![]() |
|
|
#11 | |
|
Legende
|
Citaat:
1 januari 17 april 1 mei 8 mei 5 juli 6 juli 28 september 28 oktober 17 november 24 december 25 december 26 december |
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Nieuw Lid
|
Tsjechische feestdagen
betse prikkers,
Eind volgende week zit ik voor mij werk in tsjechie vlak bij Chomutov door een iets wat ongelukkiger planning. Op hemelvaartsdag kan ik niet aan de slag en ben daarom benieuwd hoe deze dag in Tsjechie wordt gevierd. Ik heb het gevoel dat Hemelvaart veel massaler wordt gevierd in tsjechie dan hierin Nederland (randstad). Kunnen jullie hier iets over kwijt? of hebben jullie leuke tips voor in de omgeving dan hou ik me aanbevolen. Met vriendelijke groet, john |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Pivonist
|
Volkomen terecht, er moet gewerkt worden, al die "gelovige dagen" moeten ze afschaffen, werken, het fijnste wat er is, ik ga morgen even 9 ritten maken op lijn 53, heerlijk, 8 uur en 42 minuten ik snak er naar!
|
|
|
|
#17 |
|
Moderator
|
Macek, je neus steekt straks in de Pivo
Ik doe nog één ritje vandaag ![]() |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Actief Lid
Nationaliteit:
|
Beste mensen, ik begrijp dat 5+6 juli officiële feestdagen zijn. Mijn vragen zijn: Wat voor feestdagen zijn het (ter ere waarvan?) en zijn dan alle winkels/overheidsinstellingen gesloten?
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Legende
|
5 juli Dag van de Slavische apostels Cyriel en Methodiu
6 juli Meester Jan Hus (1415) De meeste winkels zijn inderdaad dicht en alle overheidsinstellingen zeker. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Legende
|
bron : Prague Daily Monitor
http://www.praguemonitor.com/ctk/?st...44869i20061103 de Senaat heeft het voorstel gedaan om Goede Vrijdag als officiele nationale vrije dag aan te gaan merken. als compensatie doet men het voorstel om de Internationale Vrouwendag af te schaffen. het voorstel is aangenomen met 41 stemmen van de 62 uitgebrachte stemmen. maar of het voorstel het ook haalt in de Tweede Kamer ?
|
|