|
|
#1 |
|
Actief Lid
|
Gevonden bij De Slegte
Vorige week heb ik bij de Slegte 2 leuke boeken gekocht:
van Milan Kundera: Afscheidskus (Valčik na rozloučenou), slechts E 2,25 (een paperback). En nog een paperback: Praag en het fin de siècle. Rond het jaar 1900 bloeide in Praag, toentertijd de hoofdstad van Bohemen, de Duitstalige literatuur plotseling op. Rainer Maria Rilke, Max Brod, Franz Werfel, Gustav Meyrink, Egon Erwin Kisch en natuurlijk Franz Kafka zijn de namen die onverbrekelijk met die stad en die tijd verbonden zijn. Opmerkelijk is het aandeel dat joodse schrijvers in die literatuur hadden. Tegelijkertijd was er ook in de Tsjechische literatuur het nodige aan de hand. Met name het symbolisme vierde in Praag hoogtij. Geen van de Tsjechische schrijvers uit die tijd heeft het in Nederland tot enige bekendheid gebracht - maar juist dat is reden genoeg kennis te nemen van hun werk en ervan te genieten. In Praag en het fin de siècle zijn van Duitstalige en Tsjechische schrijvers uit Praag negentien verhalen opgenomen die alle dateren uit de tijd rond 1900. De meeste verhalen verschijnen hier voor het eerst in Nederlandse vertaling. Dit boek kost E 3,--. (Het staat bij Bol voor 17,50 en is daar niet meer leverbaar). Als er iemand belangstelling heeft: er lag een klein stapeltje, dus ik wil binnenkort wel eens kijken of er nog examplaren liggen en die dan opsturen. Het boekje past door de brievenbus, dus laat maar horen als je er graag een wilt. groetjes, Tonia |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Actief Lid
|
Dat zou ik erg leuk vinden Tonia, ik zit helaas niet echt in de buurt van een De Slegte en met name dat Fin de Siècle boek lijkt me interessant! Mail maar ff als je wilt, dan kan ik geld voor boek en verzendkosten overmaken. Alvast erg bedankt!
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Super Lid
|
Ik houd me ook ten zeerste aanbevolen voor "Praag en het fin de siècle".
Wat een leuk initiatief! Groet Dieter
|
|
|
#4 |
|
Moderator
|
mocht er nog een exemplaar over zijn, .... graag
|
|
|
#5 |
|
Actief Lid
|
OK, ik fiets zaterdag (behalve als het echt stortregent) naar de Slegte en neem er dan 3 mee (afgelopen week lagen er meer, er zal toch niet plotseling een stormloop op zijn). Dan kijk ik hoeveel porto erop moet en neem ik contact op voor jullie adres enzo.
groetjes, Tonia |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Legende
|
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Actief Lid
|
als iemand niet in de buurt van een Slegte woont, vind ik het niet erg om boeken te versturen. Ik fiets liever voor een paar boeken dan voor eentje naar de stad en ik neem gewoon mijn man mee om te slepen!
![]() |
|
|
|