![]() |
|
|
#1 |
|
Nieuw Lid
|
Raften met kinderen
Ik ga over een maand voor de tweede keer naar Lipno. Wie heeft ervaring met hoe het raften is daar op de Moldau? Is het ook geschikt om met jonge kinderen (5, 10 en 11) te doen?
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Actief Lid
|
hier klikken en dan ga je veel info vinden...
is één van de drukst bevaren rivieren, maar wel gezellig |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Actief Lid
|
Voor die van 5 lijkt het me nogal wat vroeg, en verder ligt het er ook voor de andere twee aan, hoe ze zijn. Het komt namelijk niet alleen aan op het goed kunnen zwemmen. Maar ook hoe te handelen in bijzondere situaties. Over het algemeen krijg je wel zwemvesten mee, maar helmen zie ik daar slechts sporadisch. Wel is het zo dat je bij de sterkere watervallen, soms de keus hebt om uit te stappen en het stuk over land te lopen en na de waterval weer aan boord te komen. Ik zou in elk geval eerst informeren bij de gidsen of verhuurders van de raftboten of het wel geschikt is voor die leeftijd. Het maakt namelijk ook nogal verschil waar je gaat varen en hoe hoog de waterstand op dat moment is
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Nieuw Lid
|
We hebben uiteindelijk een hele leuke en mooie tocht gemaakt van Vissy Brod (volgens mij schrijf ik het niet helemaal goed) naar Rozemberk. Drie leuke stroomversnellingen met prachtig weer en onderweg allerlei ludieke tentjes waar je wat kunt eten en drinken. Het was goed te doen met mijn drie kinderen, alleen het manoevreren voor de stroomversnelling was even opletten. Een aanrader !
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Actief Lid
|
Leuk om te horen
![]() |