|
|
![]() |
||||||
|
|
Onderwerp-opties | In onderwerp zoeken | Weergave |
|
|
#2 |
|
VIP Lid
|
Nou, hier heb je er een!
A procpak nepises cesky! My mame v Apeldoornu amatersky "holandsko-cesky klub" .. ze bychom nekdy skocili na pivko? Zeptam se Duomamlase..
|
|
|
#4 |
|
VIP Lid
|
Als jullie elkaar gaan ontmoeten, is dan een Tsjechisch studerende Hollander ook welkom? Ik zit 3 jaar op les en zou een beetje Tsjechisch praten en vooral ook luisteren heel goed kunnen gebruiken, al zouden jullie zeker in het begin wel rekening moeten willen houden met mijn onervarenheid.
|
|
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Super Lid
|
Sjonge, Keesi, niet zo bescheiden. Je spreekt in ieder geval meer en beter Tsjechisch dan ik. Bij mij houdt het op met de woorden pivo en hostinec, en een bescheiden menukaart. En dat na 16 jaar Tsjechie bezoek. Eigenlijk zou ik mij moeten schamen. Maar ja die taal is ook zo verrekte moeilijk. Natuurlijk moet het jou lukken aansluiting te vinden bij deze groep. Lekker Tsjechisch brabbelen in een Nederlands bruin cafe.
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
VIP Lid
|
Nou, nou. Het ziet er zo uit dat wij een grote zaal moeten huren!
Leuk. Laten wij dat maar onofficieel houden. Gewoon een kroeg of zo. Wie kent een goed plekkie in Apeldoorn? Ik ben niet zo'n kroegenkenner ..
|
|
|
#8 |
|
VIP Lid
|
Ik beloof jullie hier na onze vakantie op terug te komen. We gaan overmorgen weg naar CZ. Kutna Hora, Radošov, Vidlak en Moravie, maar weten nog niet waar. Meld me wel als we terug zijn, om een afspraak te maken, als jullie dit willen doorzetten. Na shledanou.
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Nieuw Lid
|
Keesi en Anna1981, mocht er een ontmoeting in Apeldoorn komen van Tsjechen en mensen met interesse in de Tsjechische taal dan hou ik mij aanbevolen.
Ik probeer al enige tijd meer van die taal te leren en te begrijpen maar ik lijk maar niet verder te komen dan vaste zinnetjes... Na shledanou ! |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Actief Lid
|
beter laat dan nooit, hier heb je er ook nog twee!Al heeft het Tsjechische deel van het duo geen tijd meer om op het forum rond te spoken sinds hij z'n werkvergunning heeft.... Lijkt me leuk om als het weer wat beter wordt, om een terrasje te pakken met z'n allen. Nooit een kans laten liggen om in het tsjechisch te ratelen, toch?
|