Registreren
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Vakantiehuizen
Agenda Ledenlijst FAQ Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Terug   het Tsjechisch Forum - Algemeen - Sport & Ontspanning - Tsjechische Topsport
Voetbal: Sparta of Slavia

Voetbal: Sparta of Slavia

Antwoord

Onderwerp-opties In onderwerp zoeken Weergave
Oud 10-04-06, 22:59   #31
Gambrinus
CZ Moderator

Gambrinus's avatar

Nationaliteit:
Wat jij wil... ik hou het iig rustig hier op het forum
Voor discussies hebben we genoeg fora.
En trouwens, de aloude volksclub van Praag is sparta... oja
Bohemka is niets meer dan een wijkcluppie en zal ook niet meer worden, maar toch veel plezier daar.
Gambrinus is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 10-04-06, 23:11   #32
stef
VIP Lid

Nationaliteit:
neen,een fora is een plaats voor discussie....,maar is hier niet aan de orde,gewoon supporteren we voor een andere ploeg,meer niet
stef is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 10-04-06, 23:21   #33
Gambrinus
CZ Moderator

Gambrinus's avatar

Nationaliteit:
Precies
En stel, je hebt zin om eens iets te zeggen, laten we dat doen op een supporters forum.
Nog 1 vraag: ga je vaak naar voetbal in Praag?
Oud 10-04-06, 23:38   #34
stef
VIP Lid

Nationaliteit:
sportgedeelte lijkt me anders de geschikte plaats hoor .

1x naar brevnov-bohemians(eind oktober dacht ik, mijn persoonlijke vrienden uit pardubice gaan mee met de groepen 'berserk' en tornadoboys(ultragroep uit pce trouwens). Hetzelfde geldt voor de omgekeerde richting, als we met een groep op verplaatsing spelen zijn er ook regelmatig gasten van de tornadoboys /of berserk mee.
2weken geleden zijn er no een stuk of 5 van ons meegereist naar karlovy vary b heb ik vernomen,aardig stukje reizen voor onze pardubicaci.

Als je die groepen kent,weet je direct,dat ik niet bepaald een modale tsjeschische toerist ben die alleen voor slavia of sparta sympathie heeft omdat dit de bekendste ploegen zijn.... .

Als ik in tsjechie ben is bohemka geen hoofddoel,eerst hokej,dan fk as pce... .
1 negatief punt aan bohemka(of toch de fans): de verschillende supportersgroepen kunnen sport en politiek niet gescheiden houden....(bohemians:extreem links,integenstelling tot vele andere supportersgroepen in tsjechie)
Oud 11-04-06, 12:24   #35
Gambrinus
CZ Moderator

Gambrinus's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
stef schreef:
een modale tsjeschische toerist ben die alleen voor slavia of sparta sympathie heeft omdat dit de bekendste ploegen zijn
Daar denk ik idd niet aan als iemand een hart heeft voor Pardubice.
Oud 12-04-06, 20:08   #36
Gambrinus
CZ Moderator

Gambrinus's avatar

Nationaliteit:
Sparta - Žižkov 2:0 (2:0)

Praha -

De voetballers van Sparta hebben zich na de 2:0 overwinning op Viktoria Žižkov geplaatst voor de halve finale van de Tsjechische beker.

Uitslag:
Sparta Praha - Viktoria Žižkov 2:0 (2:0)

Goals: 16. Lustrinelli, 21. Kisel.
Scheids: Královec - Zlámal, Lhoták.
Toeschouwers: 2102.
Opstellingen:

Sparta: Grigar - Zabavník, Drobný, Řepka, Kadlec - Kisel, Sivok, Šimák (70. Kóňa) - Pospěch, Lustrinelli (75. Matušovič), Slepička. Trenér: Griga.
Žižkov: Bartalský - Kaspřák, Vizingr, Kroptík, Šťastný - Kučera (82. Novotný), Pokorný (69. Eismann), Hottek (61. Kalod), Prášil, Görner - Bukač. Trenér: Malura.
Oud 13-04-06, 03:12   #37
stef
VIP Lid

Nationaliteit:
logische overwinning, toch opmerkelijk weinig volk voor de derby....
Oud 13-04-06, 12:00   #38
SE16
Actief Lid

SE16's avatar

Sterker nog, opvallend weinig volk voor een derby en een halve finale nota bene.

Staat trouwens vandaag een interessant Tsjechisch-talig artikel in MF dnes over supporters en sportbezoek in Tsjechie. Hier is de link:

http://sport.idnes.cz/derby-prepisov...3732_sporty_no

Grof samengevat: sportbezoek leeft niet in Praag. Gaat het om hockey, ga dan naar Pardubice or meer algemeen ga naar Noord-Moravie waar vrijwel alle sporten goed bezocht worden, maar zelfs daar vind ik het aantal arena-supporters (klapvee dat alleen komt als het goed gaat) opvallend groot. Kijk maar eens naar Ostrava waar Banik niet eens de helft van de toeschouwersaantallen haalt als in hun kampioensjaar.

Ook de sparta-slavia (voetbal) van dit weekend was op de dag zelf nog niet uitverkocht. Kan ik niet bij met m'n pet. Zo'n wedstrijd moet al weken van tevoren uitverkocht zijn. En dan mag bohemians wel 6000 man trekken, maar kijk eens naar het achterland dat ze hebben. In vergelijking met de sportbeleving in landen als Duitsland, Engeland en Nederland is het gewoon een stuk minder fanatiek en massaal in Tsjechie.
SE16 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 13-04-06, 12:15   #39
stef
VIP Lid

Nationaliteit:
klein intermezzo ivm ev. klapvee in pardubice, statitisch bewezen,ondanks een schandalie teleurstellende 9de plaats van pardubice, toch gemiddeld elke thuismatch het stadion voor 93% gevuld.

wil nog even terugkomen op die post, bohemians,ligt dit in een ander soort praag misschien,ander hinterland dan slavia of sparta?
Oud 13-04-06, 17:31   #40
SE16
Actief Lid

SE16's avatar

Nee, maar je hoort mij ook niet beweren dat ze een ander hinterland hebben. Alle praagse clubs hebben in mijn optiek hetzelfde hinterland. Wat ik bedoelde te zeggen, is dat zelfs het scoren van 6000 getrouwen uit een dergelijke agglomeratie klein bier is vergeleken bij de aantallen die clubs halen in de landen die ik eerder noemde. Neemt niet weg dat Bohemians het wel beter doet dan Slavia en Sparta en dat zelfs twee niveaus lager, maar het blijft toch een beetje het geval van koning eenoog in het land der blinden.

En je hebt zeker gelijk dat de toeschouwersaantallen van pardubice met ijshockey het tegendeel zouden bewijzen voor sportbezoek in Tsjechie, maar daarin is pardubice dan wel een (positieve) uitzondering Voor de rest vind ik het sportbezoek in Tsjechie ronduit matig en dan met name Praag en omstreken.
SE16 is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties In onderwerp zoeken
In onderwerp zoeken:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Nederlands Cesky English Deutch

© 2007 Tsjechie.net - Forum: vbulletin- Weather: In-pocasi.eu - Stats: Opentracker.net - SEO by vBSEO 3.0.0 - RSS Feed