|
|
![]() |
||||||
|
|
Onderwerp-opties | In onderwerp zoeken | Weergave |
|
|
#1 |
|
Actief Lid
|
De Funiculaire
Het treintje dat loopt naar de Petrintoren is wegens bouwwerkzaamheden aan bruggen en wanden een groot gedeelte, vanaf 1 juni, deze zomer buiten bedrijf.
Het kon mij niet tegenhouden om een klobassa te eten en een glas Gambrinus te drinken aan de voet van de toren. Ik ben omgereden met lijn 22 naar het Strahovsky kláster. BTW, na een uur naar boven turen is het me nog niet gelukt voldoende moed te verzamelen de toren te beklimmen. Ik moet nog maar eens gaan Leen |
|
|
|
|
|
#2 |
|
VIP Lid
|
bedoel je hiermeer het soort kabeltreintje.
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
VIP Lid
|
Leen, Arno was vorig jaar op die toren en hij vond hem bovenin nogal wiebelen in de wind, hij was erg snel weer beneden!
|
|
|
#5 |
|
Legende
|
|
|
|
|
|
|
#7 | |
|
VIP Lid
|
Citaat:
|
|
|
|
#8 |
|
Lid
|
ben blij dat ik niet de enige ben met dat gevoel. Ben maar snel weer naar beneden gegaan. Ben echt geen angsthaas maar dit was echt te bizar heb wel vaker op een hoge toren gestaan (b.v. euromast in Rotterdam).Wat ging dat ding tekeer in Praag.
![]() |
|
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Legende
|
Een opvallend bouwwerk in het Petrinpark is de imitatie-Eiffeltoren, gebouwd voor de tentoonstelling van 1891. De achthoekige toren is 60 meter hoog, slechts een vijfde van zijn Parijse voorbeeld. De enige manier om de top van de toren te bereiken, is door de 299 treden van de wenteltrap te bestijgen. Als je eindelijk boven bent, heb je ook wat: een adembenemend uitzicht over Praag. Naast de toren kun je een bezoekje brengen aan het naastgelegen astronomisch observatorium, drie oude kerken of het reliek van de 1891-tentoonstelling, een doolhof van spiegels. Daarnaast leent het park zich uitstekend voor romantische wandelingetjes. Vooral in de maanden april, mei en juni is het park erg in trek. Meer in het Tsjechisch lanovka met oude en hedendaagse foto's. Foto in de funiculaire. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Pivonist
|
Ik heb ooit eens in Praag een andere hogere toren bezocht met een schitterend uitzicht, volgens mij heette het gevaarte Zizkov of zoiets, klopt dat?
|
|