![]() |
|
|
#41 |
|
Nieuw Lid
|
Svoboda nad Upou (bij Trutnov)
ik ga deze zomer met mijn gezin voor het eerst naar tschechië, we logeren in svoboda nad ùpou, ik kan bijna niet wachten om te vertrekken. kan er mij iemand wat tips geven over de omgeving, we maken graag natuur wandelingen maar ook ons lekker ontspannen zien we wel zitten ik ben gek op sauna's
alvast bedankt groetjes, sandra ![]() |
|
|
|
|
|
#42 |
|
Legende
|
Lees het forum door over de omgeving van Trutnov, daar zitten jullie op amper 10 km van. Wat er daar allemaal in de buurt is, is teveel om op te noemen. Een paar aanraders zijn alvast met het treintje vanuit Trutnov naar Adrspach en vanaf Pec pod Snezkou te voet naar de top van de Snezka. Dat zijn natuurwandelingen.......
|
|
|
|
|
|
#43 |
|
Volwaardig Lid
|
Beste Sandra,
Wij zitten regelmatig in Pec pod Snezkou. Ook dat ligt niet ver van Svoboda. Op mijn website heb ik wat info te staan. Kijk maar op deze pagina: http://www.iedema.nu/Tsjechie/Pec%20...n_de_zomer.htm Misschien heb je er wat aan. Veel plezier toegewenst. ![]() |
|
|
|
|
|
#44 |
|
Forum Freak
|
Dit forum en onze website staat ook vol met goede ideetjes voor leuke uitstapjes, kijk maar eens rond! Groetjes Es
|
|
|
|
|
|
#45 | |
|
Nieuw Lid
|
Citaat:
Ik las je berichtje en wij gaan dit jaar ook naar Pec pod Snezkou en willen daar ook wandelen. Is er een kaart van die wandeling te krijgen of staat het goed met bordjes aangegeven? Is dit plaatsje trouwens een beetje gezellig 's avonds in de zomer? En si dat treintje makkelijk te vinden in Trutnov. Twee jaar geleden zijn we naar Adrspach gereden en het was daar zo vreselijk druk. Allemaal bussen vol met toeristen dat we juist de andere kant van de parkeerplaats zijn opgelopen en daar konden we ook nog leuk wandelen. Was wel niet zo groot en mooi denk ik als de bekende "toeristische" trekpleister maar wel leuk. Groetjes van Janet |
|
|
|
|
|
|
#46 |
|
Legende
|
Hallo Janet, de wandelingen zijn met bordjes aangeduid en ook op grote borden zoals op bijgevoegde foto. De wandeling naar de Snezka is soms gewoon ee processie bij mooi weer. Dan hoef je alleen maar alle anderen te volgen. Wat de trein naar Adrspach betreft moet je gewoon de "normale" treinverbinding nemen naar Teplice vanuit Trutnov. Dus het gewone treinstation en van daaruit naar de rotsenstad. Het is een uitstapje waard met dit boemeltreintje. |
|
|
|
|
|
#47 |
|
Nieuw Lid
|
Dank je voor de info Freddy, waar deze site toch al niet goed voor is. Ik heb inmiddels via via de "NS" site van Tsjechië gevonden en het kost niet veel zag ik al wel en het lijkt mij ook wel een leuk treinritje door de bergen.
Ik kan bijna niet wachten tot het augustus is.......... Wij gaan naar Ped poc Snezkou eind juli. De bedoeling is van daaruit diverse uitstapjes te maken. De tip van Freddy om met een trein van Trutnov naar Adrspach te gaan leek ons wel leuk. We zitten in hotel Horizont. Heeft iemand daar ervaringen mee? Groetjes van Janet |
|
|
|
|
|
#48 |
|
Volwaardig Lid
|
Ik merk zojuist dat mijn hierboven geplaatste link niet werkt.
Dus nu nog maar eens voor informatie in de omgeving Pec pod Snezkou en Trutnov. de link: http://www.iedema.nu/Tsjechie/Pec%20...n_de_zomer.htm Jan |
|
|
|
|
|
#49 |
|
Moderator
|
Tips omg. Trutnov
Komende zomer zitten we in het plaatsje Køenov, zo'n 20 km boven Trutnov (in de buurt van Žacléø). En ik vroeg me af wie er nog leuke tips heeft voor deze omgeving ??
Als moderator ben ik natuurlijk bekend met de zoek functie op dit forum en ook ken ik de link-pagina. De grote toeristische plekken ken ik wel (Ardspach, Dvur Kralové, enz), ik ben meer opzoek naar leuke tips over kleine dingetjes zoals Tabe in Dit topic over west Bohemen heeft verteld.... En ja, ik weet ook al dat ik bij Esthertje op de koffie kan gaan ![]() |
|
|
|
|
|
#50 |
|
Forum Freak
|
Kijk alle belangrijke attracties staan al op je lijstje. Weet je al dat Coosnaampje een pension heeft gekocht in Krenov. Waar gaan jullie eigenlijk vertoeven. En Jan Kiefte zit ook vlakbij in Bernatice. 2 km.
|
|
|
|