het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 28-03-06, 09:20   #51
Actief Lid

Let op vanaf 1 juli 2006 is het dragen van een helm onder de 18 verplicht, voorheen was dit 15. Bij georganiseerde tochten/wedstrijden is altijd verplicht. Voor de liefhebbers "het sizoen" begint weer...
zie de kalender en op 27 mei Král Šumava .
Wil er iemand van te voren ergens gaan biken dan hoor ik het graag
utopenec is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 28-03-06, 22:23   #52
Legende

Freddy2005's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
loek schreef:
Nee Erik een helm is niet verplicht ,knie bescherming en hand schoenen ook niet.
je kan ook half bezopen in je zwembroek gaan mountaibike met je kinderen, maar het zijn meestal de kinderen van onze land genoten waar ik een zieken auto voor bel omdat ze geen vlees meer op hun botten hebben.
maar dan dan is er niemand meer die lacht
En dit, , moeten ze zeker niet doen! Daar komen beslist brokken van!
Freddy2005 is online now   Bericht citeren in antwoord
Oud 29-03-06, 08:03   #53
Actief Lid

@ Annaspapa
Bij jou in de buurt is er leuk te fietsen in de "Brdy", 2x jaarlijks is daar ook een leuke tocht: hier iets van 65km, dus makkelijk te doen...
Oud 04-07-06, 19:50   #54
Nieuw Lid

Gekko's avatar

Nationaliteit:
Mountainbiken in Tsjechië

Ik wil graag over twee weken die kant op om een kleine week te mountainbiken. Ik zoek een gebied met veel groen, veel klimwerk, single-trail en technisch een beetje uitdagend. En waar je vanaf één of twee plekken een paar leuke tochten kunt maken.
Heeft iemand tips voor me? Het gebied ten zuiden van Praag, richting Beieren / Oostenrijk trekt me het meeste (het noorden ken ik al). De buurt van Zadov misschien? Als je me een beetje op weg kunt helpen, of vertellen waar ik informatie kan vinden (niet in het tsjechisch, want daar kan ik helaas niks mee) zou ik daar heel blij mee zijn.
Gekko is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 04-07-06, 21:56   #55
VIP Lid

kijk eens in de buurt van nova bystriche,je hebt daar een prima hotel perslac,vandaaruit gaan prima routes met fietsen en mounten bikes
als je wil zoek ik de sites wel maar normaal doet freddy(ook forumlid dat)
groetjes en laat maar iets weten
spookycat is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 05-07-06, 11:15   #56
Nieuw Lid

Nationaliteit:
Goede mountainbikeplek in reuzengebergte(noorden)?

Ik ga binnenkort naar Tsjechie, Cerny Dul (ligt bij vrchlabi in het noorden van Tsjechie). Ik wil er een paar dagen gaan mountainbiken, maar ik weet nog niet zo goed waar ik dat het beste kan doen. Weet iemand een goede plek, of een leuke mountainbikeroute, of een site met veel info daarover (Nederlands, Engels, Duits) laat dan een bericht achter in dit Forum.
Maurice23 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 05-07-06, 12:13   #57
Moderator

Gorrit's avatar

Nationaliteit:
Allereerst heet ik je van harte welkom op dit forum!!

Als je in Cerny Dul zit kun je gewoon vanaf je eigen voordeur beginnen lijkt me. Prima kaartjes met routes etc zijn in de boekwinkels ter plaatse te koop.

PS:
Heb je de zoekfunctie al even uitgeprobeerd?? (47 hits op het woord mountainbiken )
Gorrit is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 10-07-06, 11:27   #58
Actief Lid

@ Gekko - vanaf Zadov naar Zelezna Ruda lopen meerdere routes, neem niet de als fietsroute aangegeven routes (geel bordje met fietssymbool en nummer), maar de routes aangegeven met wit - rood/groen/geel/blauw-witte tekens. Kleur zegt niets over zwaarte gewoon een wandelkaart kopen en de hoogte lijnen tellen...
Je kunt ook naar Velhartice rijden en vanaf daar de ronde van Král Šumava rijden (103km !!)
Oud 10-07-06, 11:32   #59
Actief Lid

Zdenda's avatar

sumava is naar mijn mening het beste gebied om de fietsen cq. mountainbiken..

koop bij de aankomst daar gewoon een gedetailleerde turistische kaart waarop met verschillende kleuren wandelpaden en fietspaden aangegeven zijn... en fietsen maar... hety kan niet misgaan

heel vaak dienen de zelfde routes s'winters voor het langlaufen en s'zomers voor het mountainbiken...
Zdenda is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 24-10-06, 09:27   #60
Actief Lid

Klaverik's avatar

Nationaliteit:
Vorig jaar hebben we onze fietsen hier in CZ (Trutnov bij e fiets BAZAR)gekocht. Perfect materiaal. En nu we hier wonen gaan we er geregeld op de fiets vandoor voor een mooie tocht. Ik geef direct toe dat een beetje conditie wel een aardig voordeel geeft in de bergen. Maar het gaat ons nu inmiddels al goed af. Zelfs de haarspeldbochten tussen Trutnov en Adrspach zijn geen probleem meer. En in dit jaargetijde is het prachtig om tussen en door de verkleurde bossen te rijden. Bij ons (Chvalec) vandaan zijn verschillende mooie tochten te maken. Geen probleem om je een week fietsend te vermaken.
Klaverik is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels