|
|
#2 |
|
Lid
|
Hallo,
ik kom oorspronkelijk cca 10 km vandaan dus... Over natuur is daar echt niet te klagen, prachtige omgeving, het dorpje stelt jammer genoeg niet veel voor, maar het is best veel te zien verder, Zelezny Brod is stad waar ligt groot glasfabriek en winkels met glasaccesoires, daar is ook een zwembad, meer te zien is in Jablonec nad Nisou, veel te winkelen, zwembad, meer, glasmuseum, beide steden cca 15 km van Jilove, iets verder ligt Liberec, groot, oud, lekker en gezellig winkelen, oudste Europese botaniektuin en mooie dierentuin met witte tijger (cadeau van Frits en Troy), Babyloncentrum, dat is ovedekt ....tja, alles, subtropisch bad in griekse sfeer, kermis, winkels, alles indoor, theater, ook in Jablonec, en willen jullie iets aparts, vanaf Tanvald kun je met tandenbaan (trein met tandwielen) naar Harrachov gaan, hoogste verschil in stijgen, in Harrachov staan schansen (skifliegen), en glaszwaarbedrijf. Nog iets verder in Vrchlabi en Trutnov kom je Krakonos museum tegen, leuke kerststalletjes te zien (echt super) en verhaaltjes over de heer de bergen (duits Reuberzahl). En heb je echt zin verder te rijden, direct achter de poolse grens ligt leuke waterval, verder gezellig stadje Szklarska Poreba of 40 km van de grens grote stadt Jelenia Gora met alles mogelijke te zien. Te eten is in jullie vakantie streek heel wat lekkers te krijgen, maar ik ga jullie toch eentje uitzoeken, daar was ik met Nederlanders en het was supergoed. Direct achter Zelezny Brod richting Prag ligt Motorest, het valt op omdat het schuine balkonentree bijna in de straat komt. Alleen met lezen van de kaart met hun historie hadden we half uur verbracht en gelachen, dus, smakkelijk eten en geniet ervan. Groeten Petule |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Legende
|
Ik denk dat Petule dit restaurant pension hier bedoeld formanka.cz
|
|