|
|
#1 |
|
Nieuw Lid
|
Tsjechische geschiedenis
Wie kan mij helpen aan de titel van een degelijk werk over de Tsjechische geschiedenis in het Frans, Duits of Engels? In Tsjechische boekhandels heb ik tot dusverre altijd bot gevangen maar ik kan mij, eerlijk gezegd, niet voorstellen dat er helemaal niets is op dit terrein. Ik ben benieuwd en wacht in spanning af
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Actief Lid
|
Re: Tsjechische geschiedenis
http://katardat.org/3archiv/3001tsjechos.htm
Misschien heb je iets aan deze link. Het vertelt iets over de Tsjechische geschiedenis vanaf de Bronstijd. Het is in het Nederlands, maar misschien is het een begin. Het is op basis van het boek: La TchŽcoslovaquie, Histoire lointaine et rŽcente | Frantisek KAVKA, Praag, 1963 Klinkt Frans. Wie weet kun je het misschien ergens in een bibliotheek vinden. Succes |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Nieuw Lid
|
ik ben op zoek naar de naam van een hotel dat 100jaar oud is en aaan de voet staat van een van de grootste bergtop.
en de plaatsnaam doe je ook denken aan venetie |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Berichten van gasten...
|
Ha die Astrid, creatief hoor om het zo te zoeken, ehh wat zal ik nou eens zeggen, je zit in elk geval op het verkeerde forum hier, je moet het in een ander land zoeken, een buurland van Tsjechie dat nog jong is
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Actief Lid
|
Nou, laten we het wel op het Topic houden. Goede boeken over de Tsjechische geschiedenis zijn de volgende.
- The little Czech and the great Czech Nation, Ladislav Holy, kritische kijk op de Tsjechische geschiedenis. Goed boek, ook in het Tsjechisch verschenen. - De Benes-Decreten: Polemiek in Centraal-Europa, Croes, alleen te lezen in de Universiteitsbibliotheek van de UvA en op Internet. Overzicht van Tsjechisch-Duitse betrekkingen. - The Coasts of Bohemia: A Czech History, Derek Sayer. Heel goed boek - Cultuurhistorisch, ook kritisch. - The Czech and Slovak Republics, Jacques Rupnik. Goede politieke geschiedenis. - Tsjechische literatuurgeschiedenis, Histoire de la littérature tcheque, Hana Voisine-Jechova. Groet, Stijn |
|
|
|
|
|
#6 | |
|
Legende
|
Citaat:
|