Registreren
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Vakantiehuizen
Agenda Ledenlijst FAQ Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Terug   het Tsjechisch Forum - Algemeen - Diversen
Typisch Vlaanderen... in Liberec

Typisch Vlaanderen... in Liberec

Antwoord

Onderwerp-opties In onderwerp zoeken Weergave
Oud 24-02-06, 07:36   #11
Forum Freak

Esthertje's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
karolina schreef:
maar zoals Esther zegt : Het komt allemaal goed (ja toch?)
En dan dadelijk in December ... Maar Esther zei ..... ! Karolina, ik zou me niet zo vastbijten in die datum. Als jullie pas van de zomer verhuizen en aan afwerken kunnen gaan beginnen, zou het misschien handig zijn een slag om de arm te houden. Wij zijn in totaal 11 maanden bezig geweest met onze verbouwing, klein pension, 6 kamers en hebben heel veel zelf kunnen doen (mede doordat Lukas Tsjech is) wanneer je afhankelijk bent van anderen moet je misschien meer tijd incalculeren ... of ben ik nou te ....
Oud 24-02-06, 18:55   #12
Volwaardig Lid

karolina's avatar

Nationaliteit:
Tja, ik weet het, maar we zitten eigenlijk al vol tussen Kerst en Nieuwjaar! Dus moeten we het tegen dan toch een beetje presentabel maken hé. Of ik moet die mensen afzeggen, en dat is ook geen reclame hé. Tot nu laat ik onze openingsdatum zoals hij is, dat geeft ook wat druk voor onszelf, en dan zien we wel. Ik houd jullie op de hoogte van alle perikelen
Groetjes
Karolina
karolina is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 24-02-06, 18:59   #13
Forum Freak

Corrie's avatar

Nationaliteit:
Carolina, ik wens je heel veel succes, ja ik kan me voorstellen dat je die druk wilt houden, dat help meestal wel. Alleen wees er (vooral voor jullie zelf) vroeg genoeg bij als het echt niet lukt, totaal overwerkt met gasten gaan beginnen lijkt me nikt!!

Ik hoop dus van ganser harte dat het allemaal mee gaat zitten!!
Oud 11-03-06, 22:09   #14
Actief Lid

coosnaampje's avatar

Nationaliteit:
woen en werken in Tsjechie

hallo van ons ook een succes wens,zo te lezen zit je in de zelfde spanning als ik coosnaampje ,
heb jij je huis al verkocht,wij nog niet wij staan nu op funda met ons huis sinds een week en als het verkocht is gaan wij ook naar Tsjechië ,het plaatsje Krenov, okres Trutnov ,in het Reuzengebergte vlak bij ski plaatje Prekerny Dull en Zachler.
en ook wij hopen zo rond december open te gaan,maar zoals Esther al schreef zal dit heel moeilijk worden.
maar je kan het altijd proberen,niet geschoten ,is altijd mis
naschledano
coosnaampje is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 13-03-06, 12:36   #15
Volwaardig Lid

karolina's avatar

Nationaliteit:
Hoi, bedankt voor je berichtje. Bij ons is ons huis ook nog niet verkocht, zenuwslopende toestanden vind ik dat! Al veel volk over de vloer geweest, maar nog geen koper gevonden. Altijd schoonmaken, vriendelijk blijven, ... pfffff zal blij zijn als ik er vanaf ben. Vanaf nu gaan we in zee met een makelaar, dus hopelijk hebben we nu meer succes. Ik wens je alleszins ook veel succes toe.
Trutnov is wel een eindje van Liberec, ik denk zo'n 50-70km. Hebben jullie nog veel werk voor de boeg? En spreken jullie Tsjechisch?
In ieder geval veel succes wens ik jullie, we zullen elkaar op de hoogte houden van de vorderingen en als ik je ergens mee kan helpen wil ik dat zeker doen.
Binnen twee weken vertrekken we terug. Ik heb aan ons dorp gevraagd of de weg kan geruimd worden, ze wisten me te vertellen dat er dit weekend nog eens een halve meter sneeuw is gevallen en dat we dus onmogelijk met de auto tot aan onze deur kunnen rijden. Voor de deur zou er zo'n 2 meter liggen?!? Zo'n winter is toch lang geleden hoor. Dat wordt dus graven tot aan de voordeur. Ik verlangde eigenlijk al naar een beetje Tsjechische lente (geen Praagse hé! haha), maar ik zal weer mogen ploeteren in de sneeuw.
We gaan er contacten leggen, een bouwfirma zoeken, de mensen op het kadaster uit hun winterslaap proberen halen en natuurlijk ook een beetje genieten hé.
Cau
Oud 14-03-06, 21:43   #16
Actief Lid

coosnaampje's avatar

Nationaliteit:
emigratie

ahoy Coosnaampje hier .
ja wij hebben een hele verbouwing binnen in ons pension te doen maar mijn man is bouwvakker en mijn zoon ook.
en nee wij spreeken geen Tsjechies,wel een korte curcus gehad maar het is zo moeilijk,we blijven oefenen.
ik heb nog geen kijkers gehad, ons huis staat pas 14 dagen te koop,duimen dus voor jullie ook .als je tips en ideeen hebt ivm vertrekTsjechie altijd welkom ,sta nog onder aan die ladder en weet niet waar te beginnen
na sledanou
coosnaampje is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 15-03-06, 10:33   #17
Lid

chinto's avatar

Nationaliteit:
typisch Vlaanderen in Liberec

Carolina, Eigenlijk reageren wij nooit maar ik ontdekte van de week dat wij vlak bij elkaar komen te wonen. Wij verhuizen eind mei definitief naar Jablonnen v Podjestedi- Lhova dus vanaf dat moment staat er dicht bij ook wel koffie klaar. De aannemer is half mei klaar met de verbouwing en dan hopen wij nog een mooi aantal jaren te kunnen genieten van ons pensioen.

Alle verdere forum leden bedankt voor de informatie die wij ,ook al waren wij al rond met onze plannen, op het forum konden vinden.

Na de verhuizing zullen wij wat aktiever aan het forum meewerken.

Chinto
chinto is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 15-03-06, 11:08   #18
Moderator

Gorrit's avatar

Nationaliteit:
Succes Chinto
Dit wordt vast het begin van een hele mooie tijd.
Sterkte met jullie verhuizing!!
Gorrit is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 15-03-06, 15:20   #19
Volwaardig Lid

karolina's avatar

Nationaliteit:
Bedankt, ik houd jullie aan die koffie hé! Kom zeker eens langs, deze zomer verhuizen wij.
Oud 16-03-06, 14:41   #20
Volwaardig Lid

karolina's avatar

Nationaliteit:
Hiphoi, we hebben kopers voor ons huis gevonden!! Dat is toch al een zorg minder. Morgen bij de notaris en klinken!
En op het kadaster in Liberec hebben ze mij dan toch een e-mail gestuurd dat ons dossier nu in orde is om in te schrijven, maar die inschrijving zal wel nog 2 maand duren. Maar kom het staat toch op papier hé. En zo komen we stap voor stap toch wat verder.
Er zijn zo van die dagen dat echt alles tegen lijkt te gaan en dan zijn er ook dagen dat ineens de zon erdoor komt. Gelukkig, want anders zou het ook niet tof meer zijn
Groetjes
Karolina
Antwoord

Onderwerp-opties In onderwerp zoeken
In onderwerp zoeken:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Forumnavigatie

Nederlands Cesky English Deutch

© 2007 Tsjechie.net - Forum: vbulletin- Weather: In-pocasi.eu - Stats: Opentracker.net - SEO by vBSEO 3.2.0 - RSS Feed