|
|
#12 |
|
Lid
|
Voor wat betreft de hotels kun je het best op de site van Klinovec zelf kijken zoals genoemd door Freddy(klinovec.cz). Voor wat betreft het skiën is er voor (bijna) ieder wat aanwezig: de echte skifreaks of boarders zullen het mogelijk te soft vinden. Er is onderaan ook een speciaal voor kinderen(en beginners) ingericht stuk. Afgelopen jaar hebben ze de sleeplift bij de meest linkse (blauwe)piste: Damska vervangen door een lift met stoeltjes. Of dit een verbetering is durf ik te betwijfelen, qua wachttijden dan. In de kerstvakantie zul je er voornamelijk Tsjechen en wat verdwaalde buitenlanders(laatste jaren steeds meer nederlanders) vinden en in de krokusvakantie nog meer toeristen(lees nederlanders)en weinig, minder Tsjechen. Klein nadeeltje m.i. is het niet aanwezig zijn van sanitair in de eet/drank-tentjes op de piste, gelukkig kun je, overigens uitstekend, daarvoor terecht in een hotel wat behoorlijk centraal ligt tussen de verschillende pistes...de naam schiet me even niet binnen maar dat zul je wel kunnen vinden op genoemde site. Al met al vind ik het er prima skiën, zeker als je ook met kinderen gaat. Daar komt nog bij dat het de laatste jaren redelijk zeker is dat je er uberhaupt kun skiën door de aanwezige sneeuw. Of dit altijd zo is geweest weet ik niet maar de laatste jaren was het prima....
Alvast veel ski-plezier!
|
|
|
#16 |
|
Pernink?
Daar is niets te beleven. Tenminste.... Ik heb er nog wel een verhaaltje over. Komt mettertijd wel. Als je even naar de topic van Sindelova gaat, vandaar richting Lesik, heb ik over verteld, dan naar Nejdek, heb ik over verteld, in Nejdek rechtaf, volgende kruising linksaf, borden volgen en je komt er. Het is er zo mooi! Gewoon een keer gaan kijken. |
|
|
|
|
|
|