het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 02-05-06, 21:31   #1
Nieuw Lid

Nationaliteit:
Melnik en Kokorinsko

Ik overweeg deze zomer voor een weekje een verblijf te huren in Melnik, met de bedoeling te voet de Kokorinsko te verkennen. Is Melniek een goede uitvalsbasis of kan ik beter een andere locatie zoeken ? Is Kokorinsko ueberhaupt de moeite waard ?

Groeten
Johanny

Sorry, maar ik slaag er niet in de juiste karakters in te voegen.
johanny is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 03-05-06, 08:05   #2
VIP Lid

Beruska's avatar

Kokorinsko is prachtig. Genoeg te zien daar, als je ten minste houdt van puur natuur, bossen, meertjes, rotsen en stilte...
Melnik zelf is een slaperige kleine stad waar na 5 uur s'middags niks gebeurt en de winkels zijn dan allemaal dicht, maar de kasteel daar is een bezichtiging waard. Het oude centrum verdient ook een bezoekje.
Niet twijfelen, gewoon doen.

PS: koop bij de eerste goede boekenwinkel een toeristische kaart van de omgeving. De routes zijn aangegeven met kleur en je kunt hiermee heerlijke wandelingen maken zonder bang te zijn dat je verdwaalt.
Beruska is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 03-05-06, 15:18   #3
Moderator

pepo's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Beruska schreef:
Melnik zelf is een slaperige kleine stad waar na 5 uur s'middags niks gebeurt en de winkels zijn dan allemaal dicht
In centrum is supermarkt Albert, tot 19 uur open, onderaan de stad zijn de supermarkten Tesco en Kaufland, open tot 22 uur, meen ik.
Op de bijgesloten foto Melnik met zijn wijngaarden en het kasteel bij de laatste overstromingen in maart van dit jaar.
Bijgesloten afbeelding
Bestandstype: jpg melnik.jpg (63,3 KB, 17x bekeken)
pepo is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 03-05-06, 15:59   #4
VIP Lid

Beruska's avatar

Citaat:
pepo schreef:
In centrum is supermarkt Albert, tot 19 uur open, onderaan de stad zijn de supermarkten Tesco en Kaufland, open tot 22 uur, meen ik.
Maar ja, ik bedoelde meer gezellig winkelen en dan kun je er Tesco niet bij rekenen, he.
Oud 04-05-06, 22:03   #5
Nieuw Lid

Nationaliteit:
Bedankt Beruska en Pepo voor jullie interessante informatie. Jullie overtuigen me en ik leg meteen de Kokorinsko vast voor deze zomer. En, wat jullie er ook moge van denken, in Tesco winkelen is wél leuk. Maar daarvoor ga ik natuurlijk niet naar Tsjechië.
Oud 05-05-06, 07:41   #6
VIP Lid

Beruska's avatar

Nou, misschien komen wij dan elkaar tegen, Johanny. Ik ga er ook naar toe, weet nog niet wanneer.
Melnik is mijn geboortestad!
Oud 05-05-06, 07:46   #7
Moderator

pepo's avatar

Nationaliteit:
Dit alles geldt ook voor mij. Ik ben er in juni en in september. En dan nog in november en december.
Oud 05-05-06, 20:18   #8
Nieuw Lid

Nationaliteit:
Beruska en Pepo

Als jullie afkomstig zijn van Melnik, hebben jullie dan misschien voor mij en mijn vriendin een tip voor een bescheiden overnachtingsplaats ? Midden augustus zouden we een weekje in Melnik of directe omgeving willen verblijven om overdag flink te wandelen ?
Op de website van Melnik vind ik bij voorbeeld Privat Taschnerova (appartement 3) op het eerste gezicht interessant, op voorwaarde ten minste dat er een gaspitje, kookpotje, pannetje... beschikbaar is, wat ik niet kan uitmaken. In het Engels en het Duits is het allemaal niet erg duidelijk. Het Tsjechisch kan ik dan weer niet goed vertalen. Ik heb namelijk alleen maar een woordenboekje dat ik in 1989 gekocht heb, nog in de communistische tijd gedrukt, waar een flink aantal bladzijden in ontbreken,
Op de website van de gemeente Mseno vond ik dan het recreatiedomein SEVER. Waarschijnlijk in eerste instantie bedoeld voor kinderzomerkampen, maar blijkbaar ook voor individuele toeristen. Erg goedkoop in elk geval en tot en met Tsjechisch, neem ik aan.
Of hebben jullie een beter idee ?

Johanny
Oud 05-05-06, 22:13   #9
Moderator

pepo's avatar

Nationaliteit:
Als je midden in de natuur wil zitten en geen behoefte hebt aan disco aan huis , echte Kokorin, ga dan naar WWW.KOKORIN.CZ. Is ook in duits. Deze website en ook de recreatie-objecten zijn van de goede vrienden van mij. Referentie: Josef uit Nederland is genoeg. Als je belangstelling heb, kan ik helpen. Maar Kamil, de zoon/student/beheerder, spreekt meerdere talen en is zeker behulpzaam. Wanneer ga je naar Tsjechie?
Oud 06-05-06, 17:35   #10
Nieuw Lid

Nationaliteit:
Hartelijk dank voor je tip, Pepo. Het ziet er wel prachtig uit, maar in eerste instantie kijken we nog rond of we in Melnik zelf of in Mseno iets kunnen vinden. We zijn op het openbaar vervoer aangewezen en vanuit een knooppunt als Melnik geraak je gemakkelijk overal. Wij zitten dit jaar maar een weekje in Tsjechië, namelijk van 11 tot 18 augustus.
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels