|
Legende
|
Citaat:
krijg jij dan foutmeldingen ? |
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Nieuw Lid
|
Hallo Sylvia,
Probeer het eens bij de zoekmachine onder byki. Kies dan voor de site over diverse talen en klik Czech aan. Daarna aanmelden, zoals wordt aangegeven, dan wordt de cursus (for free) naar je e-mail adres gestuurd. Daarna downloaden. Zo is het bij mij ook gelukt. En ik ben echt a-technisch wat de computer betreft. Succes Beije |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Actief Lid
|
Beije, ik heb gedaan wat je zei maar er gebeurt gewoon niets.
Ik heb het gewoon gedownload, kreeg toen op mijn bureaublad de ikoontjes te zien en ik heb het via mijn mail geprobeerd. Maar ik krijg niets open. Sylvia |
|
|
|