het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 20-05-06, 17:21   #1
Super Lid

Nationaliteit:
Freddy's heksenfeest

Afgelopen 30 april werd er weer een traditioneel heksenfeest in Stražkovice gehouden. Onze onverwachte gast Freddy, altijd in voor culturele festiviteiten, leek het leuk om eens zo'n feest te bezoeken. Helaas ging het feest in Malé Svatonovice, dat iets groter van opzet is, wegens het slechte weer niet door. In Sražkovice dus wel, ook al was de opkomst daar wegens de bovengenoemde slechte weersomstandigheden ook minimaal. Spoedig kwam ook Freddy oog in oog te staan met de plaatselijke, zeer mooi uitgedoste dorpsheksen.
IMG_3054.jpg
IMG_3051.jpg

Freddy maakte, net als wij, zich al opwarmend aan het kampvuur en onder het genot van een pivootje, een praatje met meerdere dorpsbewoners. We hebben gewacht en gewacht, maar geen heks op de brandstapel zien verdwijnen. Ook hun toverkunsten waren ver beneden peil, of toch niet....??? Freddy was ineens verdwenen! Dat zat zo, na afloop wilde Gorrit de auto halen en stonden Freddy en ik vooraan het laantje te wachten op Gorrit. De kids zaten ondertussen ook al in de auto, ze waren het slechte weer een beetje beu. Het regende en het was donker, echt aardedonker....Vaag zag ik Freddy als een schim op enkele meters afstand van mij schuiven en opeens was hij weg!! Totaal foetsie!! Spoorloos!! Veroorzaakt door magische heksenkrachten???? Nee dus, Freddy wilde "even" met zijn voetjes de aarde aftasten, eens voelen hoe het natte gras van Stražkovice in het donker aanvoelde, even voelen hoe glooiend het landschap omhoog liep van de heuvel…..Omhoog?? Echt niet, de oorzaak van Freddy’s “verdwijning” was veroorzaakt door een diepe greppel, die we door de duistere nacht over het hoofd hadden gezien. Langzaam zag ik de schim van Freddy weer bovenkomen. Nadat hij had bevestigd dat hij, op een zere knie na dan, geen “erge” dingen aan zijn plotselinge verdwijning over had gehouden, durfde ik in lachen uit te barsten. Het is en blijft een mistery-guest, die Freddy!!
Lina is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 20-05-06, 17:28   #2
Forum Freak

Esthertje's avatar

Nationaliteit:
Geweldig verhaal Lina, ik zie het ook helemaal voor me !
Esthertje is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 20-05-06, 17:50   #3
Super Lid

Tabe's avatar

Nationaliteit:
van mij mag deze ook in de "topverhalen".

Typisch Fredje. Ja, ik zie het inderdaad zo voor me. Die Fred. Het zou trouwens ook wel "die man uit Zbyslav"kunnen zijn. Ook zo'n heldere.
Tabe is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 20-05-06, 17:57   #4
Moderator

Gorrit's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Tabe schreef:
van mij mag deze ook in de "topverhalen".
Staat er in...
Weer een reden om trots te zijn
Gorrit is online now   Bericht citeren in antwoord
Oud 20-05-06, 18:05   #5
Legende

Freddy2005's avatar

Nationaliteit:
Even uw aandacht beste vrienden, het was inderdaad een heel plots verdwijnen in het niets ! Maar dit weeral met de beste bedoelingen, de wagen van Gorrit stond op deze nogal steile "afstelplaats". Daar gekomen terwijl het nog enigzins helder was, zowel letterlijk als figuurlijk, werd er geen aandacht geschonken aan de werkelijke toestand van het terrein. Dus ging ik met de beste bedoelingen even "aftasten" hoe de helling erbij lag,toen we gingen vertrekken................en weg was Freddy. Dat we er met z'n allen ferm om gelachen hebben, en nu opnieuw, bewijst dat er gelukkig niets aan de hand was en er geen water in de gracht stond.

Hier nog een foto van de brandstapel:

Freddy2005 is online now   Bericht citeren in antwoord
Oud 20-05-06, 18:09   #6
VIP Lid

mooi heel mooi niks dan meegenieten doe ik
spookycat is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 20-05-06, 18:13   #7
Super Lid

Tabe's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Freddy2005 schreef:
...en weg was Freddy. Dat we er met z'n allen ferm om gelachen hebben, en nu opnieuw, bewijst dat er gelukkig niets aan de hand was en er geen water in de gracht stond.

Ach Fred, doe nu maar niet of er niets aan de hand was. Je zult best wel een stevige Belgische vloek hebben laten horen, zoiets van dondeju.
Overigens had ik het verhaal al gehoord van Freddy's (on)vrijwillige behulpzaamheid met een duik als gevolg.
Het wachten was inderdaad op iemand die dit verhaal aan het 'FORUM" toevertrouwde. En mensen van dit Forum. Pas op voor de mysterygast. Hij stelt je steeds voor verrassingen.

PS, en het was jammer dat er geen water in de greppel zat, dan was ik helemaal niet meer bijgekomen
Tabe is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 20-05-06, 18:22   #8
Legende

Freddy2005's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Tabe schreef:
PS, en het was jammer dat er geen water in de greppel zat, dan was ik helemaal niet meer bijgekomen
Als er water in de gracht hadt gestaan dan kon ik bij jou waterputverhaal komen staan.
Freddy2005 is online now   Bericht citeren in antwoord
Oud 20-05-06, 18:40   #9
Sas
Super Lid

Nationaliteit:
Wat een superverhaal. Moet toch ook een beetje te maken hebben gehad met de krachten van de heksen die daar rondliepen. En misschien ook wat pivoootjes
Sas is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 20-05-06, 18:42   #10

kukel's avatar

Nationaliteit:
Ik zag het helemaal voor me hoe het is gegaan.
Als je er later weer aan denkt, als je een beetje somber bent, komt er weer een heerlijke glimlach te voorschijn.

Dank je wel.

Een immer glimlachende Kukel.
kukel is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels