|
|
![]() |
||||||
|
|
Onderwerp-opties | In onderwerp zoeken | Weergave |
|
|
#21 |
|
Administrator
|
Vanmorgen teruggekomen met Sky en het was prima bevallen. Ik was netjes 90 minuten voor vertrek aanwezig, maar zo 's ochtends vroeg (06:00) is het uitgestorven in die enorme nieuwe terminal, waardoor ik 10 minuten later alweer aan te gate stond te ijsberen.
![]() Ze vlogen met hun splinternieuwe toestel (737-700) en vandaag was dus hun 2e vlucht van PHA naar AMS. De catering was wel een stuk prijziger als die van Smartwings. De cappuchino kostte maarliefst 4 euro.... ![]() Edit: ik lees je berichtje net pas Theo en Radek zat dus blijkbaar ik hetzelfde vliegtuig . (Ik zat op 3F)
|
|
|
|
#22 |
|
Nieuw Lid
|
Ik ben benieuwd, ga deze zomer met
sky europe
naar Praag en vervolgens naar het Lipno meer. De prijzen liegen er niet om, zeker de goedkoopste maatschappij op 't moment om naar Praag te gaan, het schijnt zelfs zo te zijn dat je gratis water of thee krijgt, YES!.
Het is alleen wat lastig om contact te krijgen met de Nederlandse telefooncentrale; bij het keuzemenu van de talen was geen Nederlands te bekennen en het boeken via creditcard valt (voor mij) zowieso al af. Sky Europe gaf het advies om de ticket op het vliegveld zelf te kopen dus ik ben benieuwd hoe het zal verlopen allemaal. Zal wel goedkomen |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Nieuw Lid
|
ik ben gistermorgen (vroeg)teruggekomen met
sky europe
.
het is heel goed bevallen. ik was met taxen 158 eur kwijt,voor herhaling vatbaar dus. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Legende
|
SkyEurope vervoert recordaantal passagiers
Het aantal passagiers dat vliegt met
SkyEurope
Airlines groeit nog altijd flink. In april vlogen 202.904 mensen met de Slowaakse prijsvechter, 63 procent meer dan in dezelfde maand in 2005. De bezettingsgraad was met 74,4 procent even hoog als vorig jaar. Vorige maand ontving
SkyEurope
haar eerste twee nieuwe Boeing 737-700’s.
In de twaalf maanden voorafgaand aan 1 mei vervoerde SkyEurope een recordaantal van 2,1 miljoen passagiers. Ten opzichte van het jaar ervoor is dat een groei van 72,5 procent. De bezettingsgraad steeg met 3,9 procentpunten naar 77 procent. In april startte SkyEurope een nieuwe basis in Praag, waarvandaan zeven Europese steden worden aangevlogen. Vanaf juni komen daar de Kroatische vakantiebestemmingen Split en Dubrovnik nog bij. |
|
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
Nieuw Lid
|
Hoi!
Ik ben nieuw op dit forum en wil graag wat meer weten over Sky europe airlines. Dit omdat ik in augustus samen met nog iemand vanuit Praag naar Amsterdam moet reizen (enkele reis, vervoer heen is met een auto). Wij hebben gehoord dat het vliegtuig sowieso goedkoper (en natuurlijk sneller) is dan een bus of trein. Ik heb op de website van Sky Europe gekeken voor prijzen. Als ik op een maandag wil reizen, kost het voor 2 pers. incl. tax maar 1666 CZK. Hoe kan het dat dit zo goedkoop is (dat is toch ongeveer 60 euro?)of komen hier nog veel andere kosten bij? Ik heb niet zoveel ervaring met vliegreizen e.d. vandaar. Alvast bedankt als iemand (met ervaring) wil reageren. Natasja ![]() |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Actief Lid
|
Hoi Natasja,
Bij de prijzen die je ziet komt nog luchthavenbelasting. Hoeveel dat is is afhankelijk van de de luchthaven van vertrek ( in dit geval Praag) Alos je wilt weten wat je totaal moet betalen. Maak dan een begin van een boeking. links verschijnt dan een tabel met de berekening. Daarna gewoon afbreken. Let er op dat de prijzen van Skyeurope fluctureren. Soms zijn ze hoog, daarna zakken ze, en dan weer omhoog. Ik weet nog niet wat voor policy hierachter zit. Wel weet ik dat 2 weken voor vertrekdatum de prijzen ineens met sprongen omhoog kunnen gaan, dus niet tot het uiterste wachten met boeken. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Nieuw Lid
|
Dank je wel voor je snelle reactie! Ik ga even kijken, al kon ik dat de vorige keer niet vinden, alleen stonden links de gewone prijs p.p. (290 CZK) en de totale tax... meer niet. Maar ik zal zoveel mogelijk invullen en dan hopen dat de uiteindelijke totaalprijs te zien is... en dan breek ik gewoon af ja. Nogmaals dank je wel!
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
VIP Lid
|
Ik handel
Sky europe
en Smartwings af op schiphol, vlieg je naar Praag is de kans groot dat je mij bij de Check-in of gate ziet
![]() Voor beiden geld hoe vroeger je boekt hoe goedkoper het is. Het laagste tarief is 10 euro voor een enkeltje en dan komt er nog tax bij (is niet veel). Ze hebben een x aantal stoelen in bepaalde prijs klasse. Als je paar dagen van te vooren boekt kan het dus al 70 euro of meer voor een enkeltje zijn. Voor meer info kun je me altijd vragen ![]()
|
|
|
|
#29 |
|
VIP Lid
|
goedkoper me het vliegtuig
,was het maar waar,toch niet vanuit belgie(goedkoopste dat ik voor een retour heb betaald is een 200 euro bij sn brussels,met smartwings zal het veel oedkoper zijn,maar zijn avondvluchten: je verliest een dag verlof(zo bekijk ik het dus)), als je in de laate avond nog aankomt,vlug hotel opzoeken,hopen op openbaar vervoer enz... eurolines:smorgens aankomen,als toemaatje een rondritje in praag... .mijn beste ervaringen zijn nog altijd met eurolines... je reist 'iets' langer,maar veel goedkoper. Trouwens,zijn er al mensen die de site van bohemian travelexpress(:bussen eurolines) al hebben nagekeken? vanaf midden juni tot september zou er ook een dagrit vanuit belgie naar tsjechie zijn!(maar staat wel nie op de belgische eurolineswebsite).
|
|
|
#30 | |
|
Administrator
|
Citaat:
Eergisteren wilde ik een vlucht voor mijn moeder boeken op 8 juli van Praag naar Amsterdam. Toen kostte de vlucht nog 29 euro ex Tax en vandaag was de vlucht nota bene GRATIS !!! (ok 1 kroon + tax )
|
|
|