|
|
#1 |
|
Actief Lid
|
Heksen in Vízmburk
Vanochtend ging ik op pad om de ruïne van de burcht Vízmburk te vinden. Die ligt in de bossen van Havlovice nad Úpou. En dat ligt weer in de buurt van Trutnov. Er was op die plek al een burcht in de 13e eeuw.
Geen enkel bordje te bekennen. Een meneer op een brug wees me de weg. Hij zei erbij dat de restauratie al tien jaar stil lag. De auto in het gras gezet en na een kwartiertje stijgen doemde hij ineens voor me op. Ik schrok ervan, zo hoog als ie was! De steigers waren verroest. Ze droegen een houten dak dat verdere aftakeling moest voorkomen. Op de binnenplaats smeulde nog een vuurtje van 't heksenfeest. Goeie locatie hoor! |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Legende
|
jaren geleden op vakantie in ierland, waren we toevallig niets vermoedend, op de dag van de zonne-wende (21 juni), bij de koningsheuvelen van Tara aangekomen.
hier waren enkele Keltische priesters bezig met diverse ceremonie-en uit te voeren. normaal gesproken zouden er ook heksen uit engeland moeten zijn, maar die waren er niet, want ze konden niet komen ivm een staking van de veerboten tussen wales en ierland. dus heksen die kunnen vliegen ?? dat geloof ik niet ...
|
|
|
|
#3 | |
|
Actief Lid
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#6 |
|
Legende
|
dit is al heel wat duidelijker, maar had je beter geen foto vanuit de lucht kunnen nemen ??
![]()
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Forum Freak
|
Ik denk dat Maarten nog niet zo goed kan vliegen, zijn vleugeltjes moeten vast nog een beetje groeien!! :traan:
![]()
|
|
|
#8 | |
|
Actief Lid
|
Citaat:
![]() Ik ga er zelf ook maar eens kijken.
|
|
|