|
|
![]() |
||||||
|
|
Onderwerp-opties | In onderwerp zoeken | Weergave |
|
|
#31 |
|
Actief Lid
|
fántástísch, nu nog even oefenen yodat het ook wat sneller gaat.
Bedankt voor de tips. ![]() |
|
|
|
|
|
#32 |
|
VIP Lid
|
Ik zal nu altijd Vašek zijn naam goed kunnen spellen.
Zonder te knippen en plakken.dank je Pascal |
|
|
|
|
|
#33 | |
|
Administrator
|
Citaat:
![]() Nou alleen nog mijn naam goed leren schrijven ![]()
|
|
|
|
|
#34 |
|
VIP Lid
|
Sorry Pasqual, Ik heb de andere Pascal in mijn naaste omgeving. Pasqual, Pasqual, Pasqual. Misschien dat het na een aantal herhalingen blijft `plakken` |
|
|
|
|
|
#35 | |
|
Forum Freak
|
Citaat:
Ik ben hartstikke braaf bezig met mijn tsjechische les, nu ben ik alle aantekeningen even in Word aan het typen voor iemand die er niet bij kon zijn gisteren en nu heb ik een vraag. ik heb dit dus uitgeprint en het werkt als een tierelier, want dat osk-gebeuren van Pasqual heeft weereens kuren bij mij.... maar maakt niet uit. Mijn vraag: bijvoorbeeld het zinnetje: Pojď na kávu kan ik hier prima typen (met de tekentjes onderin hier), maar de d' staat niet op het plaatje van Pepo en het ' staat ook niet op het plaatje, hoe krijg ik het er nou bij? En nu we toch bezig zijn; volgens onze učitelka moet je eigenlijk d met erachter het dakje gebruiken, maar ja dat kan met typen toch al helemaal niet? Help, oftewel Pomoc!
|
|
|
|
|
#36 |
|
Forum Freak
|
Ik ben er al uit, als ik even schakel tussen Nederlands en Tsjechisch toetsenbord, kan ik met het nederlandse toetsenbord een ' zetten achter de d. Bedankt hé
![]()
|
|
|
|
#37 |
|
Forum Freak
|
Kan het niet met het gewone toetsen bord, zoals Holand'an, met het streepje zoals in 's avonds. Of begrijp ik je nu verkeert?
|
|
|
|
|
#38 |
|
Forum Freak
|
Ja inderdaad, dat bedoel ik dus ook
Maar de rest van de tsjechische woorden was ik via het tsjechische toetsenbord aan het typen, dus je moet tussendoor dan effe omschakelen. In Word dan hé
|
|
|
|
#39 |
|
Forum Freak
|
als je werkt met alt codes gaat het ook (tussen haakjes erachter staan de nummers voor de hoofdletters) en kan je gewoon je "Nederlandse" toetsenbord gebruiken
č = alt 269 (268) ď = alt 271 (270) ě = alt 283 (282) ň = alt 328 (327) ř = alt 345 (344) š = alt 353 (352) ť = alt 357 (356) ů = alt 367 (366) ž = alt 281 (381) Ik heb dit uitgeprint en het ligt naast mijn PC |
|
|
|