het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 30-04-03, 21:36   #1
Nieuw Lid

Waar moeten we zijn voor een sportieve vakantie?

Hallo,

mijn vriend en ik willen van de zomer 2 weken naar Tsjechie toe, kamperen. We willen graag een actieve vakantie, met mountainbiken, klimmen, en wildwatervaren en dergelijke. Wie heeft voor ons de tip voor het gebied cq.camping waar we overal een beetje in de buurt zitten??

Alvast bedankt,

Groetjes Astrid
astrid is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 15-05-03, 04:58   #2
Lid

Re: Waar moeten we zijn voor een sportieve vakantie?

In Tsjechië heb je het lipnomeer,horniplana,ceske budejovice,cesky krumlov.....ik ben er vorig jaar op vakantie geweest en volgens mij kun je er wel klimmen,mountainbiken en wildwater varen weet ik niet...kijk anders op camping.cz

Ik kom er nu elke maand en ik zal es wat beter opletten

groetjes Rudy uit Groningen mocht je nog ander tips willen over routes rijden en grensposten let me now
Rudy&Veruska is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 15-05-03, 16:45   #3
Super Lid

Rudolf's avatar

Nationaliteit:

Aktiva Tours heeft sportieve arrangementen: fiets-, wandel-en combitours. Dat laatste is een combinatie van verschillende soorten sporten: Duiken, wandelen, mountainbiken, bergbeklimmen en kano-en. Dat is in Krkonose. Je kunt dan overnachten in een camping

www.aktiva-tours.nl
Rudolf is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 22-05-03, 19:54   #4
VIP Lid

Sandra's avatar

Nationaliteit:

Rondom de plaats Jesenik en het Jesenik gebergte zijn schitterende fietsroutes langs mooie steengroeven die inmiddels zijn volgelopen met water en mooie bossen en meren. Maar hou rekening met fikse heuvels! Hier een link naar de website: http://www.jesenik.org
Sandra is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 22-05-03, 21:28   #5
VIP Lid

Erik's avatar

Nationaliteit:

Tis alleen niet zo erg touristisch en dus niet zomaar ff een kano te huren of te duiken.

Het is wel erg mooi.

Kweet alleen dat ik nooit meer Praded op ga met de fiets !!!
Dat was uitgelopen tot een horror !!!

Maar je kunt beter boven Praag gaan,
daar kun je echt veel doen en het is niet zo ver.

Wel is Jeseniky puurder

Cauky
Erik is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 06-06-03, 07:31   #6
Volwaardig Lid

Vonky's avatar

Nationaliteit:

Ik heb maar eens de kaart van Tsjechië erbij gehaald...

Wij hebben weleens mountainbikes gehuurd in Zelezná Ruda; ligt in het Boheemse Woud (Sumava). Wel bergachtig daar, maar voor de sportievere fietser geen probleem. Zowel op de weg alsook off-road kan men daar goed fietsen. Genoeg paadjes, en met een gedetailleerde kaart van de streek kom je er wel uit...

Net een klein stukje stroomafwaarts vanaf het Lipno meer, voordat de Moldau een knik naar het noorden maakt, is er een kano verhuur (of tenminste daar was er één een aantal jaren terug)
Moet in het plaatsje Loucovice of Vyssí Brod geweest zijn. Voor vervoer terug wordt geregeld. Je kan tot Ceský Krumlov en zelfs tot Ceské Budejovice gaan geloof ik...

Met het beklimmen van bergen heb ik geen ervaring. Volgens mij kun je daarvoor toch wel beter naar het noorden van Tsjechië gaan. Naar het Boheemse Paradijs (Ceský Ráj) bijvoorbeeld; in Hrubá Skála of Prachov (nabij Jicín) zijn echte verticale rotswanden. Moet je wel klimuitrusting meenemen...

Succes!!

Ciao,
David
Vonky is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 06-02-06, 20:02   #7
Lid

Nationaliteit:
hallo

Wij hebben vorig jaar een actieve vakantie gahad in Spinleruv Mlyn [in het reuzegebergte] Dat was wel super leuk. We hebben o.a gedaan:mountenbiken,bergbeklimmen,abseillen,touwen park met reuzeschommel,steppen op grote step,quad rijden,en riverraften.kortom wel om aan te raden.

Maarre,weet iemand waar je dit allemaal nog meer in Tsjechië kunt doen.Of wildwaterkanoen,of wildwaterraften. [lijkt ons ook superleuk]
helmi is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 18-02-06, 21:00   #8
Nieuw Lid

hafrie's avatar

sportieve camping

kijk eens op www.baldovec.cz er komen deze zomer ook mountainbike's te huur.
succes Han
hafrie is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 19-02-06, 17:13   #9
Lid

Nationaliteit:
Hoi Han
Bedankt voor de tip [lijkt me een hele mooie camping]
Maar weet jij heel toevallig een site waar een Nederlandse beschrijving bij staat,want ik kan de helft er nog niet van lezen.
En weet jij toevallig ook of je daar ook kunt kanooen en wildwater raften?
b v d vr gr Helmi
helmi is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 19-02-06, 17:44   #10
Legende

Freddy2005's avatar

Nationaliteit:
Ge zult het moeten doen met Engels of Duits, anders is een camping revieuw iets waar er in het nederlands wat over geschreven wordt.

Hier een site over kano of raften in de buurt, maar hier is alles helaas in het Tsjechisch: pklode.cz Gewoon alles even "afkilkken" en kijken wat je ervan verstaat. Er staat ook een fotogalerij bij. Succes.
Freddy2005 is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels