Registreren
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Vakantiehuizen
Agenda Ledenlijst FAQ Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Terug   het Tsjechisch Forum - Toerisme - Attracties & Bezienswaardigheden
Jilove u Drzkova

Jilove u Drzkova

Antwoord

Onderwerp-opties In onderwerp zoeken Weergave
Oud 12-06-06, 12:22   #1
Snow
Nieuw Lid

Nationaliteit:
Jilove u Drzkova

Hoi,

Wij gaan met het gezin van 22 juli tot 5 augustus naar deze plaats in het ijzergebergte. Weet iemand wat hier in de omgeving te doen is of bezienswaardigheden?

m.v.g. J.Visser
Snow is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 20-06-06, 20:58   #2
Petule
Lid

Petule's avatar

Nationaliteit:
Hallo,
ik kom oorspronkelijk cca 10 km vandaan dus...
Over natuur is daar echt niet te klagen, prachtige omgeving, het dorpje stelt jammer genoeg niet veel voor, maar het is best veel te zien verder, Zelezny Brod is stad waar ligt groot glasfabriek en winkels met glasaccesoires, daar is ook een zwembad, meer te zien is in Jablonec nad Nisou, veel te winkelen, zwembad, meer, glasmuseum, beide steden cca 15 km van Jilove, iets verder ligt Liberec, groot, oud, lekker en gezellig winkelen, oudste Europese botaniektuin en mooie dierentuin met witte tijger (cadeau van Frits en Troy), Babyloncentrum, dat is ovedekt ....tja, alles, subtropisch bad in griekse sfeer, kermis, winkels, alles indoor, theater, ook in Jablonec, en willen jullie iets aparts, vanaf Tanvald kun je met tandenbaan (trein met tandwielen) naar Harrachov gaan, hoogste verschil in stijgen, in Harrachov staan schansen (skifliegen), en glaszwaarbedrijf. Nog iets verder in Vrchlabi en Trutnov kom je Krakonos museum tegen, leuke kerststalletjes te zien (echt super) en verhaaltjes over de heer de bergen (duits Reuberzahl). En heb je echt zin verder te rijden, direct achter de poolse grens ligt leuke waterval, verder gezellig stadje Szklarska Poreba of 40 km van de grens grote stadt Jelenia Gora met alles mogelijke te zien.
Te eten is in jullie vakantie streek heel wat lekkers te krijgen, maar ik ga jullie toch eentje uitzoeken, daar was ik met Nederlanders en het was supergoed. Direct achter Zelezny Brod richting Prag ligt Motorest, het valt op omdat het schuine balkonentree bijna in de straat komt. Alleen met lezen van de kaart met hun historie hadden we half uur verbracht en gelachen, dus, smakkelijk eten en geniet ervan.
Groeten Petule
Petule is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 20-06-06, 22:44   #3
Pasqual
Administrator

Pasqual's avatar

Nationaliteit:
Petulko, wat een mooie uitgebreide beschrijving!
Pasqual is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 21-06-06, 20:45   #4
Petule
Lid

Petule's avatar

Nationaliteit:
Dekuji, ook al ben ik hier, mijn geboorteplaats blijft toch het waardevollste wat ik in geheugen heb en iedereen van daar houdt van bergen en dalen. Ga maar keertje zelf kijken!
Oud 22-06-06, 09:07   #5
Snow
Nieuw Lid

Nationaliteit:
Hallo Petule,

Hartkelijk bedankt voor je uitgebreide reaktie, we gaan zeker het restaurant dat je ons aanrade proberen.

m.v.g. J.Visser
Snow is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 22-06-06, 09:47   #6
Freddy2005
Legende

Freddy2005's avatar

Nationaliteit:
Ik denk dat Petule dit restaurant pension hier bedoeld formanka.cz
Freddy2005 is online now   Bericht citeren in antwoord
Oud 22-06-06, 12:28   #7
Petule
Lid

Petule's avatar

Nationaliteit:
Ja en nee, pension staat tegenover deze motorest, ik was alleen niet zeker of die beide zelfde naam hadden, maar je zit op juiste plaats!!!
Antwoord

Onderwerp-opties In onderwerp zoeken
In onderwerp zoeken:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Nederlands Cesky English Deutch

© 2007 Tsjechie.net - Forum: vbulletin- Weather: In-pocasi.eu - Stats: Opentracker.net - SEO by vBSEO 3.0.0 - RSS Feed